BMW M5 E60: výroba sportovního sedanu po pěti letech definitivně končí

Automobilka BMW oficiálně ukončila produkci čtvrté řady svého modelu M5 (E60). Během pěti let vzniklo 20 548 sedanů a 1 025 kombíků Touring. Atmosféricky plněný desetiválec s objemem 5,0 l dává 516 koní (380 kW) a 520 Nm točivého momentu, který se přenáší na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou manuálně řazenou převodovku (žel bohu pouze na americkém trhu), nebo sedmistupňový automat SMG. Z klidu na 100 km/h BMW M5 zrychluje za 4,2 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h (bez omezovače pak údajně až 337 km/h).

Linka v továrně Dingolfing bude nyní procházet přípravami na spuštění výroby nové generace M5 F10. Pod její kapotou by se měl objevit dvojitě přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 l známý ze stávajících modelů X5 M a X6 M. Naladěn by mohl být na 578 koní (425 kW) a 680 Nm. Pokud se s tímto faktem nehodláte smířit, podívejte se ještě na poměrně nový projekt od Nowacku, který jsme popsali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
BMW M5 E60: sbohem, „atmosféro”
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků