BMW M5 a M6 čeká budoucnost s turbem

Britské magazíny přinesly zajímavou informaci ohledně budoucnosti vrcholných modelů bavorské automobilky BMW. V závislosti na tom, že současné ostré modely M5 a M6 svým výkonem jaksi zaostávají za hlavními rivaly a i přesto, že se jedná o špičkový a uznávaný desetiválec, musí přijít odpověď.

Tou má být, po vzoru konkurenční Audi, nasazení přeplňování k tomuto agregátu. Je to jednoduše ta nejsnadnější cesta k navýšení výkonu, mimo zvěštní objemu. Přeci jenom další nárůst výkonu při současném objemu a typu plnění by bylo velmi složité, nákladné a nepopulární kvůli papírově vyšším emisím CO2.

Prozatím se hovoří o soft turbu, tedy o turbu, které by plnilo jen menším tlakem, což by nemělo příliš zničit současný fantastický charakter. Ale jakmile jednou motor turbo dostane, nikdy to již nebude takové jako dnes.

Ve výsledku se hovoří o výkonu mezi 550 a 580 koňskými silami, dále o nasazení šestistupňového manuálu a sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Nová generace pětkové řady by měla přijít na trhu zhruba za dva roky a ostrý model M5 pak o rok později.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků