BMW M5 2010: další podstatné informace

O nové M5 se v poslední době vedou dlouhé diskuse, a to z jediného důvodu - tím je její motor. Proslýchá se, že v Mnichově hodlají opustit pole atmosférických motorů, a to se pochopitelně většině fandů nelíbí.

Nová generace „pětky“ se představí světu koncem příštího roku, a tak všichni netrpělivě čekají, co přinese. Dosavadní informace hovoří jasně. Objem desetiválce se zvětší na 5,5 litru a motor dostane dvojici turbodmychadel, které ovšem budou pracovat s nižšími tlaky, aby byl charakter motoru co poznamenán co nejméně.

Výkon jednotky bude fantastických 560-580 koní a bude možné ji kombinovat s novou dvouspojkovou převodovkou M-DCT, představenou u menší M3. Očekává se také zapracování na hmotnosti vozu, která by se měla snížit díky rozsáhlejšímu použití hliníku a karbonových dílů. Použití lehkých materiálů především v přední částí dovolí inženýrům lépe rozložit hmotnost vozu mezi přední a zadní nápravu. Na nové „empětce“ se očekává také použití karbonové střechy, jako je tomu u modelu M6 nebo nové M3.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků