BMW M3 od G-Power: decentní monstrum

Tradičně neskromné společnosti G-Power se výkon standardního BMW M3 zdál nedostatečný. Tak jej zvýšila, o polovinu.

Plný, mohutný hukot čtyřlitrového osmiválce pod kapotou současné generace BMW M3 (E92) nenechá v klidu žádného milovníka automobilů, zvláště pokud si uvědomí, že je z výroby naladěn na 414 koní, které tomuto relativně kompaktnímu kupátku udělují oslňující jízdní parametry. Ladičská společnost G-Power si jej ale nyní vzala do prádla a umí na něm dosáhnout výkonu až 635 koní, ačkoli to na voze při prvním pohledu v podstatě nepoznáte. Nejde přitom o žádnou partyzánštinu, neboť tato firma je držitelem mnoha extrémních prvenství, včetně výrobce nejrychlejšího silničního sedanu současnosti.

To však není zdaleka vše: pokud vám ani 635 koní není dost, u G-Power vám do M3 vmáčknou desetiválec z typu M5. Z jeho sériových 550 koní pak dalšími úpravami vydolují plných 730 koní, díky tomu se pak z vozu stane učiněná splašená bestie. Ano, jsou to skutečně extrémní hodnoty, ale u G-Power vyhoví i skromnějším přáním na vylepšení modelu M3. Nabídka začíná sadou EVO I, která výkon standardního motoru zvýší na 517 koní. Nárůstu o více než 103 koní se dosahuje zvláštním přeplňovacím dmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu, většími vstřikovači, upraveným nerezovým výfukovým traktem a pochopitelně upravenou řídicí elektronikou. Set EVO II přidá jiným odladěním dalších 24 koní.

Sada EVO III se vyznačuje odlišným dmychadlem a upraveným sáním, jež disponuje navíc vodním chlazením, lehčími písty a vyztuženými ojnicemi. Výsledkem je pak mamutí výkon 635 koní. Služby společnosti G-Power, nabízené pro BMW M3, však začínají běžným laděním motoru bez využití dmychadla. Úprava G1 tak přidá 21 koní, sada úprav G1 Plus SII pak využívá upraveného sání a výfuku s jiným katalyzátorem, jež přinesou celkový bonus v podobě 43 koní.

Zvláštní kapitolou jsou u G-Power aerodynamické prvky série Highline. Patří sem nové prvky z uhlíkových vláken, které upravují přední i zadní nárazník s difuzérem, prahové spoilery a nový spoiler na víku zavazadlového prostoru. Tyto prvky přispívají kromě vzhledu auta také k účinnějšímu chlazení. Ve firmě G-Power však připravili i úpravy na podvozku, které se kromě široké škály litých kol týkají také vylepšených brzd, nových stabilizátorů či kratších a tužších pružin. Také uvnitř vašeho BMW M3 umí G-Power zanechat svůj otisk. Na výběr máte z řady příslušenství včetně vlastních obkladových materiálů, pedálů či madel řadicí páky nebo ruční brzdy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 G-Power

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků