BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Vývoj a výroba speciální převodovky se automobilce nezaplatí. Problém manuálů je ten, že jsou pomalejší než moderní automaty.
BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Slabá poptávka po manuální převodovce ve velkých modelech BMW M5 a BMW M6 donutila automobilku přehodnotit nabídku. V současné generaci M5/M6 byl totiž manuál na zvláštní přání k dispozici, nadále tomu tak už ale nebude. Vývoj a výroba speciální převodovky se totiž automobilce nezaplatí. Manuálů se v M5 prodalo jen něco málo přes 10 %.

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech  

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech  

Už desetiválcové modely M5 a M6 se prodávaly jen se sekvenční převodovkou 7-SMG, ovšem v USA si nadšenci manuál doslova vydupali za cenu nemožnosti vypnout ESP a kontrolu trakce. 

Mmenší modely divize M jako je BMW M2, BMW M3 a BMW M4 budou klasickou šestistupňovou manuální převodovku nabízet i nadále, jak slíbil šéf divize BMW M Frank van Meel v rozhovoru pro Car & Driver. Zájem o dvouspojkový automat je ale i v těchto vozech samozřejmě velký.

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

Problém manuálů je ten, že jsou pomalejší než moderní automaty. Současná M5 s přímo řazenou převodovkou je při akceleraci z 0 na 100 km/h o desetinu pomalejší, a to i v rukou zkušeného jezdce. Manuály už také mívají větší tabulkovou spotřebu a emise. Pokud jde o příští generaci BMW M5/M6, mají dostat upravený osmiválec 4,4 l se dvěma turby. Výkon by mohl povyskočit na více než 620 koní. V souvislosti s novou M5 se mluví i o pohonu všech kol, ale ten zřejmě nebude ve standardu.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků