BMW M3 nakonec dostane „jen“ dvě turbíny (spy photos)

Radikální downsizing u BMW pokračuje, ale milovníci sportovně střižených vozů z Mnichova mohou nyní mít alespoň o jednu vrásku na čele méně. Teprve před několik dny jsme hovořili o tom, že u BMW pracují na motorech se třemi turbodmychadly, ale nyní je jasné, že nový model BMW M3 (níže najdete nejčerstvější špionážní snímky) žádný z nich nedostane. Nová generace BMW s legendárním označením M3 se však přeplňování nevyhne, stávající, atmosféricky plněný čtyřlitrový osmiválec totiž bude nahrazen novým řadovým šestiválcem s objemem 3,0 l a párem turbodmychadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 při silničních testech. Všimněte si velkých odvrtávaných kotoučů a dvou párů koncovek výfuků

Tato jednotka (která se ve slabším naladění objeví také v nových vozech BMW 1 M Coupé) nyní prochází posledními fázemi vývoje přímo v divizi BMW M a od stávajících motorů 3,0 N54 a 3,0 N55 s přeplňováním dvěma, resp. jedním dvojitým dmychadlem se má lišit řadou prvků včetně řídicí elektroniky, sání, hlavy válců, pístů či ojnic. Nejvyšší výkon by měl nepatrně překonávat stávající osmiválec, zatímco hodnoty točivého momentu rapidně narostou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků