BMW M4 Cabrio je těžší a pomalejší než kupé, ale vypadá skvěle

Ostrá řada M3/M4 se v nové generaci rozrůstá. Sedan a kupé doplňuje kabriolet, opět se skládací pevnou střechou.
Seznam kapitol
  1. BMW M4 Cabrio (F33)
  2. BMW M4 Cabrio (F33): Fotogalerie

Nejmenší bavorské „ topless emko“ se vyrábělo od roku 1988 už v první generaci E36, ta současná je tedy pátá. Jen klasické plátno nahradila u předchůdce módní skládací pevná střecha. Označení čtyřkou má premiéru nyní, ale známe ho už z kupé. Klasickým sedanům zůstala legendární trojka. A kabriolet M4 sdílí se staršími sourozenci také techniku, tedy hlavně poprvé v historii celé řady turbomotor.

Známá technika

Nabroušený dvoudveřový „bavorák“ střední třídy je poháněn dvěma turbodmychadly přeplňovaným šestiválcem (TwinPower Turbo) s výkonem 317 kW (431 k) v 5500-7300 ot./min. Nechybí mu vstřikování HPI, proměnný zdvih sacích ventilů Valvetronic ani variabilní časování Double-VANOS. Doping vyžaduje přítomnost mezichladiče stlačeného vzduchu, olejová vana je vyrobena z hořčíku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S dvouspojkovou převodovkou zvládne M4 Cabrio disciplínu 0-100 km/h za 4,4 s

Točivý moment 550 N.m v širokém rozmezí od 1850 do 5500 otáček přenáší klasicky dozadu buď šestistupňová přímo řazená převodovka, nebo sedmistupňové dvouspojkové ústrojí M DTC Drivelogic s funkcí Launch Control. Vozu to stačí ke zrychlení z klidu na stovku během 4,4 s (s DTC), s manuálem je o dvě desetinky pomalejší. Na těch úsecích německých dálnic, kde ještě není žádné omezení, se rozjedete až na obligátní dvěstěpadesátku, než zasáhne omezovač.

BMW M3 míří na český trh s cenou od 1 822 500 Kč. M4 je o 32 500 Kč dražší

BMW M3 míří na český trh s cenou od 1 822 500 Kč. M4 je o 32 500 Kč dražší

Agregát točí až 7600 ot./min, a na 100 km jízdy spálí v kombinovaném provozu 9,1 l benzinu, s dvouspojkovou převodovkou je pak o 0,4 l úspornější. Palivová nádrž je ale pouze šedesátilitrová. I takto výkonné auto nepostrádá start-stop a rekuperaci kinetické energie, kterou se dobíjí v zavazadlovém prostoru uložený akumulátor.

Bodykit 4671 mm dlouhé, 1870 mm široké a 1386 mm vysoké karoserie je prakticky shodný s již dříve prezentovanými verzemi, platí to jak o širších blatnících, kapotě, ba i dvouramenných vnějších zpětných zrcátkách. Právě kryt motoru a přední blatníky se vyrábějí z hliníku. Větrací otvory za předními koly nejsou rozhodně falešné.

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

Lehký kov se uplatnil také na podvozku s rozvorem 2812 mm, jako stavební materiál posloužil na obě nápravy, přední s dvojicí spodních ramen i zadní pětiprvkovou. Za peníze navíc se dá koupit i adaptivní šasi se třemi režimy nastavení (Comfort, Sport a Sport+). Hnací hřídel je pro změnu z uhlíkových kompozitů, stejně jako vzpěra v motorovém prostoru, která váží 1,5 kg, přitom zajišťuje optimální tuhost.

Váží 1,8 tuny

M4 Cabrio i přes snahy o odlehčení váží minimálně 1750, respektive 1790 kg podle použité převodovky. Jezdí na osmnáctipalcových kovaných kolech s pěti dvojitými paprsky, za příplatek jsou ještě o palec větší šedá a černá. Přední dělí 1578, zadní pak 1603 mm. Obouvají čtyřicetiprocentní pneumatiky šířky 255, respektive 275 mm. Pod nimi se skrývá čtveřice vnitřně chlazených odvrtávaných plovoucích kotoučů z hliníku a oceli s pevnými třmeny se čtveřicí, respektive dvojicí pístků. V katalogu „extras“ nechybí však ani karbon-keramické se zlatě lakovanými třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jako kabrio pojme M4 220 litrů zavazadel, s nataženou střechou se do kufru vejde až 370 l

Hřebenové řízení s elektromechanickým posilovačem a třemi režimy (opět Comfort, Sport a Sport+) je strmější, už v sérii najdeme mezi zadními koly aktivní zadní diferenciál s elektronickou lamelovou spojkou. Samozřejmostí jsou ABS a stabilizace, stejně jako systémy CBC a DBC, které pomáhají brzdění v kritických situacích.

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody

Test Alpina B3 Biturbo Allrad: „em-trojka“ do nepohody

Nad bezpečností posádky bdí kromě vestavěných ochranných oblouků za zadními sedadly také osm airbagů. Zadním partiím dominují dva páry koncovek výfukového systému. Ten správný „sound“ zajišťují elektronicky řízené klapky.

Za dvacet sekund

V úvodu zmíněná elektricky ovládaná střecha je trojdílná a její stažení, respektive natažení zabere 20 s. Žádné zajišťování západek není třeba, operace funguje i za jízdy, byť jen při rychlosti běžce – maximálně do 18 km/h. Její kompletní vnitřní čalounění by mělo podle BMW zajišťovat příkladnou zvukovou i tepelnou izolaci.

Zájemce může dále přikoupit větrnou clonu, nebo třístupňové vyhřívání zátylku, aby nebyla půvabné spolujezdkyni zima na krk. V kokpitu si přední cestující hoví v těch správných elektricky nastavitelných sedadlech s integrovanými bezpečnostními pásy, řidič má k dispozici tříramenný kožený volant s kontrastním prošíváním a chromovaným dekorem, sportovní pedály a opěrku levé nohy, nezapomínejme ani na hliníkové prahové lišty s nezbytným emblémem.

Další možnosti, jak se odlišit (kůže Merino, speciální metalické a naopak matné laky karoserie), nabízí program BMW Individual a skutečné fajnšmekry s naditými bankovními konty potěší divize Manufactory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zlatá barva třmenů signalizuje karbon-keramické brzdy

Do zavazadelníku se však vždy vejde minimálně 220 l při složené střeše, kterou lze i elektricky přizvednout pro snadnější nakládání bagáže. Pokud je z kabrioletu kupé, posádka s sebou pojme až 370 l zbytečností. Kabriolet M4 může být také na přání vybaven například navigací Professional s 3D grafikou a různými asistenty, třeba upozorněním na riziko srážky, automatickým přepínáním dálkových diod, funkcí hlídající bdělost řidiče a konečně head-up displejem.

Ostrá M4 se slavným logem pro jízdu s větrem ve vlasech se objeví poprvé pod světly reflektorů na autosalonu v New Yorku. Kabriolet se dá pochopitelně používat celoročně, jenže prodej se rozběhne logicky už během letošního léta.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M4 Cabrio (F33)
  2. BMW M4 Cabrio (F33): Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků