BMW M3/M4: zveřejněny oficiální technické údaje (+ 147 x foto)

Automobilka BMW zveřejnila finální sadu fotografií a technických specifikací pro své špičkové modely M3 a M4 (sedan/kupé).
Seznam kapitol
  1. BMW M3/M4 technika
  2. BMW M3 a M4 + historie
  3. BMW M3
  4. BMW M4

Dvojici BMW M3/M4 jsme vám podrobně představili již loni v září a poprvé jsme ji naživo spatřili na letošním ženevském autosalonu. České ceny vozů BMW M3 a M4 jsme vám oznámili již letos v lednu, ale tato zdvojená řada si stále zachovávala jistou dávku tajemství. A to až do dnešního dne. Nyní totiž automobilka BMW konečně plně odhalila karty.

BMW M3 Sedan (F80) poprvé v reálu a zcela bez maskování

BMW M3 Sedan (F80) poprvé v reálu a zcela bez maskování

Díky tomu vám v následujících kapitolách můžeme nabídnout rozsáhlé fotogalerie k řadě M3 i M4, ale také kompletní technické údaje. Ty dosavadní byly totiž popisovány pouze jako provizorní, nicméně je třeba dodat, že oproti nim se toho ve finále mnoho nezměnilo. V následujících tabulkách najdete specifikace pro vozy BMW M3 a BMW M4 v kombinaci se standardní, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové BMW M3 ve společnosti svých stejnojmenných předchůdců

Příplatkový sedmistupňový „automat“ s dvojicí spojek zvyšuje u obou modelů hmotnost o 40 kg, nicméně výrazněji provozní vlastnosti vozů neovlivňuje. Ty jsou navíc u M3 i M4 prakticky identické. DSG sníží dobu potřebnou pro zrychlení z 0 na 100 km/h z 4,3 na 4,1 s a kombinovanou spotřebu paliva z 8,8 na 8,3 l/100 km, přičemž nejvyšší rychlost je ve všech případech elektronicky omezena na 250 km/h. 

Technické údaje: BMW M3

  • Rok 2014
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 6/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 2 979 cm3
  • Vrtání • zdvih 84,0 mm • 89,6 mm
  • Stupeň komprese 10,2:1
  • Nejvyšší výkon 317 kW (431 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 500 až 7 300 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 550 Nm při 1 850 až 5 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,3 s
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 480 l
  • Objem palivové nádrže 60 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 595 kg • 2 100 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 12,0 • 6,9 • 8,8 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 812 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 579 mm • 1 603 mm
  • Rozměr pneumatik 255/40 ZR 18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 671 × 1 877 × 1 424 mm

Technické údaje: BMW M4

  • Rok 2014
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 6/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 2 979 cm3
  • Vrtání • zdvih 84,0 mm • 89,6 mm
  • Stupeň komprese 10,2
  • Nejvyšší výkon 317 kW (431 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 500 až 7 300 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 550 Nm při 1 850 až 5 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,3 s
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 445 l
  • Objem palivové nádrže 60 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 572 kg • 2 040 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 12,0 • 6,9 • 8,8 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 812 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 579 mm • 1 603 mm
  • Rozměr pneumatik 255/40 ZR 18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 671 × 1 870 × 1 383 mm
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M3/M4 technika
  2. BMW M3 a M4 + historie
  3. BMW M3
  4. BMW M4
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků