BMW M5 E60: výroba sportovního sedanu po pěti letech definitivně končí

Automobilka BMW oficiálně ukončila produkci čtvrté řady svého modelu M5 (E60). Během pěti let vzniklo 20 548 sedanů a 1 025 kombíků Touring. Atmosféricky plněný desetiválec s objemem 5,0 l dává 516 koní (380 kW) a 520 Nm točivého momentu, který se přenáší na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou manuálně řazenou převodovku (žel bohu pouze na americkém trhu), nebo sedmistupňový automat SMG. Z klidu na 100 km/h BMW M5 zrychluje za 4,2 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h (bez omezovače pak údajně až 337 km/h).

Linka v továrně Dingolfing bude nyní procházet přípravami na spuštění výroby nové generace M5 F10. Pod její kapotou by se měl objevit dvojitě přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 l známý ze stávajících modelů X5 M a X6 M. Naladěn by mohl být na 578 koní (425 kW) a 680 Nm. Pokud se s tímto faktem nehodláte smířit, podívejte se ještě na poměrně nový projekt od Nowacku, který jsme popsali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
BMW M5 E60: sbohem, „atmosféro”
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků