BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Vývoj a výroba speciální převodovky se automobilce nezaplatí. Problém manuálů je ten, že jsou pomalejší než moderní automaty.
BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Slabá poptávka po manuální převodovce ve velkých modelech BMW M5 a BMW M6 donutila automobilku přehodnotit nabídku. V současné generaci M5/M6 byl totiž manuál na zvláštní přání k dispozici, nadále tomu tak už ale nebude. Vývoj a výroba speciální převodovky se totiž automobilce nezaplatí. Manuálů se v M5 prodalo jen něco málo přes 10 %.

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech  

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech  

Už desetiválcové modely M5 a M6 se prodávaly jen se sekvenční převodovkou 7-SMG, ovšem v USA si nadšenci manuál doslova vydupali za cenu nemožnosti vypnout ESP a kontrolu trakce. 

Mmenší modely divize M jako je BMW M2, BMW M3 a BMW M4 budou klasickou šestistupňovou manuální převodovku nabízet i nadále, jak slíbil šéf divize BMW M Frank van Meel v rozhovoru pro Car & Driver. Zájem o dvouspojkový automat je ale i v těchto vozech samozřejmě velký.

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

Problém manuálů je ten, že jsou pomalejší než moderní automaty. Současná M5 s přímo řazenou převodovkou je při akceleraci z 0 na 100 km/h o desetinu pomalejší, a to i v rukou zkušeného jezdce. Manuály už také mívají větší tabulkovou spotřebu a emise. Pokud jde o příští generaci BMW M5/M6, mají dostat upravený osmiválec 4,4 l se dvěma turby. Výkon by mohl povyskočit na více než 620 koní. V souvislosti s novou M5 se mluví i o pohonu všech kol, ale ten zřejmě nebude ve standardu.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků