BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW nám odhaluje podrobnější informace o nejvýkonnější standardní verzi nové řady 3. Mezistupeň před vrcholnou M3 nevypadá vůbec špatně.

Před zahájením letošního autosalonu v Los Angeles BMW detailněji představuje novou řadu 3 (G20) v provedení M340i xDrive, která bude řazena těsně pod novou generaci M3. Nejvýkonnější standardní variantu od M Performance jsme už zmiňovali během oficiálního představení nové trojky, teď však o ní známe mnohem více podrobnějších informací.

Pod kapotou verze M340i xDrive se tedy objeví turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který zajistí výkon 275 kW (374 koní) a rovných 500 Nm točivého momentu. Díky tomu se jedná o dosud nejvýkonnější „trojkové“ BMW nepatřící do nejvyšší samostatné řady špičkových modelů divize M.

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Model je standardně vybaven systémem pohonu všech kol xDrive, který je však naladěn k preferování pohonu spíše zadních kol. Stejně tak je standardem i osmistupňová automatická převodovka Steptronic ve sportovním provedení, která zahrnuje i funkci řízené kontroly startu, tedy takzvaný „launch control“ pro co nejlepší odpich z místa. Z nuly na 100 km/h tak M340i xDrive vystřelí za 4,4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h.

Novinka je poté standardně vybavena řadou dílů M Sport. Nechybí sportovní podvozek snižující světlou výšku o 10 mm, variabilní posilovač řízení, sportovní diferenciál, silnější a odolnější brzdový systém nebo 18palcová M kola z lehké slitiny. Adaptivní M podvozek je dostupný za příplatek. Zvukový projev šestiválce je poté zvýrazněn sportovním výfukovým systémem s dvojicí koncovek s klapkami, které se otevřenou při zvolení jízdních režimu Sport či Sport+.

BMW ukázalo vrchol divize M před premiérou. M8 dostane pohon z M5

BMW ukázalo vrchol divize M před premiérou. M8 dostane pohon z M5

Po stránce designu dostává M340i xDrive taktéž aerodynamický paket karoserie s agresivnějšími nárazníky, jinou mřížkou v „ledvinkách“ na přídi a nepatrným spoilerem na zádi. Doplňky jako rámečky, lišty, kryty zrcátek či loga na voze jsou pak zbarvená do metalického odstínu Cerium Grey.

Uvnitř naleznete standardně sportovní sedačky a volant, specifické polstrování v kombinaci materiálu Sensatec a Alcantary, tmavě šedé stropnice, obložení v hliníkovém provedení a také digitální přístrojový panel, na němž nesmí chybět logo M340i.

Cenovky BMW M340i xDrive zatím neznáme. Do prodeje v Evropě zamíří model teprve v červenci příštího roku.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků