BMW M3 StopTech: 450 koní bez turba

Společnost APP Automotive představila BMW M3 s označením StopTech Trackday Edition. Neliší se přitom jen jiným brzdami.

Přeplňování je jistě zajímavá věc, k níž sáhne většina ladičů ve snaze spolehlvě zvýšit výkon. Ale jde to i bez něj, o čemž svědčí i nejnovější projekt firmy APP Automotive. Jak již jeho název napovídá, jedním z jeho hlavních cílů je propagace posílené brzdové soustavy švýcarské společnosti StopTech. V tomto případě autoři sáhli po systému STR s kotouči z kované hliníkové slitiny, jež mají vpředu rozměry 380x35 mm a vzadu 355x32 mm. Do těch předních se na zakusují anodizované, šestipístkové třmeny, vzadu najdeme třmeny čtyřpístkové. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Projekt StopTech Trackday Edition se však nevyznačuje pouze masivními brzdami. U APP Automotive proto potáhli karoserii vozu BMW M3 generace E92 zvláštní matově titanovou fólií CFC a jeho podvozek opatřili závěsy KW Club Sport. Důležitým cílem bylo rovněž snížit pohotovostní hmotnost. K tomu přispěla instalace speciální výfukové soustavy z titanu, což přineslo úsporu plných 23 kg. Nové lité ráfky ATS Race Light s devatenáctipalcovým průměrem nazouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 a každý z nich je o 1,5 kg lehčí než sériová kola. Použití brzdové soustavy StopTech přineslo úspuru 8 kg na každé z náprav.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou najdeme standardní osmiválcový motor s výkonem posíleným na 450 koní (331 kW) a 440 Nm točivého momentu, což znamená zlepšení o 30 koní, resp. 40 Nm. O tom, kdy a za jakých podmnek bude sada StopTech Trackday Edition k dostání, zatím nebyla řeč, nechme se tedy překvapit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
BMW M3 StopTech Trackday Edition

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků