BMW M5 F10: venku včetně podrobností

Mnichovští plně odhalili svůj ostrý sedan BMW M5. Nakonec dává 560 koní a za příplatek jede až 305 km/h. (+ 154x foto)

Automobilka BMW včera oficiálně představila pátou generaci BMW M5, která zřejmě zůstane synonymem pro slovní spojení „sportovní sedan“ a výkladní skříní moderní automobilové techniky. Na dubnovém autosalonu v Šanghaji se objevil model BMW M5 v podobě studie a krátce nato jsme si zaspekulovali o podobě pohonné jednotky a jízdních výkonech. Nyní je třeba dodat, že jsme ve většině parametrů příliš daleko od pravdy nebyli. Výroba předchozí generace BMW M5 (E60) byla ukončena již v polovině loňského roku. Chtělo by se říci „král je mrtev, ať žije král“, nicméně to bychom s opravdovou jistotou v hlase mohli říci na sklonku devadesátých let při přechodu z generace E34 na E39…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za tradičními „ledvinkami“ na přídi se skrývá podle očekávání dvojitě přeplňovaný (ve voze M5 vůbec poprvé) vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l převzatý ze SUV X5 M a X6 M. Vysokootáčková jednotka dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) v rozmezí od 6 000 do 7 000 ot./min. a točivého momentu 680 Nm, a to již od 1 500 ot./min. Oproti M5 E60 to není tak výrazný posun jako při přechodu z E39 na E60, ale přesto výkon narostl o 10 % a točivý moment o 30 %, přičemž o 30 % zároveň klesla tabulková průměrná spotřeba (a o to jde dnes především) na 9,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z klidu na 100 km/h zrychlí nové BMW M5 (F10) za 4,4 s a hranice 200 km/h padne již 13 s po startu. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, nicméně v rámci příplatkového paketu M Driver je posunuta na 305 km/h. Točivý moment se na kola zadní nápravy (u nového M5 se počítá ale také s pohonem všech kol) s diferenciálem s elektronicky ovládanou svorností přenáší skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku M Double Clutch Transmission Drivelogic. Samozřejmostí je nově odladěný podvozek s lehkými a výkonnými brzdami a vylepšeným řízením Servotronic M. V rámci palubní soustavy M Drive bude možno do paměti uložit dvě individuální nastavení řady parametrů od odezvy plynového pedálu a řízení přes charakteristiku řazení, tlumení a stabilizačního systému DSC až po skladbu informací zobrazovaných projekcí Head-up na čelní sklo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti standardnímu provedení BMW 5 (F10) není na karoserií až tak mnoho odlišností, za zmínku přesto stojí robustnější nárazníky, ventilační otvory v předních blatnících pro odvod ohřátého vzduchu z motorového prostoru, čtveřice koncovek výfuků, velmi jemně zdůrazněná odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru a specifické devatenáctipalcové lité ráfky s pěti tenkými, zdvojenými paprsky. Oficiální premiéru si nové BMW M5 (F10) odbude na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Mezi jeho hlavní konkurenty budou patřit zejména sedany Mercedes – Benz E63 AMG a Audi S6, jejichž stručné charakteristiky najdete v níže přiložené tabulce. 

 

 
BMW M5
Mercedes E63 AMG
Audi RS6
motor
4,4 V8 bi-turbo
5,5 V8 bi-turbo
5,0 V10 bi-turbo
pohon
zadní
zadní
4X4
výkon
560 koní (412 kW)
až 557 koní (410 kW)
580 koní (427 kW)
točivý moment
680 Nm
až 800 Nm
650 Nm
převody
7st., M DCT Drivelogic
7st., AMG Speedshift
6st., Tiptronic
zrychlení 0 - 100 km/h
4,4 s
4,2 s
4,5 s
nejvyšší rychlost
až 305 km/h
až 300 km/h
až 280 km/h
průměrná spotřeba
9,9 l/100 km
9,8 l/100 km
13,9 l/100 km

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 99 199 km
Cena: 240 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků