BMW M5 a M6: nebezpečí zadření motoru, všechna auta do servisu

Automobilka BMW oznámila, že zastavila dodávky svých sportovních vozů aktuálních generací M5 a M6. A všechna již prodaná auta musí do servisu.

Pokud patříte k těm, kteří se nyní prohánějí ve vozech nejnovějších generací řad BMW M5 a BMW M6, měli byste zpozornět. Pokud to již nevíte od svého dealera, na jejich motorech s objemem 4,4 l, dvojnásobným přeplňováním, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 680 Nm se může vyskytnout závažná závada olejového čerpadla. Podle posledních informací hrozí, že se jeho hnací hřídel oddělí od rotoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M5

Tím dojde k náhlému poklesu tlaku v oběhu mazání motoru, a pokud si toho brzy nevšimnete, motor se pochopitelně zadře. O tom, že jde zřejmě o závažný problém, svědčí také skutečnost, že výrobce majitelům vozů BMW M5 a M6 nedoporučuje jejich auta používat a co nejdříve je přistavit do servisu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M6 Coupe

Podobných svolávacích akcí je spousta, ale jen málokdy výrobce vydá tak vážné varování. V servise bude (samozřejmě bezplatně) čerpadlo oleje nahrazeno bezproblémovou sérií, což má zabrat přibližně dvě hodiny.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků