BMW M4 GTS jde do výroby i se vstřikováním vody do motoru

Seznam kapitol
  1. BMW M4 GTS
  2. BMW M4 GTS: Fotogalerie

BMW odhalilo novinku v podobě závodního speciálu určeného pro běžný provoz. M4 GTS navazuje na koncept představený v Pebble Beach a pro BMW znamená hned dvě „poprvé“. Zákazníci si budou moci poprvé koupit auto se světly využívajícími technologii OLED (Organic Lights with LED) a motor pracující se systémem vstřikování vody do sání.

Koncept BMW M4 GTS předznamenává něco ještě ostřejšího

Koncept BMW M4 GTS předznamenává něco ještě ostřejšího

M4 GTS používá třílitrový přeplňovaný šestiválec doplněný o zmíněné vstřikování vody. Jeho maximální výkon dosahuje na 368 kW (500 koní) při 6250 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 600 Nm dostupnou od 4000 do 5000 ot./min. V kombinaci s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou a funkcí Launch Control dá GTS stovku za 3,8 s a maximálně jede 305 km/h. Nádržka na vodu má objem pěti litrů a při normální jízdě by si měla žádat doplnění při každém pátém tankování benzinu.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři [jízdní dojmy]

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři [jízdní dojmy]

Nové GTS zároveň také snižovalo hmotnost. V rámci diety se odporoučela zadní sedadla, kapota je vyrobena z karbonem vyztuženého plastu (zájemci mohou mít z tohoto materiálu vyrobenou i střechu), výfuk je titanový a brzdy jsou karbon-keramické. Celkem se uspořilo osmdesát kilogramů ve srovnání s klasickou M4.

Další úpravy pak zahrnují třeba přepracovaný posilovač řízení, jiné odpružení, nové prvky vylepšující aerodynamiku, aktivní zadní diferenciál a jiná kola. Ta obouvají pneumatiky o rozměru 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Jde o pláště Michelin Pilot Sport Cup 2. Nejostřejší BMW M4 dostalo také závodní sedadla, Alcantarou potažený volant nebo bezpečnostní klec a mnoho dalšího.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Jestli se vám tohle auto líbí, pak byste měli být ve střehu. BMW má totiž v plánu výrobu série omezené pouze na sedm stovek kusů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M4 GTS
  2. BMW M4 GTS: Fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků