BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW nám odhaluje podrobnější informace o nejvýkonnější standardní verzi nové řady 3. Mezistupeň před vrcholnou M3 nevypadá vůbec špatně.

Před zahájením letošního autosalonu v Los Angeles BMW detailněji představuje novou řadu 3 (G20) v provedení M340i xDrive, která bude řazena těsně pod novou generaci M3. Nejvýkonnější standardní variantu od M Performance jsme už zmiňovali během oficiálního představení nové trojky, teď však o ní známe mnohem více podrobnějších informací.

Pod kapotou verze M340i xDrive se tedy objeví turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který zajistí výkon 275 kW (374 koní) a rovných 500 Nm točivého momentu. Díky tomu se jedná o dosud nejvýkonnější „trojkové“ BMW nepatřící do nejvyšší samostatné řady špičkových modelů divize M.

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Model je standardně vybaven systémem pohonu všech kol xDrive, který je však naladěn k preferování pohonu spíše zadních kol. Stejně tak je standardem i osmistupňová automatická převodovka Steptronic ve sportovním provedení, která zahrnuje i funkci řízené kontroly startu, tedy takzvaný „launch control“ pro co nejlepší odpich z místa. Z nuly na 100 km/h tak M340i xDrive vystřelí za 4,4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h.

Novinka je poté standardně vybavena řadou dílů M Sport. Nechybí sportovní podvozek snižující světlou výšku o 10 mm, variabilní posilovač řízení, sportovní diferenciál, silnější a odolnější brzdový systém nebo 18palcová M kola z lehké slitiny. Adaptivní M podvozek je dostupný za příplatek. Zvukový projev šestiválce je poté zvýrazněn sportovním výfukovým systémem s dvojicí koncovek s klapkami, které se otevřenou při zvolení jízdních režimu Sport či Sport+.

BMW ukázalo vrchol divize M před premiérou. M8 dostane pohon z M5

BMW ukázalo vrchol divize M před premiérou. M8 dostane pohon z M5

Po stránce designu dostává M340i xDrive taktéž aerodynamický paket karoserie s agresivnějšími nárazníky, jinou mřížkou v „ledvinkách“ na přídi a nepatrným spoilerem na zádi. Doplňky jako rámečky, lišty, kryty zrcátek či loga na voze jsou pak zbarvená do metalického odstínu Cerium Grey.

Uvnitř naleznete standardně sportovní sedačky a volant, specifické polstrování v kombinaci materiálu Sensatec a Alcantary, tmavě šedé stropnice, obložení v hliníkovém provedení a také digitální přístrojový panel, na němž nesmí chybět logo M340i.

Cenovky BMW M340i xDrive zatím neznáme. Do prodeje v Evropě zamíří model teprve v červenci příštího roku.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků