BMW M5 a M6 čeká budoucnost s turbem

Britské magazíny přinesly zajímavou informaci ohledně budoucnosti vrcholných modelů bavorské automobilky BMW. V závislosti na tom, že současné ostré modely M5 a M6 svým výkonem jaksi zaostávají za hlavními rivaly a i přesto, že se jedná o špičkový a uznávaný desetiválec, musí přijít odpověď.

Tou má být, po vzoru konkurenční Audi, nasazení přeplňování k tomuto agregátu. Je to jednoduše ta nejsnadnější cesta k navýšení výkonu, mimo zvěštní objemu. Přeci jenom další nárůst výkonu při současném objemu a typu plnění by bylo velmi složité, nákladné a nepopulární kvůli papírově vyšším emisím CO2.

Prozatím se hovoří o soft turbu, tedy o turbu, které by plnilo jen menším tlakem, což by nemělo příliš zničit současný fantastický charakter. Ale jakmile jednou motor turbo dostane, nikdy to již nebude takové jako dnes.

Ve výsledku se hovoří o výkonu mezi 550 a 580 koňskými silami, dále o nasazení šestistupňového manuálu a sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Nová generace pětkové řady by měla přijít na trhu zhruba za dva roky a ostrý model M5 pak o rok později.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků