BMW M4 bude jezdit na vodu. Doslova

BMW představuje nový oficiální safety car pro sezónu 2015 mistrovství světa silničních motocyklů. Bude jím upravené BMW M4, které využívá systém vstřikování vody do sání motoru pro zvýšení účinnosti procesu spalování a tím i snížení spotřeby paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Safety car pro MotoGP, Moto2 a Moto3 je spíše takový showcar, ale přesto s sebou veze například hasící přístroje a nutné bezpečnostní vybavení. Hlavní novinka se ale odehrává pod kapotou v motoru

Princip funkce je poměrně jednoduchý a vstřikování vody funguje vlastně jako druhý mezichladič stlačeného vzduchu. I když BMW M4 jeden mezichladič má, při plném zatížení motoru přestává stíhat. Tím roste teplota nasávaného vduchu a snižuje se výkon motoru.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Vstřikování vody do sání vzduch znovu ochladí, zvýší se tím jeho hustota a výkon motoru vzroste. Motor je pak také odolnější vůči klepání, takže jde lépe řídit předstih zážehu. Vstřikování vody do sání rovněž napomáhá ochlazovat píst a zvyšovat životnost motoru.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Nádržka na vodu má objem pět litrů a je umístěna v kufru. Čerpadlo pak dokáže tlačit vodu ke vstřikovačům pod tlakem až deseti barů. BMW tvrdí, že před okruhovým dováděním je potřeba vždycky doplnit nádrž, ale při běžném ježdění po silnici prý stačí doplňovat vodu každé páté tankování benzínu. Pokud voda dojde, motor samozřejmě funguje dál, ale ne tak efektivně a s nižším výkonem. Systém by se mohl brzy objevit i v sériovém autě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků