BMW M5 Currency Motors: 5,0 + dvě turba = 800 koní

Někteří zákazníci si na výkon svého vozu velmi potrpí. Pokud je vaším snem BMW M5 a výkon 507 koní z atmosférického desetiválce vám nestačí, zkuste se obrátit na tuningovou firmu Currency Motors v americké Kalifornii.

Jejich technici motor rozebrali, některé díly vyměnili za nové a co je hlavní, přidali dvojici turbodmychadel, které jsou (snad kvůli rozložení hmotnosti, snad z nedostatku prostoru pod kapotou) umístěny zcela nestandardně vzadu za zadní nápravou. Výsledek je monstrózních 800 koní, pro měně náročné je tu „slabší“ varianta se sedmi stovkami koní. I přes stovky dodatečných koní tuner nemusel modifikovat standardní sedmistupňovou SMG převodovku a pochopitelně si M5 s dvojitým přeplňováním musí vystačit s pohonem zadních kol. O přenosu takto obrovské porce výkonu na asfalt by se však dalo diskutovat, i sériová M5/M6 mnoho rezervy v tomto ohledu nemá.

Hodnoty zrychlení se nám zjistit nepodařilo, ale maximální rychlost se vyšplhá až na neskutečných 385 km/h (240 mph). Slušné. Na to, že jde stále o „rodinný“ sedan...

Auto od amerického úpravce musí pochopitelně i vypadat, a tak se u takto poladěné M5 můžete těšit třeba na sedačky s potahy z krkodýlí kůže. Ptáte se na cenu? Známe ji, bude činit rovných 350 000 dolarů (něco přes 7 milionů Kč). Pokud vás tato nabídka zaujala, pospěšte do Kalifornie, Currency Motors připraví jen 10 takových bestií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 TwinTurbo

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků