BMW M5 „30 Jahre M5“ skutečností, má 600 koní (+ 13x foto)

Značka BMW oficiálně představila limitovanou edici svého špičkového sedanu BMW M5, jež oslaví 30. výročí jména „M5“.

Teprve před několika dny jsme vám přinesli informace a snímky k horké novince BMW v podobě speciální série „30 Jahre M5“, jež unikly do éteru skrze známý blog Bimmer Post. Nyní již na základě oficiálních údajů z Mnichova můžeme nejen potvrdit existenci edice 30 Jahre M5, ale také všechny technické informace. Je třeba předeslat, že nic nového vás nečeká, vše podstatné jsme vám představili již v pondělí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Série BMW M5 „30 Jahre M5“ v plné parádě a s výkonem 600 koní

Pod kapotou těchto vozů, vycházejících z páté generace M5 v podobě BMW M5 (F10), se skrývá upravený, dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec 4,4 l s točivým momentem 700 Nm a výkonem 600 koní (441 kW), což je o 40 koní (29 kW) více než u standardního provedení BMW M5 (F10). Zvýšení výkonových parametrů umožnilo přeprogramování řídicí jednotky v kombinaci se zvýšením plnicího tlaku.

BMW M5 slaví 30. výročí, BMW připomíná anabázi M5 generace E39

BMW M5 slaví 30. výročí, BMW připomíná anabázi M5 generace E39

V rámci série „30 Jahre M5“ vznikne jen 300 vozů, jež mají vynikat schopností zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s a průměrnou spotřebou 9,9 l/100 km. Vozy série BMW M5 „30 Jahre M5“ jsou nejen nejvýkonnějšími v třicetiletých dějinách jména M5, ale zároveň jde o vůbec nejsilnější a nejrychlejší sériové automobily, jež dosud pod značkou BMW vznikly. V základní výbavě se objeví také diferenciál s proměnnou svorností či paket Competition s tužším pružením a světlostí sníženou o 10 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V edici „30 Jahre M5“ vznikne jen 300 vozů

Povrch karoserie těchto speciálních vozů zdobí řada emblémů „30 Jahre M5“. Podobné emblémy najdeme také na opěradlech a palubní desce, přičemž standardem jsou kožené čalounění Merino/Alcantara a potah Alcantara Anthracite na středové konzole, loketních opěrách a volantu.

Předchozí KAPITOLY Následující

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků