13
Fotogalerie

BMW M5 „30 Jahre M5“ skutečností, má 600 koní (+ 13x foto)

Značka BMW oficiálně představila limitovanou edici svého špičkového sedanu BMW M5, jež oslaví 30. výročí jména „M5“.


Teprve před několika dny jsme vám přinesli informace a snímky k horké novince BMW v podobě speciální série „30 Jahre M5“, jež unikly do éteru skrze známý blog Bimmer Post. Nyní již na základě oficiálních údajů z Mnichova můžeme nejen potvrdit existenci edice 30 Jahre M5, ale také všechny technické informace. Je třeba předeslat, že nic nového vás nečeká, vše podstatné jsme vám představili již v pondělí…

P90148926-highRes.jpgP90148927-highRes.jpgP90148928-highRes.jpgP90148935-highRes.jpgP90148929-highRes.jpgP90148932-highRes.jpg
Série BMW M5 „30 Jahre M5“ v plné parádě a s výkonem 600 koní

Pod kapotou těchto vozů, vycházejících z páté generace M5 v podobě BMW M5 (F10), se skrývá upravený, dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec 4,4 l s točivým momentem 700 Nm a výkonem 600 koní (441 kW), což je o 40 koní (29 kW) více než u standardního provedení BMW M5 (F10). Zvýšení výkonových parametrů umožnilo přeprogramování řídicí jednotky v kombinaci se zvýšením plnicího tlaku.

V rámci série „30 Jahre M5“ vznikne jen 300 vozů, jež mají vynikat schopností zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s a průměrnou spotřebou 9,9 l/100 km. Vozy série BMW M5 „30 Jahre M5“ jsou nejen nejvýkonnějšími v třicetiletých dějinách jména M5, ale zároveň jde o vůbec nejsilnější a nejrychlejší sériové automobily, jež dosud pod značkou BMW vznikly. V základní výbavě se objeví také diferenciál s proměnnou svorností či paket Competition s tužším pružením a světlostí sníženou o 10 mm.

P90148934-highRes.jpgP90148930-highRes.jpgP90148931-highRes.jpgP90148936-highRes.jpgP90148937-highRes.jpgP90148938-highRes.jpg
V edici „30 Jahre M5“ vznikne jen 300 vozů

Povrch karoserie těchto speciálních vozů zdobí řada emblémů „30 Jahre M5“. Podobné emblémy najdeme také na opěradlech a palubní desce, přičemž standardem jsou kožené čalounění Merino/Alcantara a potah Alcantara Anthracite na středové konzole, loketních opěrách a volantu.

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud