BMW M3 nakonec dostane „jen“ dvě turbíny (spy photos)

Radikální downsizing u BMW pokračuje, ale milovníci sportovně střižených vozů z Mnichova mohou nyní mít alespoň o jednu vrásku na čele méně. Teprve před několik dny jsme hovořili o tom, že u BMW pracují na motorech se třemi turbodmychadly, ale nyní je jasné, že nový model BMW M3 (níže najdete nejčerstvější špionážní snímky) žádný z nich nedostane. Nová generace BMW s legendárním označením M3 se však přeplňování nevyhne, stávající, atmosféricky plněný čtyřlitrový osmiválec totiž bude nahrazen novým řadovým šestiválcem s objemem 3,0 l a párem turbodmychadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 při silničních testech. Všimněte si velkých odvrtávaných kotoučů a dvou párů koncovek výfuků

Tato jednotka (která se ve slabším naladění objeví také v nových vozech BMW 1 M Coupé) nyní prochází posledními fázemi vývoje přímo v divizi BMW M a od stávajících motorů 3,0 N54 a 3,0 N55 s přeplňováním dvěma, resp. jedním dvojitým dmychadlem se má lišit řadou prvků včetně řídicí elektroniky, sání, hlavy válců, pístů či ojnic. Nejvyšší výkon by měl nepatrně překonávat stávající osmiválec, zatímco hodnoty točivého momentu rapidně narostou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků