BMW M5 - Rychlík nejen na silnici

Od roku 1984 bylo vyrobeno přibližně 26 000 vozů nesoucí označení M5, z toho 11 867 jsou zástupci poslední generace. Od svého uvedení v roce 1998, si tak M5 nachází o poznání více příznivců než předchozí provedení.
BMW M5 - Rychlík nejen na silnici
Od roku 1984 bylo vyrobeno přibližně 26 000 vozů nesoucí označení M5, z toho 11 867 jsou zástupci poslední generace. Od svého uvedení v roce 1998, si tak M5 nachází o poznání více příznivců než předchozí provedení.

Adolf Prommesbetger, prezident společnosti BMW M, říká že M5 slavila úspěchy takřka přes noc a daří se ustanovit její vlastní trh.

Dnešní generace M5 pohání osmiválcový motor s výkonem 400 ks, z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,3 vteřiny, akcelerace na čtvrtý rychlostní stupeň z 80 na 120 km/h za 4.8 vteřiny jí dovoluje se poměřovat s těmi nejvýkonnějšími sportovními automobily.

Historie automobilů BMW M5 se začala psát v roce 1984, když k prodejcům BMW dorazila první generace, poháněná šestiválcovým tří a půl litrovým motorem s výkonem 286 ks. V letech 1988 až 1995 přišel do výroby nový motor o objemu 3.6 litru s výkonem 315 koní, který byl později upraven na zdvihový objem 3.8 litru a výkon 340 koní. Ve výrobním programu se také poprvé objevil kombík, u BMW tradičně nazývaný touring.

BMW M5 stojí na výsluní automobilové techniky a jen těžko se hledá konkurent, který by jej dokázal sesadit z pozice vedoucího v segmentu sportovních sedanů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků