BMW M5 (F10): G-Power odhaluje svoje záměry

Společnost G-Power se specializuje na špičkové ladění výkonů vozů značky BMW. Nyní pracují na supersedanu BMW M5.
BMW M5 (F10): G-Power odhaluje svoje záměry

Pokud žádáte enormně výkonné BMW, ale chcete jen prvotřídní kvalitu od profesionálů, těžko vás můžeme odkázat na jiného ladiče, než jakým je německá firma G-Power. Z poslední doby si možná vzpomenete na oranžové superkupé BMW M3 G-Power Tornado RS s výkonem 720 koní (529 kW) nebo na superSUV BMW X5 M/X6 M G-Power o výkonu 600 koní (441 kW).

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

Nejsem zastáncem „super“lativů, ale prakticky každou stavbu od G-Poweru jimi dekorovat s klidným svědomím můžeme. A skutečné divy umí se sedany BMW M5, což dokázali také v případě stavby G-Power M5 Hurricane GS s pohonem na LPG a výkonem 660 koní (485 kW).

Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 (F10) v ladění G-Power: již brzy...

Nejrychlejší sedan světa

Vozu G-Power M5 Hurricane RR (E60) zatím patří titul nejrychlejší sedan světa. Dosahuje výkonu 800 koní (588 kW) a rychlosti 367,4 km/h.

Nyní jsme se ale dozvěděli, že G-Power pracuje na nové modifikační sadě vycházející z nové generace BMW M5 (F10). Všechny práce jsou teprve na začátku, ale již nyní se konstruktérům podařilo dosáhnout slibného výkonu 620 koní (456 kW). Není to zdaleka tolik co u desetiválce předchozí M5 (E60/E61), ale lze předpokládat, že se G-Power nakonec s výsledkem nižším než dosud nespokojí.

Připomeňme jen, že za tradičními „ledvinkami“ standardní M5 (F10) se skrývá dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l převzatý ze SUV X5 M a X6 M. Vysokootáčková jednotka dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) v rozmezí od 6 000 do 7 000 ot./min. a točivého momentu 680 Nm, a to již od 1 500 ot./min.

Z klidu na 100 km/h zrychlí nové BMW M5 (F10) za 4,4 s a hranice 200 km/h padne již 13 s po startu. Uvidíme, čím se nakonec pánové z G-Poweru blýsknou…  


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků