BMW M5 2010: další podstatné informace

BMW M5 2010: další podstatné informace

O nové M5 se v poslední době vedou dlouhé diskuse, a to z jediného důvodu - tím je její motor. Proslýchá se, že v Mnichově hodlají opustit pole atmosférických motorů, a to se pochopitelně většině fandů nelíbí.

Nová generace „pětky“ se představí světu koncem příštího roku, a tak všichni netrpělivě čekají, co přinese. Dosavadní informace hovoří jasně. Objem desetiválce se zvětší na 5,5 litru a motor dostane dvojici turbodmychadel, které ovšem budou pracovat s nižšími tlaky, aby byl charakter motoru co poznamenán co nejméně.

Výkon jednotky bude fantastických 560-580 koní a bude možné ji kombinovat s novou dvouspojkovou převodovkou M-DCT, představenou u menší M3. Očekává se také zapracování na hmotnosti vozu, která by se měla snížit díky rozsáhlejšímu použití hliníku a karbonových dílů. Použití lehkých materiálů především v přední částí dovolí inženýrům lépe rozložit hmotnost vozu mezi přední a zadní nápravu. Na nové „empětce“ se očekává také použití karbonové střechy, jako je tomu u modelu M6 nebo nové M3.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků