BMW M5 a M6 budou mít větší výkon

Německá automobilka BMW je nucena pod tlakem konkurence navýšit výkon u svých vrcholných modelů M5 a M6. Poté, co Audi oznámilo, že model RS6, tedy konkurent M5 bude disponovat pětilitrovým desetiválcem s dvojicí turbodmychadel o výkonu 426 kW (579 k), je jasné, že BMW nechce hrát druhé housle.

Jenže současný pětilitrový desetiválec BMW je po stránce výkonu blízko svému maximu a bez přeplňování zde není příliš velký prostor pro zvýšení výkonu s ohledem na určení vozů. Ono dostat i 1000 koní při 20 000 ot./min by nebyl problém, ale použitelnost takového vozu by byla blízká nule.

Bavorská automobilka ovšem navýšením výkonu u modelu M5 a M6 stejně na Audi nedosáhne a po dlouhé době bude hrát druhé housle. Dle informací nabídne v blízké budoucnosti výkon okolo 530 koní, což je o 23 více, než má současný model, ale stále to bude o téměř 50 méně, než kolik nabídne Audi RS6.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků