BMW M3 Thunderstorm od ATT: 500 koní

Společnost Autotechnik + Tuning, tedy ATT, představila modifikovaný vůz BMW M3 s kompresorem a výkonem rovných 500 koní.

BMW M3 je již ve své standardní verzi pěkně svižným vozem, jeho čtyřlitrový osmiválec totiž dosahuje výkonu 420 koní, tedy 309 kW. Ale jak už to tak chodí, některým se to může zdát málo. Právě pro ně připravili u ATT v německém Rastattu provedení s označením Thunderstorm M3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Instalace mechanicky hnaného přeplňovacího kompresoru, přepracování programu řídicí jednotky a zástavba nového výfukového traktu s optimalizovaným zpětným tlakem přispěly k tomu, že výkon narostl o 80 koní, čímž se jeho výsledná hodnota zaokrouhlila na 500 koní (368 kW).

Aby byl dojem skutečně přesvědčivý, každá z větví vedoucích ke koncovým tlumičům se zdvojenými koncovkami je naladěna na poněkud odlišný zvuk. Společnost ATT si s vaším vozem podobným způsobem pohraje za 11 749 Euro. K agresivnímu vzhledu takto upraveného vozu mohou přispět dvacetipalcové vícepaprskové lité ráfky ATT-TEC LeMans s rozměry 8,5x20 a 10x20, jež nazouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 o velikosti 245/30 ZR 20, resp. 285/25 ZR 20, což vás přijde na 3 475 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sériové BMW M3 řady E9x je známé svým kompromisním naladěním podvozku, proto se u ATT rozhodli jej o něco vylepšit. Za příplatek 2 029 Euro vám proto do vozu nainstalují pérování značky KW v provedení Variant 3, k lepší stabilitě by měly přispět i podložky rozšiřující rozchod předních i zadních kol o 40 mm. Interiér může být podle přání zákazníka opatřen řadou obkladových materiálů včetně uhlíkových kompozitů.

Jak bylo uvedeno výše, ATT tento svůj projekt pojmenovala Thunderstorm M3, takže snad ani nepotřebujeme znát hodnoty jídzních výkonů. Bude zkrátka bouřlivé...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ATT BMW M3 Thunderstorm
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 206 příspěvků