BMW M3 od Emotion Wheels: 717 koní

Firma Emotion Wheels představuje svůj první kompletní ladičský projekt. BMW M3 osadila motorem z X5 M s téměř 300 koňmi navíc.

Do vylepšování sériových vozů se nyní začínají pouštět i firmy dosud známé hlavně produkcí konkrétních komponentů. A není lepšího receptu než pro prezentaci zvolit současnou generaci E92 legendárního sporotvního vozu BMW M3. Včera jsme vás shodou okolností na tomto místě informovali o projektu StopTech Trackday Edition společnosti APP Automotive, jenž vychází právě ze zmíněného modelu a soustředí se hlavně na předvedení výkonné brzdové soustavy StopTech, nyní vám představíme sadu vylepšení z dílen Emotion Wheels nabízenou pro aktuální BMW M3.

Firma Emotion Wheels byla dosud známa především svými specifickými litými ráfky, ale jak se zdá, její vedení míří výše. Uvedla totiž svůj první komplexní tuning, jehož prvky najdeme i pod kapotou vozu. Standardní čtyřlitrový, atmosféricky plněný osmiválec instalovaný do BMW M3 s továrním odladěním 420 koní (309 kW) byl v tomto případě nahrazen jednotkou vypůjčenou ze sériových vozů X5 M a X6 M. V nich tento vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a dvojitým přeplňováním běžně dává 555 koní (408 kW), ale tato porce se pánům z Emotion Wheels nezdála dostatečně působivá...

Sáhli proto k dílčím modifikacím motoru a jeho elektronického řízení a vyvinuli i speciální výfkovou soustavu. Jednotka po zásazích Emotion Wheels vykazuje výkonovou špičku 717 koní (527 kW), aby bylo ježdění s tímto působivým stádem koníků bezpečné, vylepšili též podvozek a opatřili jej tužším, sníženým pérováním. Na první pohled si všimneme kapoty vyrobené z uhlíkových kompozitů, ale především devatenáctipalcových, v matově černém odstínu lakovaných ráfků Wasabi. Žádné výkonové parametry tohoto krasavce firma Emotion Wheels nezvěřejnila, nicméně s ohledem na hodnotu zrychlení z klidu na 100 km/h ve výši 4,8 s standardní verze BMW M3 lze předpokládat, že budou dechberoucí... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Emotion Wheels
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků