TEST BMW M340i xDrive: Jezdí strašně... krásně a rychle!

BMW řady 3 se loni v lednu stalo prvním vozem BMW s titulem Auto roku v České republice. Po svezení s verzí M340i xDrive bych mu tento titul klidně udělil znova.
Radosti
Skvělé sladění motoru a převodovky
Výborná spotřeba paliva
Tuhá karoserie, poddajný podvozek
Auto pro business i zábavu
Starosti
Nevýrazný zvukový projev
Zvuk dovírání dveří
Ohlučnění kabiny ve vysokých rychlostech
9  /10

O autech píšu od roku 2010 a nepamatuji si bavoráka, který by mezi kolegy vzbuzoval tak rozdílné pocity ohledně jízdních vlastností, jako nová trojka. Zatímco jeden se nad ní rozplýval a vzpomínal na starší, nepochybně řidičtější a komunikativnější generace, druhý se cítil být izolován a postrádal osobitost, a další zase nadával na nepoddajný podvozek. Fakt, že trojka v loňském roce získala titul Auto roku 2020 v České republice, kdekoho překvapil. Šlo vůbec o první BMW s tímto oceněním, a protože letošní ročník ankety zatím ještě nebyl ani vyhlášen, žezlo trojka jen tak předávat nebude.

Nabídka pohonných jednotek BMW řady 3 pokrývá spektrum výkonu od 115 kW (156 koní) do 375 kW (510 koní), tento stav ale platí až od příchodu nejostřejší M3 Competition. Než se „em-trojka“ na podzim loňského roku usadila na vrcholu řady, platila za nejsilnější verzi nabídky právě zkoušená M340i xDrive.

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

Výkon 374 koní nikoho neurazí, jenže zatímco v minulé generaci řady 3 se třílitrová čtyřicítka ještě automaticky nehonosila písmenem M v názvu a mohla mít manuál a zadní pohon, dnes jde striktně o automat se čtyřkolkou. Bez negativních ohlasů se to neobešlo, osobně jsem ale vypozoroval, že z lidí kolem mě byli nejhlasitější hlavně motorističtí novináři, kteří by si zadokolku s manuálem stejně nekoupili, protože na ni prostě nemají peníze.

BMW nabízí to, co se reálně kupuje, navíc je snazší homologovat jednu „naloženou“ verzi se vším všudy, než jeden motor s různými kombinacemi pohonů a převodovek. Je to velká změna, narazíte však i na potěšující výjimky: v tomto případě model M3, který se i v nové generaci nabízí s manuální převodovkou a zadním pohonem. Cenově a technikou je někde jinde než běžné verze modelu, jak se ale později v tomto testu dočtete, i „běžná“ šestiválcová trojka může stát stejně jako nejsilnější M3.

BMW řady 3 má oficiálně ostrou naftovou verzi.  Stovku dá pod 5 s, jezdí za 6 litrů

BMW řady 3 má oficiálně ostrou naftovou verzi. Stovku dá pod 5 s, jezdí za 6 litrů

Sáhněte hlouběji. Ještě hlouběji.

Zkoušený bavorák není zajímavý jen svým postavením v rámci nabídky, ale také svou konfigurací. Jde o limitovanou verzi First Edition, která vznikla v počtu 340 kusů pro každou z karosářských variant, a majitelé za ni museli sáhnout opravdu hluboko do kapsy.

Už základní M340i xDrive není z levného kraje – s cenou 1.649.700 Kč je o téměř půl milionu dražší než čtyřválec 330i xDrive, který mimochodem taky jede velice pěkně. Má 190 kW a to fakt není málo ani v dnešní době. Paket First Edition, který už aktuálně v nabídce nenajdete, navýšil cenu zkoušeného vozu o dalších 376.324 Kč, takže jsme na dvou milionech, a to v případě atraktivní testovačky pořád nebylo všechno. S konečnou cenou 2.352.666 Kč byla dokonce o pár tisíc dražší než M3 Competition s výkonem 510 koní.

Za volantem nového BMW 330i: Posel špatných zpráv. Pro konkurenci!

Za volantem nového BMW 330i: Posel špatných zpráv. Pro konkurenci!

Přehled zahrnuté výbavy a příplatkových prvků najdete ve třetí kapitole, o výbavě ale dnes nepíšu proto, abych se vytahoval autem, které nám z BMW půjčili. Zrovna tato značka má totiž nabídku výbavy tak rozmanitou a dovolí takové množství kombinací, že si velice snadno můžete sestavit sice na pohled krásně vypadající, ale pro české silnice nevyhovující auto. Právě odtud pramenily dohady kolegů ohledně jízdních vlastností současné trojky. Kdybyste se tenkrát projeli se dvěma na první pohled totožnými trojkami, dal bych ruku do ohně za to, že by pocity z jízdy byly rozdílné.

Když to vezmu čistě vizuálně, hezčí trojku současné generace jsem na silnici neviděl. Velký dojem dělá už tmavě šedá metalíza Frozen Dark Grey z programu BMW Individual, devatenáctky nemají chybu, navíc interiér je hodně specifický. Spousta karbonu u exkluzivního auta nepřekvapí, tak divoká modro-bílá kombinace čalounění s oranžovým prošitím se ale jen tak nevidí. Kůží je dokonce potažena a přístrojovka, na níž nechybí plaketa s nápisem M340i First Edition 1/340. Stejnou mají všechny kusy edice, nejde tedy o pořadové číslo v rámci edice, ale jeden z 340 kusů edice.

Krásné BMW M2C vzdává poctu historii. Má české značky a zajímavého majitele

Krásné BMW M2C vzdává poctu historii. Má české značky a zajímavého majitele

Interiér je stále zaměřený hlavně na řidiče. Centrální displej je na něj mírně natočený, pozice za volantem je skvělá, a stejně jako u minulé generace platí, že vás trojka příjemně obejme. Místa je tu podobně jako v konkurenčních modelech, (snad jen s výjimkou menšího Jaguaru XE), troufám si ale říct, že jako řidič, který se nechce jenom vozit, ale chce mít z jízdy i zážitek, se tady cítím asi nejlépe. Emkový volant má větší tloušťku věnce, což mně osobně vyhovuje, méně už pak digitální přístrojový štít, který najdete prakticky ve všech nových bavorácích. Nebudu to rozpitvávat a pouze uvedu, že mi nepřijde moc přehledný. Kritiky si užil už dost.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků