BMW M5 a M6 budou mít větší výkon

Německá automobilka BMW je nucena pod tlakem konkurence navýšit výkon u svých vrcholných modelů M5 a M6. Poté, co Audi oznámilo, že model RS6, tedy konkurent M5 bude disponovat pětilitrovým desetiválcem s dvojicí turbodmychadel o výkonu 426 kW (579 k), je jasné, že BMW nechce hrát druhé housle.

Jenže současný pětilitrový desetiválec BMW je po stránce výkonu blízko svému maximu a bez přeplňování zde není příliš velký prostor pro zvýšení výkonu s ohledem na určení vozů. Ono dostat i 1000 koní při 20 000 ot./min by nebyl problém, ale použitelnost takového vozu by byla blízká nule.

Bavorská automobilka ovšem navýšením výkonu u modelu M5 a M6 stejně na Audi nedosáhne a po dlouhé době bude hrát druhé housle. Dle informací nabídne v blízké budoucnosti výkon okolo 530 koní, což je o 23 více, než má současný model, ale stále to bude o téměř 50 méně, než kolik nabídne Audi RS6.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků