BMW M5 „30 Jahre M5“ skutečností, má 600 koní (+ 13x foto)

Značka BMW oficiálně představila limitovanou edici svého špičkového sedanu BMW M5, jež oslaví 30. výročí jména „M5“.

Teprve před několika dny jsme vám přinesli informace a snímky k horké novince BMW v podobě speciální série „30 Jahre M5“, jež unikly do éteru skrze známý blog Bimmer Post. Nyní již na základě oficiálních údajů z Mnichova můžeme nejen potvrdit existenci edice 30 Jahre M5, ale také všechny technické informace. Je třeba předeslat, že nic nového vás nečeká, vše podstatné jsme vám představili již v pondělí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Série BMW M5 „30 Jahre M5“ v plné parádě a s výkonem 600 koní

Pod kapotou těchto vozů, vycházejících z páté generace M5 v podobě BMW M5 (F10), se skrývá upravený, dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec 4,4 l s točivým momentem 700 Nm a výkonem 600 koní (441 kW), což je o 40 koní (29 kW) více než u standardního provedení BMW M5 (F10). Zvýšení výkonových parametrů umožnilo přeprogramování řídicí jednotky v kombinaci se zvýšením plnicího tlaku.

Video | BMW | Sportovní auta | Zajímavosti | Luxusní auta | Sedany | Fascinace | BMW řada 5

BMW M5 slaví 30. výročí, BMW připomíná anabázi M5 generace E39

V rámci série „30 Jahre M5“ vznikne jen 300 vozů, jež mají vynikat schopností zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s a průměrnou spotřebou 9,9 l/100 km. Vozy série BMW M5 „30 Jahre M5“ jsou nejen nejvýkonnějšími v třicetiletých dějinách jména M5, ale zároveň jde o vůbec nejsilnější a nejrychlejší sériové automobily, jež dosud pod značkou BMW vznikly. V základní výbavě se objeví také diferenciál s proměnnou svorností či paket Competition s tužším pružením a světlostí sníženou o 10 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V edici „30 Jahre M5“ vznikne jen 300 vozů

Povrch karoserie těchto speciálních vozů zdobí řada emblémů „30 Jahre M5“. Podobné emblémy najdeme také na opěradlech a palubní desce, přičemž standardem jsou kožené čalounění Merino/Alcantara a potah Alcantara Anthracite na středové konzole, loketních opěrách a volantu.

Předchozí KAPITOLY Následující
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků