BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Vývoj a výroba speciální převodovky se automobilce nezaplatí. Problém manuálů je ten, že jsou pomalejší než moderní automaty.
BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Slabá poptávka po manuální převodovce ve velkých modelech BMW M5 a BMW M6 donutila automobilku přehodnotit nabídku. V současné generaci M5/M6 byl totiž manuál na zvláštní přání k dispozici, nadále tomu tak už ale nebude. Vývoj a výroba speciální převodovky se totiž automobilce nezaplatí. Manuálů se v M5 prodalo jen něco málo přes 10 %.

Testy | Sportovní auta | BMW | Sedany | BMW řada 3

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech  

Už desetiválcové modely M5 a M6 se prodávaly jen se sekvenční převodovkou 7-SMG, ovšem v USA si nadšenci manuál doslova vydupali za cenu nemožnosti vypnout ESP a kontrolu trakce. 

Mmenší modely divize M jako je BMW M2, BMW M3 a BMW M4 budou klasickou šestistupňovou manuální převodovku nabízet i nadále, jak slíbil šéf divize BMW M Frank van Meel v rozhovoru pro Car & Driver. Zájem o dvouspojkový automat je ale i v těchto vozech samozřejmě velký.

SUV | Zajímavosti | Sportovní auta | BMW | Byznys

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

Problém manuálů je ten, že jsou pomalejší než moderní automaty. Současná M5 s přímo řazenou převodovkou je při akceleraci z 0 na 100 km/h o desetinu pomalejší, a to i v rukou zkušeného jezdce. Manuály už také mívají větší tabulkovou spotřebu a emise. Pokud jde o příští generaci BMW M5/M6, mají dostat upravený osmiválec 4,4 l se dvěma turby. Výkon by mohl povyskočit na více než 620 koní. V souvislosti s novou M5 se mluví i o pohonu všech kol, ale ten zřejmě nebude ve standardu.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků