BMW M3 uspořádalo rodinné setkání. Podívejte se na všechny generace u sebe

Ostrá verze BMW řady 3 má již 35 let dlouhou tradici. V galerii nyní ukazuje, jakou cestu zatím ušla.

Od čtyřválce přes šestiválec až k osmiválci, a pak zase zpět k šestiválci, ale s přeplňováním. Cesta ostrého BMW řady 3 začala před 35 lety. Značka v rámci uvedení verzí Competition pro nové modely M3 a M4 postavila vedle sebe všech šest generací a udělala jim společné rodinné fotoalbum, o které se nyní s námi dělí.

První BMW M3 generace E30 poháněl řadový čtyřválec o objemu 2,3 litru. Vůz se poprvé objevil v roce 1986 a disponoval výkonem 145 kW a točivým momentem 240 N.m. Z 0 na 100 km/h se dostal pod sedm sekund a maximálně mohl jet až 235 km/h. To vše při hmotnosti 1200 kg.

Úpravce chystá brutální bodykit na nové BMW M4. Vznikne jich jen pár

Úpravce chystá brutální bodykit na nové BMW M4. Vznikne jich jen pár

Druhá generace E36 dostala svou ostrou verzi po dvou letech. Zde začala éra legendárních šestiválců. Motor o objemu 3,0 litru pod kapotou M3 E36 disponoval výkonem 210 kW (286 koní). V roce 1995 nastoupila jednotka S50 o objemu 3,2 litru s vyšším výkonem 321 koní. Model byl dostupný ve třech karosářských provedeních - kupé, sedan a kabriolet.

BMW M3 generace E46 je oblíbencem především u mileniálů. Ti si oblíbili nejen ostrou verzi M3, ale i brutální M3 GTR. Standardní verze se objevila v roce 2000 a motor o objemu 3,2 litru jí dával výkon 256 kW (343 koní) a 365 N.m točivého momentu. Rychlost vozu byla elektricky omezena na 250 km/h.

BMW M2 CS prošlo úpravou u Manhartu. Má teď 600 koní a 830 N.m krouťáku

BMW M2 CS prošlo úpravou u Manhartu. Má teď 600 koní a 830 N.m krouťáku

Nadcházející generace E92 uvedla pod kapotou poprvé a naposledy osmiválcový motor, který byl sice těžký, ale disponoval ohromným výkonem 313 kW a 400 N.m točivého momentu. Vůz s motorem o objemu 4,0 litru byl o 113 kilogramů těžší než předchůdce. Zájemce si ale získal i díky uhrančivému zvuku a možnosti manuální převodovky.

Na závěr se dostáváme k předchozí generaci F80, která se dělila ještě na kupé verzi F82. Pod kapotou byl zase šestiválec, tentokrát třílitrový. Vůbec poprvé byl ale již od výroby přeplňovaný, a to rovnou dvakrát. Výsledkem tak byl výkon 317 kW (425 koní) a 550 N.m točivého momentu.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička