BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Vývoj a výroba speciální převodovky se automobilce nezaplatí. Problém manuálů je ten, že jsou pomalejší než moderní automaty.
BMW M5 a M6 přijdou o manuál. U M2, M3 a M4 však zůstane

Slabá poptávka po manuální převodovce ve velkých modelech BMW M5 a BMW M6 donutila automobilku přehodnotit nabídku. V současné generaci M5/M6 byl totiž manuál na zvláštní přání k dispozici, nadále tomu tak už ale nebude. Vývoj a výroba speciální převodovky se totiž automobilce nezaplatí. Manuálů se v M5 prodalo jen něco málo přes 10 %.

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech  

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech  

Už desetiválcové modely M5 a M6 se prodávaly jen se sekvenční převodovkou 7-SMG, ovšem v USA si nadšenci manuál doslova vydupali za cenu nemožnosti vypnout ESP a kontrolu trakce. 

Mmenší modely divize M jako je BMW M2, BMW M3 a BMW M4 budou klasickou šestistupňovou manuální převodovku nabízet i nadále, jak slíbil šéf divize BMW M Frank van Meel v rozhovoru pro Car & Driver. Zájem o dvouspojkový automat je ale i v těchto vozech samozřejmě velký.

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

Problém manuálů je ten, že jsou pomalejší než moderní automaty. Současná M5 s přímo řazenou převodovkou je při akceleraci z 0 na 100 km/h o desetinu pomalejší, a to i v rukou zkušeného jezdce. Manuály už také mívají větší tabulkovou spotřebu a emise. Pokud jde o příští generaci BMW M5/M6, mají dostat upravený osmiválec 4,4 l se dvěma turby. Výkon by mohl povyskočit na více než 620 koní. V souvislosti s novou M5 se mluví i o pohonu všech kol, ale ten zřejmě nebude ve standardu.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků