BMW M3 Pickup: na stavbu stylově?

Pánům z Mnichova se povedl geniální, a zřejmě vůbec nejdražší, aprílový žertík letošního roku: pick-up BMW M3 se stal skutečností.

Současná doba přeje bizarním kombinacím všech obvyklých tříd osobních automobilů a BMW patří k jejich protagonistům. Ale nejnovější projekt opravdu stojí zato. Ještě v době, kdy se v éteru začaly objevovat první špionážní snímky náklaďáčku odvozeného ze stávající generace BMW M3 (dokonce se testoval na Nürburgringu), nevěřili někteří z nás, že se tohoto stroje opravdu dočkáme. Ale neuvěřitelné se stalo pravdou právě na „apríla“. BMW M3 Pickup jakožto mimořádně výkonný pick-up patří v evropské produkci k exotům (také proto weby řady evropských dealerství zatím váhají s uvedením zprávy o premiéře tohoto modelu), zatímco třeba v zámoří dodnes vzpomínají na stroje Ford Ranchero nebo Chevrolet Camino.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové BMW M3 Pickup hostí pod svojí kapotou stejný, atmosféricky plněný osmiválec s objemem 4,0 l a výkonem 420 koní (309 kW), jaký najdeme u všech ostatních zástupců řady M3 včetně kupé, kabrioletu a sedanu, nicméně užitečná hmotnost narostla v duchu typu karoserie na 450 kg. Zatímco celá příď karoserie je identická s ostatními karosářskými verzemi, ložná plocha je vyložena strukturovaným hliníkem a nabídne prý (tak to je bizarní…) možnost přepravy největšího počtu sad golfových holí, kterých v případě BMW M3 Pickup může být až 20. Zároveň jde o první M3 všech dob, jež je přímo z továrny vybaveno odnímatelným tažným zařízením.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Nový Pickup je podle automobilky o 50 kg lehčí než standardní M3 Convertible (šalamounské srovnání, Convertible je pochopitelně ze všech sériových provedení M3 nejtěžší, neboť jeho pohotovostní hmotnost činí 1 885 kg, zatímco kupé váží 1 655 a sedan 1 680 kg…). Za pozornost stojí, že tento pick-up dostal střechu typu „targa“ s odnímatelným panelem, což údajně ušetřilo 20 kg hmotnosti a zároveň snížilo těžiště. Jako z říše pohádek se nám však zdá tvrzení, že tato hranatá karoserie vykazuje v aerodynamickém tunelu stejný koeficient odporu vzduchu jako BMW M3 Coupe…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka BMW zatím neuvedla žádné dynamické parametry své novinky, nicméně tvrdí, že se jí podařilo při testech prototypu přesáhnout hranici 300 km/h. Jak jistě tušíte, BMW M3 Pickup se nedočká ani omezené výroby, takže tento malý náklaďáček (na stavbách developerských komplexů si podobný stroj přitom dokáže představit většina z nás…) zůstane jen prototypem. A osobně jsem přesvědčen, že jeho přípravu si nejvíce ze všech užili právě panové z divize BMW M GmbH. Aby ne, měl by se stát manipulačním vozidlem v areálu BMW M GmbH…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků