BMW M5 - Rychlík nejen na silnici

Od roku 1984 bylo vyrobeno přibližně 26 000 vozů nesoucí označení M5, z toho 11 867 jsou zástupci poslední generace. Od svého uvedení v roce 1998, si tak M5 nachází o poznání více příznivců než předchozí provedení.
BMW M5 - Rychlík nejen na silnici
Od roku 1984 bylo vyrobeno přibližně 26 000 vozů nesoucí označení M5, z toho 11 867 jsou zástupci poslední generace. Od svého uvedení v roce 1998, si tak M5 nachází o poznání více příznivců než předchozí provedení.

Adolf Prommesbetger, prezident společnosti BMW M, říká že M5 slavila úspěchy takřka přes noc a daří se ustanovit její vlastní trh.

Dnešní generace M5 pohání osmiválcový motor s výkonem 400 ks, z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,3 vteřiny, akcelerace na čtvrtý rychlostní stupeň z 80 na 120 km/h za 4.8 vteřiny jí dovoluje se poměřovat s těmi nejvýkonnějšími sportovními automobily.

Historie automobilů BMW M5 se začala psát v roce 1984, když k prodejcům BMW dorazila první generace, poháněná šestiválcovým tří a půl litrovým motorem s výkonem 286 ks. V letech 1988 až 1995 přišel do výroby nový motor o objemu 3.6 litru s výkonem 315 koní, který byl později upraven na zdvihový objem 3.8 litru a výkon 340 koní. Ve výrobním programu se také poprvé objevil kombík, u BMW tradičně nazývaný touring.

BMW M5 stojí na výsluní automobilové techniky a jen těžko se hledá konkurent, který by jej dokázal sesadit z pozice vedoucího v segmentu sportovních sedanů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků