BMW M5: nová generace již krouží na Nordschleife (spy photos)

Výsledek přísnějších emisních norem, konkrétně zmenšování objemu motorů a přeplňování, není u BMW žádnou novinkou. Jenomže nic takého se prozatím nedotklo dvou modelů v podobě M5 a M6. To se však brzy změní. Filozofie vysokootáčkových atmosférických agregátů pomalu končí a ke slovu se v nové generaci M5, která se již delší dobu testuje, dostane přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 litru – ano, přesně ten, který slouží k pohonu tolik diskutovaných X5 M a X6 M.

Nová generace „eMpětky“ se ukáže světu počátkem roku 2011. Pokud vše zůstane tak jak se předpokládá, bude motor na zadní kola posílat dávku 555 koní. O lepší dynamice oproti současné generaci pochybovat nelze, jenomže charakter desetiválce točícího 8250 otáček byl prostě zázračný.

Co se týká převodovek, na výběr by měly být dvě - dobře známá sedmistupňová sekvence a také dvouspojkové ústrojí se stejným počtem stupňů. Nová M5 by měla disponovat optimálním rozložením hmotnosti mezi nápravy, a to díky použití hliníku především v přední části a také karbonových doplňků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Atmosférický destiválec si pod kapotou nové M5 již neužijete

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků