BMW M5 (E61) Dark Edition od Eda

Německá ladičská společnost Edo Competition připravila černočernou sadu vylepšení pro výběhový kombík BMW M5 Touring.

Firma Edo Competition je ve světě automobilů dobře známa především svými zodpovědnými přestavbami supersportovních vozů. Z nedávné doby si možná vzpomenete na matově černé Lamborghini Murcielago LP750, černočervený Mercedes – Benz SLR Black Arrow, naopak jasně bílý hatchback Porsche Panamera Moby Dick nebo na luxusní kupé Aston Martin DB9 přestavěné takřka do podoby většího DBS a posílené na 550 koní. Nyní pánové ze společnosti Edo Competition ale udělali výjimku a připravili konverzi „obyčejného“ osobáku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 Touring Dark Edition: loučení s "atmosférou" 

Slovo „obyčejného“ je třeba uvozovkami skutečně ohraničit, protože výchozím strojem se stal již nevyráběný model BMW M5 Touring (E61), jehož produkce byla ukončena již v půli roku 2010. Kombík M5 je dnes velmi ceněným typem a jeho cena v budoucnosti poroste, neboť jich vzniklo jen něco přes 1 000 exemplářů, zatímco sedanů M5 bylo dvacetkrát tolik. Nová generace (zatím pouze) sedanu BMW M5 (F10) byla představena teprve nedávno a dává sbohem legendárním atmosféricky plněným motorům, na jejichž místo přivádí přeplňování. Někteří puristé se s fantastickým desetiválcem generace E60/E61 loučí jen těžko, ale najdeme některé ladičské firmy, které jim nabízejí alternativu. Vloni v červenci se objevila například stavba BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale zpět k novému projektu Edo Competition. Její představitelé jej nazvali M5 Dark Edition a opatřili především vyladěnou verzí pětilitrového desetiválce, který dostal nově naprogramovanou řídicí jednotku, přepracované sání a zcela novou výfukovou soustavu se závodními katalyzátory. Výsledkem je při zachování atmosférického plnění zvýšení výkonu až na 555 koní (408 kW) a točivého momentu na 560 Nm (pro porovnání, nová „foukaná BMW M5 F10 dává 560 koní a 680 Nm). Díky tomu prý zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s, na 200 km/h pod 10 s a po odstranění omezovače rychlosti dosáhne nejvyšší rychlosti 305 km/h (srov. BMW M5 F10: 4,4 s, 13,0 s, 305 km/h).  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí tento černý blesk okrášlila sada aerodynamických doplňků včetně prahových obkladů a nárazníků, přičemž ten zadní nese decentní difuzor se dvěma páry koncovek výfuků. Dravý dojem dotvářejí dvacetipalcové lité ráfky s pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 255/35 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Za zmínku stojí praktické smýšlení tvůrců, o němž svědčí také bezpečnostní šrouby na kolech nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změn doznal také interiér, kde Edo Competition nabízí širokou škálu řešení podle vkusu zákazníka sahající od různých druhů koženého čalounění a obkladů z uhlíkových kompozitů až po nový tachometr s logem ladičské firmy. Ocenění zaslouží zachování tradičního tříbarevného stehovaní na volantu typického již několik dekád pro verze BMW M.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky