BMW M5 a M6 čeká budoucnost s turbem

Britské magazíny přinesly zajímavou informaci ohledně budoucnosti vrcholných modelů bavorské automobilky BMW. V závislosti na tom, že současné ostré modely M5 a M6 svým výkonem jaksi zaostávají za hlavními rivaly a i přesto, že se jedná o špičkový a uznávaný desetiválec, musí přijít odpověď.

Tou má být, po vzoru konkurenční Audi, nasazení přeplňování k tomuto agregátu. Je to jednoduše ta nejsnadnější cesta k navýšení výkonu, mimo zvěštní objemu. Přeci jenom další nárůst výkonu při současném objemu a typu plnění by bylo velmi složité, nákladné a nepopulární kvůli papírově vyšším emisím CO2.

Prozatím se hovoří o soft turbu, tedy o turbu, které by plnilo jen menším tlakem, což by nemělo příliš zničit současný fantastický charakter. Ale jakmile jednou motor turbo dostane, nikdy to již nebude takové jako dnes.

Ve výsledku se hovoří o výkonu mezi 550 a 580 koňskými silami, dále o nasazení šestistupňového manuálu a sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Nová generace pětkové řady by měla přijít na trhu zhruba za dva roky a ostrý model M5 pak o rok později.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků