BMW M5 od G-Power: zatím daleko za očekáváním

Specialista na špičkové ladění motorů BMW představil svoji kúru pro supersedan BMW M5 (F10). Pravda, čekali jsme asi víc…

O tom, že renomovaná společnost G-Power pracuje na vlastní stavbě na základě modelu BMW M5 (F10), jsme vás informovali již na začátku loňského prosince. A nyní již víme prakticky vše podstatné, ačkoli nových snímků vám zatím stále mnoho nenabídneme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M5 (F10) z dílen G-Power

V rámci nového programu G-Power lze BMW M5 generace F10 opatřit také přitvrzeným pérováním se stavitelnou charakteristikou, škálou litých ráfků s různým průměrem, sportovně laděným výfukem nebo posílenou brzdovou soustavou, jež disponuje keramickými kotouči o průměru 396 mm. Ale nejdůležitější pro vás jistě budou výkonové parametry.

BMW M5 (F10): G-Power odhaluje svoje záměry

BMW M5 (F10): G-Power odhaluje svoje záměry

 

Vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dvojicí turbodmychadel se dočkal nové ladičské sady G-Power Bi-Tronik III, jež posunuje hranici nejvyššího výkonu na 640 koní (471 kW) a točivý moment až na hodnotu 777 Nm. To znamená nárůst o 80 koní (59 kW), resp. 97 Nm.

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

Výše popsané parametry upravenému BMW M5 umožňují zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s a na 200 km/h za 11,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 310 km/h, což jsou o 0,5/1,1 s, resp. 5 km/h příznivější hodnoty než v sérii. To jsou samozřejmě velmi zajímavé údaje, ale nedá mi to a zavzpomínám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M5 (F10 

V půli roku 2010 firma G-Power představila svůj sedan M5 Hurricane RR, který byl vyšlechtěn z BMW M5 předchozí generace (E60). Jeho desetiválcové srdce bylo tehdy dodatečnou instalací dvojice kompresorů a dalšími úpravami nadopováno na rovných 800 koní (588 kW), díky čemuž tento „hurikán“ zrychlil z 0 na 200 km/h již za 9,5 s a jel až 372 km/h.

G-Power M5 Hurricane RR je nejrychlejším sedanem světa, jede až 372 km/h

G-Power M5 Hurricane RR je nejrychlejším sedanem světa, jede až 372 km/h

Je však pravděpodobné, že se G-Power v otázce aktuálního BMW M5 ještě „pochlapí“.
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků