BMW M4 Concept: oficiální podoba „supertrojky“ je venku

Premiéra plánovaná na Frankfurt zůstává v platnosti. Ale na novou M4 se můžete podívat už nyní.

Do éteru unikly oficiální snímky podoby nového BMW M4 Coupe Concept. A proč toto auto budí takové emoce? Důvodů je několik, tedy alespoň dva. Jde o vyčlenění všech dvoudveřových verzí řady BMW 3 do samostatné řady BMW 4 a s ním spojený zánik slavného jména BMW M3. Řadu 4 zatím reprezentuje jen BMW 4 Coupé, ale už teď se můžete podívat na to, jak by mohlo vypadat otevřené BMW 4 Convertible. Nyní však přichází špičkové kupé BMW M4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW M4 Coupe Concept v plné parádě

Jeho podobu do značné míry předznamenala již premiéra kupé BMW 4 M Performance, jež se odehrála na sklonku července v Lisabonu. Naše odhady se ale potvrdily, takže „skutečné M“ vyniká ještě výraznějšími tvary. Na první pohled si tak všimneme třeba zcela nového předního nárazníku s mohutnými otvory pro zajištění přístupu vzduchu k chladičům a brzdám.

Z paketu BMW 4 M Performance však nové BMW M4 přejímá třeba přední světlomety složené z LED a podobností bychom našli více. Ovšem je pravděpodobné, že BMW M4 jakožto solitér v modelové nabídce řady BMW 3/4 bude vynikat více, než to z prvních snímků a informací vypadá. V porovnání s BMW 4 M Performance má být skutečné BMW M4 zcela jiným vozem se specifickým podvozkem a povrchovými karosářskými díly z uhlíkových kompozitů.

BMW M4 Coupé se představí jako studie již za měsíc na Pebble Beach

BMW M4 Coupé se představí jako studie již za měsíc na Pebble Beach

Pod jeho přední kapotou najdeme nový „modulární“ motor BMW, na který má navazovat rovněž nová, tentokrát dvouspojková sedmistupňová převodovka. Atmosféricky plněný osmiválec z dosavadního BMW M3 se stane minulostí, na jeho místo nastoupí obligátní, přeplňovaný řadový šestiválec 3,0 l, u nějž se dá lépe „kouzlit“ s emisemi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dosahovat bude výkonu přibližně 455 koní (335 kW) a točivého momentu okolo 550 Nm. Pohon zadních kol zůstane zachován, „čtyřkolka“ tedy nakonec nebude, protože by prý změnila charakter vozu a zvýšila jeho hmotnost. Před Frankfurtem se BMW M4 Coupe Concept ukáže v kalifornském Pebble Beach na tamní soutěži elegance.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků