BMW M5 a M6: nebezpečí zadření motoru, všechna auta do servisu

Automobilka BMW oznámila, že zastavila dodávky svých sportovních vozů aktuálních generací M5 a M6. A všechna již prodaná auta musí do servisu.

Pokud patříte k těm, kteří se nyní prohánějí ve vozech nejnovějších generací řad BMW M5 a BMW M6, měli byste zpozornět. Pokud to již nevíte od svého dealera, na jejich motorech s objemem 4,4 l, dvojnásobným přeplňováním, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 680 Nm se může vyskytnout závažná závada olejového čerpadla. Podle posledních informací hrozí, že se jeho hnací hřídel oddělí od rotoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M5

Tím dojde k náhlému poklesu tlaku v oběhu mazání motoru, a pokud si toho brzy nevšimnete, motor se pochopitelně zadře. O tom, že jde zřejmě o závažný problém, svědčí také skutečnost, že výrobce majitelům vozů BMW M5 a M6 nedoporučuje jejich auta používat a co nejdříve je přistavit do servisu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M6 Coupe

Podobných svolávacích akcí je spousta, ale jen málokdy výrobce vydá tak vážné varování. V servise bude (samozřejmě bezplatně) čerpadlo oleje nahrazeno bezproblémovou sérií, což má zabrat přibližně dvě hodiny.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků