BMW M3 nové generace: sedan i kupé s výkonem 400 k

BMW M3 nové generace bude vedle klasického kupé existovat také v provedení sedan; to přijde ale později, až v horiozntu zhruba tří let. Čtyřdvéřový prototyp bude mít dvě klasické dvojité koncovky výfuku, podvozek z připravované M3 a design se bude odvíjet od BMW řady 6. Tradiční dvoudvéřové kupé bude mít i verzi kabrio se skládací plátěnou střechou.

Je již jisté, že původní motor 3.2 R6 s výkonem 252 kW (343 k) bude nahrazen osmiválcem odvozeným z kvalitního a výkonného desetiválce 5.0 l (90 st. do V), který sedí v modelech M5 a M6. Agregát 4.0 V8 bude mít výkon 298 kW (405 k; některé zdroje uvádí 293 kW/400 k) a bude to vůbec poprvé, kdy řada 3 dostane pod kapotu osmiválcový motor.

O přenos síly na zadní kola se bude starat modifikovaná sedmirychlostní převodovka SMG, kterou momentálně najdeme u M5. Z klidu na 100 km/h vystřelí nová M3 pod 5 s (současná verze za 5,2 s) a 400 m s pevným startem zvládne pod 14 s. Nejvyšší rychlost bude omezena na standardních 250 km/h.

Tip: Více špionážních fotografií, informace o BMW M1

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 v provedení kabrio

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků