BMW M3 nakonec dostane „jen“ dvě turbíny (spy photos)

Radikální downsizing u BMW pokračuje, ale milovníci sportovně střižených vozů z Mnichova mohou nyní mít alespoň o jednu vrásku na čele méně. Teprve před několik dny jsme hovořili o tom, že u BMW pracují na motorech se třemi turbodmychadly, ale nyní je jasné, že nový model BMW M3 (níže najdete nejčerstvější špionážní snímky) žádný z nich nedostane. Nová generace BMW s legendárním označením M3 se však přeplňování nevyhne, stávající, atmosféricky plněný čtyřlitrový osmiválec totiž bude nahrazen novým řadovým šestiválcem s objemem 3,0 l a párem turbodmychadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 při silničních testech. Všimněte si velkých odvrtávaných kotoučů a dvou párů koncovek výfuků

Tato jednotka (která se ve slabším naladění objeví také v nových vozech BMW 1 M Coupé) nyní prochází posledními fázemi vývoje přímo v divizi BMW M a od stávajících motorů 3,0 N54 a 3,0 N55 s přeplňováním dvěma, resp. jedním dvojitým dmychadlem se má lišit řadou prvků včetně řídicí elektroniky, sání, hlavy válců, pístů či ojnic. Nejvyšší výkon by měl nepatrně překonávat stávající osmiválec, zatímco hodnoty točivého momentu rapidně narostou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků