BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Vývoj a výroba speciální převodovky se automobilce nezaplatí. Problém manuálů je ten, že jsou pomalejší než moderní automaty.
BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Slabá poptávka po manuální převodovce ve velkých modelech BMW M5 a BMW M6 donutila automobilku přehodnotit nabídku. V současné generaci M5/M6 byl totiž manuál na zvláštní přání k dispozici, nadále tomu tak už ale nebude. Vývoj a výroba speciální převodovky se totiž automobilce nezaplatí. Manuálů se v M5 prodalo jen něco málo přes 10 %.

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech  

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech  

Už desetiválcové modely M5 a M6 se prodávaly jen se sekvenční převodovkou 7-SMG, ovšem v USA si nadšenci manuál doslova vydupali za cenu nemožnosti vypnout ESP a kontrolu trakce. 

Mmenší modely divize M jako je BMW M2, BMW M3 a BMW M4 budou klasickou šestistupňovou manuální převodovku nabízet i nadále, jak slíbil šéf divize BMW M Frank van Meel v rozhovoru pro Car & Driver. Zájem o dvouspojkový automat je ale i v těchto vozech samozřejmě velký.

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

Problém manuálů je ten, že jsou pomalejší než moderní automaty. Současná M5 s přímo řazenou převodovkou je při akceleraci z 0 na 100 km/h o desetinu pomalejší, a to i v rukou zkušeného jezdce. Manuály už také mívají větší tabulkovou spotřebu a emise. Pokud jde o příští generaci BMW M5/M6, mají dostat upravený osmiválec 4,4 l se dvěma turby. Výkon by mohl povyskočit na více než 620 koní. V souvislosti s novou M5 se mluví i o pohonu všech kol, ale ten zřejmě nebude ve standardu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků