BMW M3/M4: zveřejněny oficiální technické údaje (+ 147 x foto)

Automobilka BMW zveřejnila finální sadu fotografií a technických specifikací pro své špičkové modely M3 a M4 (sedan/kupé).
Seznam kapitol
  1. BMW M3/M4 technika
  2. BMW M3 a M4 + historie
  3. BMW M3
  4. BMW M4

Dvojici BMW M3/M4 jsme vám podrobně představili již loni v září a poprvé jsme ji naživo spatřili na letošním ženevském autosalonu. České ceny vozů BMW M3 a M4 jsme vám oznámili již letos v lednu, ale tato zdvojená řada si stále zachovávala jistou dávku tajemství. A to až do dnešního dne. Nyní totiž automobilka BMW konečně plně odhalila karty.

BMW M3 Sedan (F80) poprvé v reálu a zcela bez maskování

BMW M3 Sedan (F80) poprvé v reálu a zcela bez maskování

Díky tomu vám v následujících kapitolách můžeme nabídnout rozsáhlé fotogalerie k řadě M3 i M4, ale také kompletní technické údaje. Ty dosavadní byly totiž popisovány pouze jako provizorní, nicméně je třeba dodat, že oproti nim se toho ve finále mnoho nezměnilo. V následujících tabulkách najdete specifikace pro vozy BMW M3 a BMW M4 v kombinaci se standardní, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové BMW M3 ve společnosti svých stejnojmenných předchůdců

Příplatkový sedmistupňový „automat“ s dvojicí spojek zvyšuje u obou modelů hmotnost o 40 kg, nicméně výrazněji provozní vlastnosti vozů neovlivňuje. Ty jsou navíc u M3 i M4 prakticky identické. DSG sníží dobu potřebnou pro zrychlení z 0 na 100 km/h z 4,3 na 4,1 s a kombinovanou spotřebu paliva z 8,8 na 8,3 l/100 km, přičemž nejvyšší rychlost je ve všech případech elektronicky omezena na 250 km/h. 

Technické údaje: BMW M3

  • Rok 2014
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 6/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 2 979 cm3
  • Vrtání • zdvih 84,0 mm • 89,6 mm
  • Stupeň komprese 10,2:1
  • Nejvyšší výkon 317 kW (431 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 500 až 7 300 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 550 Nm při 1 850 až 5 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,3 s
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 480 l
  • Objem palivové nádrže 60 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 595 kg • 2 100 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 12,0 • 6,9 • 8,8 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 812 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 579 mm • 1 603 mm
  • Rozměr pneumatik 255/40 ZR 18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 671 × 1 877 × 1 424 mm

Technické údaje: BMW M4

  • Rok 2014
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 6/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 2 979 cm3
  • Vrtání • zdvih 84,0 mm • 89,6 mm
  • Stupeň komprese 10,2
  • Nejvyšší výkon 317 kW (431 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 5 500 až 7 300 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 550 Nm při 1 850 až 5 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,3 s
  • Nejvyšší rychlost 250 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 445 l
  • Objem palivové nádrže 60 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 572 kg • 2 040 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 12,0 • 6,9 • 8,8 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 812 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 579 mm • 1 603 mm
  • Rozměr pneumatik 255/40 ZR 18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 671 × 1 870 × 1 383 mm
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M3/M4 technika
  2. BMW M3 a M4 + historie
  3. BMW M3
  4. BMW M4
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 3 2
Rok výroby: 2003
Stav: 275 458 km
Cena: 106 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 204 810 km
Cena: 240 000 Kč
BMW M3 3,2
Rok výroby: 2004
Stav: 147 964 km
Cena: 480 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2005
Stav: 213 713 km
Cena: 90 000 Kč
BMW 3 1,8
Rok výroby: 1997
Stav: 185 029 km
Cena: 41 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 176 908 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků