BMW M3 od G-Power: decentní monstrum

Tradičně neskromné společnosti G-Power se výkon standardního BMW M3 zdál nedostatečný. Tak jej zvýšila, o polovinu.

Plný, mohutný hukot čtyřlitrového osmiválce pod kapotou současné generace BMW M3 (E92) nenechá v klidu žádného milovníka automobilů, zvláště pokud si uvědomí, že je z výroby naladěn na 414 koní, které tomuto relativně kompaktnímu kupátku udělují oslňující jízdní parametry. Ladičská společnost G-Power si jej ale nyní vzala do prádla a umí na něm dosáhnout výkonu až 635 koní, ačkoli to na voze při prvním pohledu v podstatě nepoznáte. Nejde přitom o žádnou partyzánštinu, neboť tato firma je držitelem mnoha extrémních prvenství, včetně výrobce nejrychlejšího silničního sedanu současnosti.

To však není zdaleka vše: pokud vám ani 635 koní není dost, u G-Power vám do M3 vmáčknou desetiválec z typu M5. Z jeho sériových 550 koní pak dalšími úpravami vydolují plných 730 koní, díky tomu se pak z vozu stane učiněná splašená bestie. Ano, jsou to skutečně extrémní hodnoty, ale u G-Power vyhoví i skromnějším přáním na vylepšení modelu M3. Nabídka začíná sadou EVO I, která výkon standardního motoru zvýší na 517 koní. Nárůstu o více než 103 koní se dosahuje zvláštním přeplňovacím dmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu, většími vstřikovači, upraveným nerezovým výfukovým traktem a pochopitelně upravenou řídicí elektronikou. Set EVO II přidá jiným odladěním dalších 24 koní.

Sada EVO III se vyznačuje odlišným dmychadlem a upraveným sáním, jež disponuje navíc vodním chlazením, lehčími písty a vyztuženými ojnicemi. Výsledkem je pak mamutí výkon 635 koní. Služby společnosti G-Power, nabízené pro BMW M3, však začínají běžným laděním motoru bez využití dmychadla. Úprava G1 tak přidá 21 koní, sada úprav G1 Plus SII pak využívá upraveného sání a výfuku s jiným katalyzátorem, jež přinesou celkový bonus v podobě 43 koní.

Zvláštní kapitolou jsou u G-Power aerodynamické prvky série Highline. Patří sem nové prvky z uhlíkových vláken, které upravují přední i zadní nárazník s difuzérem, prahové spoilery a nový spoiler na víku zavazadlového prostoru. Tyto prvky přispívají kromě vzhledu auta také k účinnějšímu chlazení. Ve firmě G-Power však připravili i úpravy na podvozku, které se kromě široké škály litých kol týkají také vylepšených brzd, nových stabilizátorů či kratších a tužších pružin. Také uvnitř vašeho BMW M3 umí G-Power zanechat svůj otisk. Na výběr máte z řady příslušenství včetně vlastních obkladových materiálů, pedálů či madel řadicí páky nebo ruční brzdy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 G-Power

 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky