BMW M5 E60: výroba sportovního sedanu po pěti letech definitivně končí

BMW M5 E60: výroba sportovního sedanu po pěti letech definitivně končí

Automobilka BMW oficiálně ukončila produkci čtvrté řady svého modelu M5 (E60). Během pěti let vzniklo 20 548 sedanů a 1 025 kombíků Touring. Atmosféricky plněný desetiválec s objemem 5,0 l dává 516 koní (380 kW) a 520 Nm točivého momentu, který se přenáší na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou manuálně řazenou převodovku (žel bohu pouze na americkém trhu), nebo sedmistupňový automat SMG. Z klidu na 100 km/h BMW M5 zrychluje za 4,2 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h (bez omezovače pak údajně až 337 km/h).

Linka v továrně Dingolfing bude nyní procházet přípravami na spuštění výroby nové generace M5 F10. Pod její kapotou by se měl objevit dvojitě přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 l známý ze stávajících modelů X5 M a X6 M. Naladěn by mohl být na 578 koní (425 kW) a 680 Nm. Pokud se s tímto faktem nehodláte smířit, podívejte se ještě na poměrně nový projekt od Nowacku, který jsme popsali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
BMW M5 E60: sbohem, „atmosféro”
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků