BMW M5 - Rychlík nejen na silnici

Od roku 1984 bylo vyrobeno přibližně 26 000 vozů nesoucí označení M5, z toho 11 867 jsou zástupci poslední generace. Od svého uvedení v roce 1998, si tak M5 nachází o poznání více příznivců než předchozí provedení.
BMW M5 - Rychlík nejen na silnici
Od roku 1984 bylo vyrobeno přibližně 26 000 vozů nesoucí označení M5, z toho 11 867 jsou zástupci poslední generace. Od svého uvedení v roce 1998, si tak M5 nachází o poznání více příznivců než předchozí provedení.

Adolf Prommesbetger, prezident společnosti BMW M, říká že M5 slavila úspěchy takřka přes noc a daří se ustanovit její vlastní trh.

Dnešní generace M5 pohání osmiválcový motor s výkonem 400 ks, z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,3 vteřiny, akcelerace na čtvrtý rychlostní stupeň z 80 na 120 km/h za 4.8 vteřiny jí dovoluje se poměřovat s těmi nejvýkonnějšími sportovními automobily.

Historie automobilů BMW M5 se začala psát v roce 1984, když k prodejcům BMW dorazila první generace, poháněná šestiválcovým tří a půl litrovým motorem s výkonem 286 ks. V letech 1988 až 1995 přišel do výroby nový motor o objemu 3.6 litru s výkonem 315 koní, který byl později upraven na zdvihový objem 3.8 litru a výkon 340 koní. Ve výrobním programu se také poprvé objevil kombík, u BMW tradičně nazývaný touring.

BMW M5 stojí na výsluní automobilové techniky a jen těžko se hledá konkurent, který by jej dokázal sesadit z pozice vedoucího v segmentu sportovních sedanů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků