BMW M5 Currency Motors: 5,0 + dvě turba = 800 koní

Někteří zákazníci si na výkon svého vozu velmi potrpí. Pokud je vaším snem BMW M5 a výkon 507 koní z atmosférického desetiválce vám nestačí, zkuste se obrátit na tuningovou firmu Currency Motors v americké Kalifornii.

Jejich technici motor rozebrali, některé díly vyměnili za nové a co je hlavní, přidali dvojici turbodmychadel, které jsou (snad kvůli rozložení hmotnosti, snad z nedostatku prostoru pod kapotou) umístěny zcela nestandardně vzadu za zadní nápravou. Výsledek je monstrózních 800 koní, pro měně náročné je tu „slabší“ varianta se sedmi stovkami koní. I přes stovky dodatečných koní tuner nemusel modifikovat standardní sedmistupňovou SMG převodovku a pochopitelně si M5 s dvojitým přeplňováním musí vystačit s pohonem zadních kol. O přenosu takto obrovské porce výkonu na asfalt by se však dalo diskutovat, i sériová M5/M6 mnoho rezervy v tomto ohledu nemá.

Hodnoty zrychlení se nám zjistit nepodařilo, ale maximální rychlost se vyšplhá až na neskutečných 385 km/h (240 mph). Slušné. Na to, že jde stále o „rodinný“ sedan...

Auto od amerického úpravce musí pochopitelně i vypadat, a tak se u takto poladěné M5 můžete těšit třeba na sedačky s potahy z krkodýlí kůže. Ptáte se na cenu? Známe ji, bude činit rovných 350 000 dolarů (něco přes 7 milionů Kč). Pokud vás tato nabídka zaujala, pospěšte do Kalifornie, Currency Motors připraví jen 10 takových bestií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 TwinTurbo

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků