BMW M5 „30 Jahre M5“ skutečností, má 600 koní (+ 13x foto)

Značka BMW oficiálně představila limitovanou edici svého špičkového sedanu BMW M5, jež oslaví 30. výročí jména „M5“.

Teprve před několika dny jsme vám přinesli informace a snímky k horké novince BMW v podobě speciální série „30 Jahre M5“, jež unikly do éteru skrze známý blog Bimmer Post. Nyní již na základě oficiálních údajů z Mnichova můžeme nejen potvrdit existenci edice 30 Jahre M5, ale také všechny technické informace. Je třeba předeslat, že nic nového vás nečeká, vše podstatné jsme vám představili již v pondělí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Série BMW M5 „30 Jahre M5“ v plné parádě a s výkonem 600 koní

Pod kapotou těchto vozů, vycházejících z páté generace M5 v podobě BMW M5 (F10), se skrývá upravený, dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec 4,4 l s točivým momentem 700 Nm a výkonem 600 koní (441 kW), což je o 40 koní (29 kW) více než u standardního provedení BMW M5 (F10). Zvýšení výkonových parametrů umožnilo přeprogramování řídicí jednotky v kombinaci se zvýšením plnicího tlaku.

BMW M5 slaví 30. výročí, BMW připomíná anabázi M5 generace E39

BMW M5 slaví 30. výročí, BMW připomíná anabázi M5 generace E39

V rámci série „30 Jahre M5“ vznikne jen 300 vozů, jež mají vynikat schopností zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s a průměrnou spotřebou 9,9 l/100 km. Vozy série BMW M5 „30 Jahre M5“ jsou nejen nejvýkonnějšími v třicetiletých dějinách jména M5, ale zároveň jde o vůbec nejsilnější a nejrychlejší sériové automobily, jež dosud pod značkou BMW vznikly. V základní výbavě se objeví také diferenciál s proměnnou svorností či paket Competition s tužším pružením a světlostí sníženou o 10 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V edici „30 Jahre M5“ vznikne jen 300 vozů

Povrch karoserie těchto speciálních vozů zdobí řada emblémů „30 Jahre M5“. Podobné emblémy najdeme také na opěradlech a palubní desce, přičemž standardem jsou kožené čalounění Merino/Alcantara a potah Alcantara Anthracite na středové konzole, loketních opěrách a volantu.

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků