BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW nám odhaluje podrobnější informace o nejvýkonnější standardní verzi nové řady 3. Mezistupeň před vrcholnou M3 nevypadá vůbec špatně.

Před zahájením letošního autosalonu v Los Angeles BMW detailněji představuje novou řadu 3 (G20) v provedení M340i xDrive, která bude řazena těsně pod novou generaci M3. Nejvýkonnější standardní variantu od M Performance jsme už zmiňovali během oficiálního představení nové trojky, teď však o ní známe mnohem více podrobnějších informací.

Pod kapotou verze M340i xDrive se tedy objeví turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který zajistí výkon 275 kW (374 koní) a rovných 500 Nm točivého momentu. Díky tomu se jedná o dosud nejvýkonnější „trojkové“ BMW nepatřící do nejvyšší samostatné řady špičkových modelů divize M.

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Nové BMW 3 má české ceny. Základ stojí lehce přes milion, má 190 koní

Model je standardně vybaven systémem pohonu všech kol xDrive, který je však naladěn k preferování pohonu spíše zadních kol. Stejně tak je standardem i osmistupňová automatická převodovka Steptronic ve sportovním provedení, která zahrnuje i funkci řízené kontroly startu, tedy takzvaný „launch control“ pro co nejlepší odpich z místa. Z nuly na 100 km/h tak M340i xDrive vystřelí za 4,4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h.

Novinka je poté standardně vybavena řadou dílů M Sport. Nechybí sportovní podvozek snižující světlou výšku o 10 mm, variabilní posilovač řízení, sportovní diferenciál, silnější a odolnější brzdový systém nebo 18palcová M kola z lehké slitiny. Adaptivní M podvozek je dostupný za příplatek. Zvukový projev šestiválce je poté zvýrazněn sportovním výfukovým systémem s dvojicí koncovek s klapkami, které se otevřenou při zvolení jízdních režimu Sport či Sport+.

BMW ukázalo vrchol divize M před premiérou. M8 dostane pohon z M5

BMW ukázalo vrchol divize M před premiérou. M8 dostane pohon z M5

Po stránce designu dostává M340i xDrive taktéž aerodynamický paket karoserie s agresivnějšími nárazníky, jinou mřížkou v „ledvinkách“ na přídi a nepatrným spoilerem na zádi. Doplňky jako rámečky, lišty, kryty zrcátek či loga na voze jsou pak zbarvená do metalického odstínu Cerium Grey.

Uvnitř naleznete standardně sportovní sedačky a volant, specifické polstrování v kombinaci materiálu Sensatec a Alcantary, tmavě šedé stropnice, obložení v hliníkovém provedení a také digitální přístrojový panel, na němž nesmí chybět logo M340i.

Cenovky BMW M340i xDrive zatím neznáme. Do prodeje v Evropě zamíří model teprve v červenci příštího roku.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků