BMW M340d se pomalu blíží. Nejsilnější naftová řada 3 se postaví proti Audi S4

Dřívější informace se potvrzují. Pro nejnovější řadu 3 chystá BMW naftovou M Performance verzi M340d.

Po boku nejvýkonnějšího standardního BMW M340i se zanedlouho postaví i naftová alternativa M340d. Dřívější slova BMW tomu nasvědčovala a teď už se nejsilnější naftová trojka pomalu ukazuje světu. Nizozemskému magazínu Auto Week se podařilo získat první informace o motorizaci i záběry vozu z oficiálního konfigurátoru.

Po stránce designu se tedy sedan i kombi M340d vyrovnají benzinovému ekvivalentu, který má standardně M aerodynamický paket s agresivněji pojatými nárazníky a dalšími sportovními doplňky nebo 18 palcová M kola z lehké slitiny.

Šestiválcové BMW M340i už přijíždí také jako Touring: 374 koní doplňuje o velký kufr

Šestiválcové BMW M340i už přijíždí také jako Touring: 374 koní doplňuje o velký kufr

Očekává se, že i M340d bude k dostání výhradně s pohonem všech kol xDrive, přičemž osmistupňová automatická převodovka jako jediná možnost už dnes nikoho nepřekvapí. Samotný naftový motor má pocházet z již známých výkonných SUV X3 M40d a X4 M40d.

Jde tedy o řadový šestiválec o objemu tří litrů, výkonu 240 kW (326 koní) a točivém momentu 680 N.m. Pro řadu 3 se nicméně mluví o možném navýšení výkonu či točivého momentu. Zrychlit na stovku by mělo M340d za 4,6 vteřiny a maximálně pak dosáhnout elektronicky limitovaných 250 km/h. Auto Week nakonec zmiňuje i kombinovanou spotřebu mezi 5,3 až 5,7 litry na 100 km/h.

BMW uvádí nové motory pro řadu 1 a řadu 3. Naftové 320d je teď mild-hybridní

BMW uvádí nové motory pro řadu 1 a řadu 3. Naftové 320d je teď mild-hybridní

Ve výsledku bude nové M340d konkurencí pro modernizované Audi S4, které jak víme, už v Evropě nekoupíte s benzinovým motorem. Mild-hybridní naftový šestiválec 3.0 TDI nabízí výkon 255 kW (347 koní), točivý moment 700 N.m, pracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol quattro. Akceleraci na stovku zvládá S4 za 4,8 vteřiny, maximální rychlost je identických 250 km/h.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků