BMW M5 a M6: nebezpečí zadření motoru, všechna auta do servisu

Automobilka BMW oznámila, že zastavila dodávky svých sportovních vozů aktuálních generací M5 a M6. A všechna již prodaná auta musí do servisu.

Pokud patříte k těm, kteří se nyní prohánějí ve vozech nejnovějších generací řad BMW M5 a BMW M6, měli byste zpozornět. Pokud to již nevíte od svého dealera, na jejich motorech s objemem 4,4 l, dvojnásobným přeplňováním, výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 680 Nm se může vyskytnout závažná závada olejového čerpadla. Podle posledních informací hrozí, že se jeho hnací hřídel oddělí od rotoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M5

Tím dojde k náhlému poklesu tlaku v oběhu mazání motoru, a pokud si toho brzy nevšimnete, motor se pochopitelně zadře. O tom, že jde zřejmě o závažný problém, svědčí také skutečnost, že výrobce majitelům vozů BMW M5 a M6 nedoporučuje jejich auta používat a co nejdříve je přistavit do servisu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M6 Coupe

Podobných svolávacích akcí je spousta, ale jen málokdy výrobce vydá tak vážné varování. V servise bude (samozřejmě bezplatně) čerpadlo oleje nahrazeno bezproblémovou sérií, což má zabrat přibližně dvě hodiny.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků