BMW M3 StopTech: 450 koní bez turba

Společnost APP Automotive představila BMW M3 s označením StopTech Trackday Edition. Neliší se přitom jen jiným brzdami.

Přeplňování je jistě zajímavá věc, k níž sáhne většina ladičů ve snaze spolehlvě zvýšit výkon. Ale jde to i bez něj, o čemž svědčí i nejnovější projekt firmy APP Automotive. Jak již jeho název napovídá, jedním z jeho hlavních cílů je propagace posílené brzdové soustavy švýcarské společnosti StopTech. V tomto případě autoři sáhli po systému STR s kotouči z kované hliníkové slitiny, jež mají vpředu rozměry 380x35 mm a vzadu 355x32 mm. Do těch předních se na zakusují anodizované, šestipístkové třmeny, vzadu najdeme třmeny čtyřpístkové. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Projekt StopTech Trackday Edition se však nevyznačuje pouze masivními brzdami. U APP Automotive proto potáhli karoserii vozu BMW M3 generace E92 zvláštní matově titanovou fólií CFC a jeho podvozek opatřili závěsy KW Club Sport. Důležitým cílem bylo rovněž snížit pohotovostní hmotnost. K tomu přispěla instalace speciální výfukové soustavy z titanu, což přineslo úsporu plných 23 kg. Nové lité ráfky ATS Race Light s devatenáctipalcovým průměrem nazouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 a každý z nich je o 1,5 kg lehčí než sériová kola. Použití brzdové soustavy StopTech přineslo úspuru 8 kg na každé z náprav.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou najdeme standardní osmiválcový motor s výkonem posíleným na 450 koní (331 kW) a 440 Nm točivého momentu, což znamená zlepšení o 30 koní, resp. 40 Nm. O tom, kdy a za jakých podmnek bude sada StopTech Trackday Edition k dostání, zatím nebyla řeč, nechme se tedy překvapit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
BMW M3 StopTech Trackday Edition
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků