BMW M3 Thunderstorm od ATT: 500 koní

Společnost Autotechnik + Tuning, tedy ATT, představila modifikovaný vůz BMW M3 s kompresorem a výkonem rovných 500 koní.

BMW M3 je již ve své standardní verzi pěkně svižným vozem, jeho čtyřlitrový osmiválec totiž dosahuje výkonu 420 koní, tedy 309 kW. Ale jak už to tak chodí, některým se to může zdát málo. Právě pro ně připravili u ATT v německém Rastattu provedení s označením Thunderstorm M3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Instalace mechanicky hnaného přeplňovacího kompresoru, přepracování programu řídicí jednotky a zástavba nového výfukového traktu s optimalizovaným zpětným tlakem přispěly k tomu, že výkon narostl o 80 koní, čímž se jeho výsledná hodnota zaokrouhlila na 500 koní (368 kW).

Aby byl dojem skutečně přesvědčivý, každá z větví vedoucích ke koncovým tlumičům se zdvojenými koncovkami je naladěna na poněkud odlišný zvuk. Společnost ATT si s vaším vozem podobným způsobem pohraje za 11 749 Euro. K agresivnímu vzhledu takto upraveného vozu mohou přispět dvacetipalcové vícepaprskové lité ráfky ATT-TEC LeMans s rozměry 8,5x20 a 10x20, jež nazouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 o velikosti 245/30 ZR 20, resp. 285/25 ZR 20, což vás přijde na 3 475 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sériové BMW M3 řady E9x je známé svým kompromisním naladěním podvozku, proto se u ATT rozhodli jej o něco vylepšit. Za příplatek 2 029 Euro vám proto do vozu nainstalují pérování značky KW v provedení Variant 3, k lepší stabilitě by měly přispět i podložky rozšiřující rozchod předních i zadních kol o 40 mm. Interiér může být podle přání zákazníka opatřen řadou obkladových materiálů včetně uhlíkových kompozitů.

Jak bylo uvedeno výše, ATT tento svůj projekt pojmenovala Thunderstorm M3, takže snad ani nepotřebujeme znát hodnoty jídzních výkonů. Bude zkrátka bouřlivé...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ATT BMW M3 Thunderstorm
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků