BMW „M3” Touring: desetiválcová bestie

M3 to vlastně není, ale zbraň to je. Manhart Racing totiž osadil BMW E91 pětilitrovým desetiválcem z M5 s masivním výkonem 550 koní.

V Mnichově vůbec kombíky ve verzi M3 pro generaci E91 nevyrábí, proto musela přijít firma Manhart Racing, aby vyšla vstříc těm, kteří na snímcích v prospektech potřebují přepravovat surfy a golfové hole, ve skutečnosti pak spíše zboží do krámu či restaurace.

Jenže u Manhartu se nespokojili s prostou zástavbou vidlicového osmiválce M3 s objemem 4,2 l, ale sáhli rovnou pro pětilitrovou desetiválcovou jednotku z modelu M5 (E60). Ale ani to jim nestačilo. Pohráli si s řídicí elektronikou a instalovali závodní čtyřkanálovou výfukovou soustavu s tlumiči HJS, čímž výkon narostl na plných 550 koní (403 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celý vůz je jakousi skládačkou, na níž převažují karosářské díly z modelu M3 (E90) včetně kapoty, nárazníku, předních blatníků, prahových spoilerů či zpětných zrcátek, zadní nárazník a rozšířené blatníky jsou pak citlivým dílem Manhart Racing. Také palivová nádrž, řízení a podvozek pochází z M3 E90, z větší „empětky“ si u Manhartu půjčili zcela svorný diferenciál a sedmistupňovou převodovku SMG. Omezovač nejvyšší rychlosti pochopitelně  vzal za své, díky tomu toto monstrum jede až 324 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,3 s. „Ekology” bohužel nepotěšíme: Manhart Racing pro tento vůz neudává spotřebu paliva ani emise CO2...

Zatímco výkonové parametry berou dech, vnější vzhled je veskrze tradiční, u Manhartu se snažili maximálně respektovat běžné BMW M3. O větší stabilitu se starají tlumicí jednotky Bilstein PSS10 a brzdová soustava Stoptech Sport Trophy Kit s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny. Trojdílné kované ráfky RÄD Monza mají rozměry 9,5" x 20" ET20 vpředu a 10.5" x 20" ET20 vzadu a nazouvají pneumatiky Hankook Ventus S1 Evo Tyres o velikosti 255/30ZR20, resp. 295/25ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř najdeme sportovní, vyhřívaná sedadla BMW Performance a multifunkční volant z téhož programu, celý interiér včetně obkladů střechy a sloupků je čalouněn Alcantarou, doplněnou na sedadlech ještě částmi z černé kůže. Tento vůz lze objednat i v provedení sedan, ceny začínají na částce 120 000 Euro, Manhart Racing však nabízí i modifikaci vašeho stávajícího stroje řady E91.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků