Už tento měsíc se dočkáme oficiální premiéry prvního kombi modelu M3. K oslavě tohoto milníku nás nechá BMW nahlédnout do výrobního procesu a na testovací polygon.
BMW M3 generace G81 poprvé přináší kombinaci dravých jízdních vlastností M3 a vysoké užitné hodnoty karoserie kombi (Touring). Automobilka již dříve odhalila záď nemaskovaného vozu a nyní nás nechá nahlédnout přímo do výroby. Novinka bude na trh uvedena ještě tento měsíc s dodáním prvních kusů koncem roku.
Poprvé se s M3 Touring experimentovalo už před 21 lety, ale výrobní náklady nakonec projekt pohřbily. Dnes je BMW M ve zcela jiné pozici. Díky mnohem univerzálnějším platformám se může M3 Touring stát skutečností.
Záběry z továrny v Mnichově nás provedou celým výrobním procesem s vysokou automatizací. Například v karosárně najdeme 1200 robotů kompletujících 400 různých dílů v jeden skelet. Přitom aplikují 6000 bodových svárů. Jejich kvalita je speciálními roboty dodatečně kontrolována. Výstupní inspekci a nápravě nedostatků je věnována celá výrobní sekce. Nakonec je karoserie ještě jednou přeměřena, aby všechny díly přesně pasovaly. Během toho se provede 1 700 různých měření. Odtud je do lakovny posíláno přibližně 950 skeletů denně.
Lakovna umožňuje kontrastní provedení střechy, zatímco na zbytek karoserie se aplikují i nové odstíny v podobě výrazné žluté a fialové. Finální kontrolu povrchu provádějí speciálně vyškolení pracovníci. Záběry také ukazují zručnou práci čalouníků při kompletaci sedadel s karbonovými doplňky.
Při sestavení pohonného ústrojí je podvozek napřed spojen s motorem a převodovkou v jeden celek. Sesazení hnacího ústrojí a karoserie je nejnáročnější částí výroby. Následuje instalace posledních dílů exteriéru a montáž kol.
Když je nové BMW M3 Touring hotové, zamíří na testovací okruh s cíleně připravenými „překážkami“.