BMW M3 od Emotion Wheels: 717 koní

Firma Emotion Wheels představuje svůj první kompletní ladičský projekt. BMW M3 osadila motorem z X5 M s téměř 300 koňmi navíc.

Do vylepšování sériových vozů se nyní začínají pouštět i firmy dosud známé hlavně produkcí konkrétních komponentů. A není lepšího receptu než pro prezentaci zvolit současnou generaci E92 legendárního sporotvního vozu BMW M3. Včera jsme vás shodou okolností na tomto místě informovali o projektu StopTech Trackday Edition společnosti APP Automotive, jenž vychází právě ze zmíněného modelu a soustředí se hlavně na předvedení výkonné brzdové soustavy StopTech, nyní vám představíme sadu vylepšení z dílen Emotion Wheels nabízenou pro aktuální BMW M3.

Firma Emotion Wheels byla dosud známa především svými specifickými litými ráfky, ale jak se zdá, její vedení míří výše. Uvedla totiž svůj první komplexní tuning, jehož prvky najdeme i pod kapotou vozu. Standardní čtyřlitrový, atmosféricky plněný osmiválec instalovaný do BMW M3 s továrním odladěním 420 koní (309 kW) byl v tomto případě nahrazen jednotkou vypůjčenou ze sériových vozů X5 M a X6 M. V nich tento vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a dvojitým přeplňováním běžně dává 555 koní (408 kW), ale tato porce se pánům z Emotion Wheels nezdála dostatečně působivá...

Sáhli proto k dílčím modifikacím motoru a jeho elektronického řízení a vyvinuli i speciální výfkovou soustavu. Jednotka po zásazích Emotion Wheels vykazuje výkonovou špičku 717 koní (527 kW), aby bylo ježdění s tímto působivým stádem koníků bezpečné, vylepšili též podvozek a opatřili jej tužším, sníženým pérováním. Na první pohled si všimneme kapoty vyrobené z uhlíkových kompozitů, ale především devatenáctipalcových, v matově černém odstínu lakovaných ráfků Wasabi. Žádné výkonové parametry tohoto krasavce firma Emotion Wheels nezvěřejnila, nicméně s ohledem na hodnotu zrychlení z klidu na 100 km/h ve výši 4,8 s standardní verze BMW M3 lze předpokládat, že budou dechberoucí... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Emotion Wheels
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky