Německá ladičská společnost Edo Competition připravila černočernou sadu vylepšení pro výběhový kombík BMW M5 Touring.
Firma Edo Competition je ve světě automobilů dobře známa především svými zodpovědnými přestavbami supersportovních vozů. Z nedávné doby si možná vzpomenete na matově černé Lamborghini Murcielago LP750, černočervený Mercedes – Benz SLR Black Arrow, naopak jasně bílý hatchback Porsche Panamera Moby Dick nebo na luxusní kupé Aston Martin DB9 přestavěné takřka do podoby většího DBS a posílené na 550 koní. Nyní pánové ze společnosti Edo Competition ale udělali výjimku a připravili konverzi „obyčejného“ osobáku.
BMW M5 Touring Dark Edition: loučení s "atmosférou"
Slovo „obyčejného“ je třeba uvozovkami skutečně ohraničit, protože výchozím strojem se stal již nevyráběný model BMW M5 Touring (E61), jehož produkce byla ukončena již v půli roku 2010. Kombík M5 je dnes velmi ceněným typem a jeho cena v budoucnosti poroste, neboť jich vzniklo jen něco přes 1 000 exemplářů, zatímco sedanů M5 bylo dvacetkrát tolik. Nová generace (zatím pouze) sedanu BMW M5 (F10) byla představena teprve nedávno a dává sbohem legendárním atmosféricky plněným motorům, na jejichž místo přivádí přeplňování. Někteří puristé se s fantastickým desetiválcem generace E60/E61 loučí jen těžko, ale najdeme některé ladičské firmy, které jim nabízejí alternativu. Vloni v červenci se objevila například stavba BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition.
Ale zpět k novému projektu Edo Competition. Její představitelé jej nazvali M5 Dark Edition a opatřili především vyladěnou verzí pětilitrového desetiválce, který dostal nově naprogramovanou řídicí jednotku, přepracované sání a zcela novou výfukovou soustavu se závodními katalyzátory. Výsledkem je při zachování atmosférického plnění zvýšení výkonu až na 555 koní (408 kW) a točivého momentu na 560 Nm (pro porovnání, nová „foukaná BMW M5 F10 dává 560 koní a 680 Nm). Díky tomu prý zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s, na 200 km/h pod 10 s a po odstranění omezovače rychlosti dosáhne nejvyšší rychlosti 305 km/h (srov. BMW M5 F10: 4,4 s, 13,0 s, 305 km/h).
Zvenčí tento černý blesk okrášlila sada aerodynamických doplňků včetně prahových obkladů a nárazníků, přičemž ten zadní nese decentní difuzor se dvěma páry koncovek výfuků. Dravý dojem dotvářejí dvacetipalcové lité ráfky s pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 255/35 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Za zmínku stojí praktické smýšlení tvůrců, o němž svědčí také bezpečnostní šrouby na kolech nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.
Změn doznal také interiér, kde Edo Competition nabízí širokou škálu řešení podle vkusu zákazníka sahající od různých druhů koženého čalounění a obkladů z uhlíkových kompozitů až po nový tachometr s logem ladičské firmy. Ocenění zaslouží zachování tradičního tříbarevného stehovaní na volantu typického již několik dekád pro verze BMW M.