BMW M3 možná sekvenční SMG vůbec nedostane

Zajímavé zprávy přicházejí ze západu. Ostré BMW trojkové řady v jeho nové generaci možná čeká jedna zásadní změna. Po zběžném představení technických parametrů bylo jasné, že novinka určitě přijde se šestistupňovou manuální převodovkou, ovšem tu měla tradičně doplnit i sekvenční převodovka SMG poslední generace. Tu používají i ostatní M modely kromě Z4 jako jedinou volbu a u M3 byla do budoucna očekávána jako volba bez příplatku.

Tip: Představení nové generace BMW M3 naleznete zde, české ceny nové M3 pak zde.

Jenže dokud to neleží na stole, není to jisté. Z Bavorska se totiž začaly šířit informace, že nové BMW M3 bude prvním modelem německé automobilky, který dostane „automatickou” dvouspojkovou převodovku, tedy obdobu známé DSG. Převodovka od BMW by ovšem měla více vyhovovat sportovnímu charakteru vozu, což komfortní DSG neumí. BMW by navíc od počátku mělo nabídnout sedm rychlostních stupňů a rychlost řazení ve sportovním režimu na úrovní sekvenční SMG, která by se v M3 vůbec objevit neměla.

Výhodou má být hlavně to, že převodovka SMG je v jakémkoli režimu pořád sekvenční, tedy do komfortu má daleko. Dvouspojkový automat by měl řidiči nabídnout jak bleskurychlé reakce a změny rychlostního stupně a to jakýkoli směrem a v jakékoli situaci, tak v případě potřeby i daleko komfortnější řazení, které nebude při běžném ježdění na obtíž.

Je otázkou, jaké řešení nakonec BMW zvolí. SMG je ale u části zákazníků značně populární a nezdá se nám, že by ji BMW úplně „pohřbilo”. Zvláště poté, co si je jejími kvalitami tak jisté, že v Evropě k modelům M5 A M6 vůbec nenabízí manuální převodovku (v USA ano).

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků