BMW M3 od G-Power: decentní monstrum

Tradičně neskromné společnosti G-Power se výkon standardního BMW M3 zdál nedostatečný. Tak jej zvýšila, o polovinu.

Plný, mohutný hukot čtyřlitrového osmiválce pod kapotou současné generace BMW M3 (E92) nenechá v klidu žádného milovníka automobilů, zvláště pokud si uvědomí, že je z výroby naladěn na 414 koní, které tomuto relativně kompaktnímu kupátku udělují oslňující jízdní parametry. Ladičská společnost G-Power si jej ale nyní vzala do prádla a umí na něm dosáhnout výkonu až 635 koní, ačkoli to na voze při prvním pohledu v podstatě nepoznáte. Nejde přitom o žádnou partyzánštinu, neboť tato firma je držitelem mnoha extrémních prvenství, včetně výrobce nejrychlejšího silničního sedanu současnosti.

To však není zdaleka vše: pokud vám ani 635 koní není dost, u G-Power vám do M3 vmáčknou desetiválec z typu M5. Z jeho sériových 550 koní pak dalšími úpravami vydolují plných 730 koní, díky tomu se pak z vozu stane učiněná splašená bestie. Ano, jsou to skutečně extrémní hodnoty, ale u G-Power vyhoví i skromnějším přáním na vylepšení modelu M3. Nabídka začíná sadou EVO I, která výkon standardního motoru zvýší na 517 koní. Nárůstu o více než 103 koní se dosahuje zvláštním přeplňovacím dmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu, většími vstřikovači, upraveným nerezovým výfukovým traktem a pochopitelně upravenou řídicí elektronikou. Set EVO II přidá jiným odladěním dalších 24 koní.

Sada EVO III se vyznačuje odlišným dmychadlem a upraveným sáním, jež disponuje navíc vodním chlazením, lehčími písty a vyztuženými ojnicemi. Výsledkem je pak mamutí výkon 635 koní. Služby společnosti G-Power, nabízené pro BMW M3, však začínají běžným laděním motoru bez využití dmychadla. Úprava G1 tak přidá 21 koní, sada úprav G1 Plus SII pak využívá upraveného sání a výfuku s jiným katalyzátorem, jež přinesou celkový bonus v podobě 43 koní.

Zvláštní kapitolou jsou u G-Power aerodynamické prvky série Highline. Patří sem nové prvky z uhlíkových vláken, které upravují přední i zadní nárazník s difuzérem, prahové spoilery a nový spoiler na víku zavazadlového prostoru. Tyto prvky přispívají kromě vzhledu auta také k účinnějšímu chlazení. Ve firmě G-Power však připravili i úpravy na podvozku, které se kromě široké škály litých kol týkají také vylepšených brzd, nových stabilizátorů či kratších a tužších pružin. Také uvnitř vašeho BMW M3 umí G-Power zanechat svůj otisk. Na výběr máte z řady příslušenství včetně vlastních obkladových materiálů, pedálů či madel řadicí páky nebo ruční brzdy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 G-Power

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků