BMW M5 a M6 čeká budoucnost s turbem

Britské magazíny přinesly zajímavou informaci ohledně budoucnosti vrcholných modelů bavorské automobilky BMW. V závislosti na tom, že současné ostré modely M5 a M6 svým výkonem jaksi zaostávají za hlavními rivaly a i přesto, že se jedná o špičkový a uznávaný desetiválec, musí přijít odpověď.

Tou má být, po vzoru konkurenční Audi, nasazení přeplňování k tomuto agregátu. Je to jednoduše ta nejsnadnější cesta k navýšení výkonu, mimo zvěštní objemu. Přeci jenom další nárůst výkonu při současném objemu a typu plnění by bylo velmi složité, nákladné a nepopulární kvůli papírově vyšším emisím CO2.

Prozatím se hovoří o soft turbu, tedy o turbu, které by plnilo jen menším tlakem, což by nemělo příliš zničit současný fantastický charakter. Ale jakmile jednou motor turbo dostane, nikdy to již nebude takové jako dnes.

Ve výsledku se hovoří o výkonu mezi 550 a 580 koňskými silami, dále o nasazení šestistupňového manuálu a sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Nová generace pětkové řady by měla přijít na trhu zhruba za dva roky a ostrý model M5 pak o rok později.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků