BMW M5 2010: další podstatné informace

O nové M5 se v poslední době vedou dlouhé diskuse, a to z jediného důvodu - tím je její motor. Proslýchá se, že v Mnichově hodlají opustit pole atmosférických motorů, a to se pochopitelně většině fandů nelíbí.

Nová generace „pětky“ se představí světu koncem příštího roku, a tak všichni netrpělivě čekají, co přinese. Dosavadní informace hovoří jasně. Objem desetiválce se zvětší na 5,5 litru a motor dostane dvojici turbodmychadel, které ovšem budou pracovat s nižšími tlaky, aby byl charakter motoru co poznamenán co nejméně.

Výkon jednotky bude fantastických 560-580 koní a bude možné ji kombinovat s novou dvouspojkovou převodovkou M-DCT, představenou u menší M3. Očekává se také zapracování na hmotnosti vozu, která by se měla snížit díky rozsáhlejšímu použití hliníku a karbonových dílů. Použití lehkých materiálů především v přední částí dovolí inženýrům lépe rozložit hmotnost vozu mezi přední a zadní nápravu. Na nové „empětce“ se očekává také použití karbonové střechy, jako je tomu u modelu M6 nebo nové M3.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky