BMW M5 (F10): G-Power odhaluje svoje záměry

Společnost G-Power se specializuje na špičkové ladění výkonů vozů značky BMW. Nyní pracují na supersedanu BMW M5.
BMW M5 (F10): G-Power odhaluje svoje záměry

Pokud žádáte enormně výkonné BMW, ale chcete jen prvotřídní kvalitu od profesionálů, těžko vás můžeme odkázat na jiného ladiče, než jakým je německá firma G-Power. Z poslední doby si možná vzpomenete na oranžové superkupé BMW M3 G-Power Tornado RS s výkonem 720 koní (529 kW) nebo na superSUV BMW X5 M/X6 M G-Power o výkonu 600 koní (441 kW).

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

BMW M5 F10: venku včetně podrobností

Nejsem zastáncem „super“lativů, ale prakticky každou stavbu od G-Poweru jimi dekorovat s klidným svědomím můžeme. A skutečné divy umí se sedany BMW M5, což dokázali také v případě stavby G-Power M5 Hurricane GS s pohonem na LPG a výkonem 660 koní (485 kW).

Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 (F10) v ladění G-Power: již brzy...

Nejrychlejší sedan světa

Vozu G-Power M5 Hurricane RR (E60) zatím patří titul nejrychlejší sedan světa. Dosahuje výkonu 800 koní (588 kW) a rychlosti 367,4 km/h.

Nyní jsme se ale dozvěděli, že G-Power pracuje na nové modifikační sadě vycházející z nové generace BMW M5 (F10). Všechny práce jsou teprve na začátku, ale již nyní se konstruktérům podařilo dosáhnout slibného výkonu 620 koní (456 kW). Není to zdaleka tolik co u desetiválce předchozí M5 (E60/E61), ale lze předpokládat, že se G-Power nakonec s výsledkem nižším než dosud nespokojí.

Připomeňme jen, že za tradičními „ledvinkami“ standardní M5 (F10) se skrývá dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l převzatý ze SUV X5 M a X6 M. Vysokootáčková jednotka dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) v rozmezí od 6 000 do 7 000 ot./min. a točivého momentu 680 Nm, a to již od 1 500 ot./min.

Z klidu na 100 km/h zrychlí nové BMW M5 (F10) za 4,4 s a hranice 200 km/h padne již 13 s po startu. Uvidíme, čím se nakonec pánové z G-Poweru blýsknou…  


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků