BMW M5 a M6 budou mít větší výkon

Německá automobilka BMW je nucena pod tlakem konkurence navýšit výkon u svých vrcholných modelů M5 a M6. Poté, co Audi oznámilo, že model RS6, tedy konkurent M5 bude disponovat pětilitrovým desetiválcem s dvojicí turbodmychadel o výkonu 426 kW (579 k), je jasné, že BMW nechce hrát druhé housle.

Jenže současný pětilitrový desetiválec BMW je po stránce výkonu blízko svému maximu a bez přeplňování zde není příliš velký prostor pro zvýšení výkonu s ohledem na určení vozů. Ono dostat i 1000 koní při 20 000 ot./min by nebyl problém, ale použitelnost takového vozu by byla blízká nule.

Bavorská automobilka ovšem navýšením výkonu u modelu M5 a M6 stejně na Audi nedosáhne a po dlouhé době bude hrát druhé housle. Dle informací nabídne v blízké budoucnosti výkon okolo 530 koní, což je o 23 více, než má současný model, ale stále to bude o téměř 50 méně, než kolik nabídne Audi RS6.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků