BMW M3 možná sekvenční SMG vůbec nedostane

Zajímavé zprávy přicházejí ze západu. Ostré BMW trojkové řady v jeho nové generaci možná čeká jedna zásadní změna. Po zběžném představení technických parametrů bylo jasné, že novinka určitě přijde se šestistupňovou manuální převodovkou, ovšem tu měla tradičně doplnit i sekvenční převodovka SMG poslední generace. Tu používají i ostatní M modely kromě Z4 jako jedinou volbu a u M3 byla do budoucna očekávána jako volba bez příplatku.

Tip: Představení nové generace BMW M3 naleznete zde, české ceny nové M3 pak zde.

Jenže dokud to neleží na stole, není to jisté. Z Bavorska se totiž začaly šířit informace, že nové BMW M3 bude prvním modelem německé automobilky, který dostane „automatickou” dvouspojkovou převodovku, tedy obdobu známé DSG. Převodovka od BMW by ovšem měla více vyhovovat sportovnímu charakteru vozu, což komfortní DSG neumí. BMW by navíc od počátku mělo nabídnout sedm rychlostních stupňů a rychlost řazení ve sportovním režimu na úrovní sekvenční SMG, která by se v M3 vůbec objevit neměla.

Výhodou má být hlavně to, že převodovka SMG je v jakémkoli režimu pořád sekvenční, tedy do komfortu má daleko. Dvouspojkový automat by měl řidiči nabídnout jak bleskurychlé reakce a změny rychlostního stupně a to jakýkoli směrem a v jakékoli situaci, tak v případě potřeby i daleko komfortnější řazení, které nebude při běžném ježdění na obtíž.

Je otázkou, jaké řešení nakonec BMW zvolí. SMG je ale u části zákazníků značně populární a nezdá se nám, že by ji BMW úplně „pohřbilo”. Zvláště poté, co si je jejími kvalitami tak jisté, že v Evropě k modelům M5 A M6 vůbec nenabízí manuální převodovku (v USA ano).

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků