BMW M3 sedan: praktičtější eM-trojka

Bavorské BMW představuje po ostré trojkové verzi M3 Coupé i druhou z variant a to sedan. (doplněno první video)

M3 ve verzi sedan, to tady už dlouhé roky nebylo. Jenže konkurence má na trhu i tuto verzi, a tak je třeba bojovat i o zákazníky, kteří sice chtějí mít M3, ale kupé a kabriolet pro ně nejsou dostatečně praktické.

Tip: Test nového BMW M3 Coupé naleznete zde.

O pohon vozu se bude i nadále starat osmiválec o objemu 4 litry s výkonem 309 kW (420 k) a točivým momentem 400 Nm. Omezovač otáček bude i u sedanu nastaven na 8400 ot/min.

Sedan s tímto motorem zrychlí na stovku za 4,9 s (kupé za 4,8 s) a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, kdy zasáhne omezovač. To vše má zvládnout s kombinovanou spotřebou 12,5 l na 100 km. Samotné zrychlení na stovku je tak o něco pomalejší než u Audi RS4 nebo Mercedesu C63 AMG.

O přenos výkonu na zadní kola, mezi kterými lze najít samosvorný diferenciál, se opět bude starat jediná převodovka a to šestistupňový manuál. Milovníci SMG se tak prozatím nedočkali nasazení této převodovky.

Proti kupé má sedan o pár milimetrů větší rozchod kol vpředu, zavazadla mohou vážit až o 50 kg více a rozdíly i u dalších parametrů jsou jen kosmetické. Větší rozdíl je pak u aerodynamického odporu vzduchu, kde mírně vládne sedan.

Samotné technologie jsou pak totožné s kupé a tak nemá smysl vše popisovat znovu. Důležitým údajem je pak váha, která činí 1650 kg, což je stejně jako u kupé. Naopak sedan je o nemalých 35 mm kratší, takže ve výsledku mohou být jízdní vlastnosti a jízdní výkony odlišné.

Tip2: Podrobné představení BMW M3 Coupé naleznete zde.

Nové BMW M3 sedan na prvním videu

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První oficiální fotografie BMW M3 sedan

Karoserie

 

M3 Sedan

Počet dveří/míst k sezení

 

4/5

Délka/šířka/výška

mm

4 580/1817/1447

Rozvor

mm

2 761

Rozchod vpředu/vzadu 

mm

1540/1539

Průměr otáčení

m

11,7

Objem palivové nádrže

ca. l

63

Objem chladícího systému

l

11,4

Množství oleje v motoru

l

8,8

Množství oleje v převodovce

l

2,1

Množství oleje v zadním dif.

l

1,2

Pohotovostní hmotnost

kg

1650

Užitečná hmotnost

kg

545

Celková hmotnost

kg

2150

Maximální zatížení náprav P/Z

kg

1020/1120

-

 

-

-

kg

-

Maximální zatížení střechy

kg

75

Objem zavazadlového prostoru

L

450

Aerodynamický odpor vzduchu

cX x A

0,673

Motor

 

 

Typ/počet válců/počet ventilů na válec

 

V/8/4

Označení

 

MS S60

Objem

cm³

3.999

Vrtání/Zdvih

mm

92,0/75,2

Kompretní poměr 

: 1

       12,0 : 1

Palivo

ROZ

98 (95)

Nejvyšší výkon

kW/k

309/420

při otáčkách

min–1

8 300

Nejvyšší točivý moment

Nm

400

při otáčkách

min–1

3 900

Elektrika

 

 

Akumulátor/umístění

Ah/–

70/Zavazadlový prostor

Alternátor

A/W

180/2 520

Podvozek, přenos výkonu

 

 

Přední náprava

 

náprava typu McPherson, hliníková ramena

 

 

 

Zadní náprava

 

Pětiprvkové zavěšení

Přední brzdy

 

Kotoučové, jeden třmen

průměr, provedení

mm

360 x 30, větrané a vrtané

Zadní brzdy

 

Kotoučové, jeden třmen

průměr, provedení

mm

350 x 24, větrané a vrtané

Stabilizační systémy

 

ABS, ASC, CBC, DSC; variabilní M uzávěrka diferenciálu

Řízení

 

Hřebenové s hydraulickým posilovačem

Převod řízení

: 1

12,5

Převodovka

 

SG6

Převodové poměry I

: 1

4,055

                  II

: 1

2,396

                 III

: 1

1,582

                 IV

: 1

1,192

                 V

: 1

1,000

                VI

: 1

0,872

               VII

: 1

                 R

: 1

3,678

Stálý převod

: 1

3,846

Pneumatiky P/Z

 

245/40 ZR18 / 265/40 ZR18

Ráfky P/Z

 

8,5J x 18 EH2+ IS 29 / 9,5J x 18 EH2+ IS 23

Výkony

 

 

Hmotnost na výkon

kg/kW

5.2

Litrový výkon

kW/l

77,3

Zrychlení    0–100 km/h

s

4,9 s

                0–1000 m

s

Pružné zrychlení na 4. rychlostní stupeň 80–120 km/h

s

-

Nejvyšší rychlost (elektronicky omezena)

km/h

250

Spotřeba

 

 

Město

l/100 km

17,9

Mimo město

l/100 km

9,2

Kombinace

l/100 km

12,4

Emise CO2

g/km

295

Ostatní

 

 

Plněná emisní norma

 

EU4

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků