BMW M3 Interceptor: odvážná stavba CLP

Zvláště němečtí ladiči se často nebojí dohánět své projekty do extrémů, o čemž svědčí také toto monstrum.

Jedním ze skutečných „extrémistů“ je společnost CLP Automotive, kterou si možná pamatujete z loňské „pistáciové“ stavby. Šlo o prototyp nazvaný BMW MR 600 GT, který se od výchozí otevřené „šestky“ 645i předchozí generace liší křiklavě zeleným lakováním, nůžkovitě otevíranými dveřmi a motorem posíleným až na 379 koní 283 kW). Nejnovější projekt CLP Automotive působí možná rozumnějším dojmem, ale není i nic méně extrémní než MR 600 GT. Jde totiž o repliku závodního speciálu BMW M3 GT, který mimochodem letos ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu dojel na druhém místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost CLP Automotive model BMW M3 Coupe stávající generace z roku 2007 opatřila rozsáhlý bodykitem, který citelně rozšiřuje přední i zadní blatníky a navazující prahového obklady a zároveň dodává nevšedně agresivní vzhled přednímu i zadnímu nárazníku. Nevšimnout si nelze ani nové kapoty s dodatečnými ventilačními otvory a rozměrné, pevně kotvené zadní přítlačné křídlo. Vzhled vozu pak doplňují „válečné zbarvení“ a devatenáctipalcové lité ráfky fixované „po závodnicku“ centrální maticí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér přišel kvůli odlehčení o zadní sedadla, ale je bohatší o ochrannou klec kolem předních sedadel a závodní skořepinová sedadla Recaro. Palubní deska, středová konzole, volant i dveřní výplně dostaly decentní oranžové akcenty. Ale to nejzajímavější se zřejmě skrývá pod přední kapotou. Tam trůní motor M3 opatřený vyhlášeným přeplňovacím kompresorem G-Power, jenž spolu s výfukovou soustavou Akrapovic (tato slovinská firma se značkou BMW spolupracuje již delší čas) zvýšil výkon motoru až na rovných 600 koní (441 kW). Součástí sady je snížený podvozek Bilstein.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A cena? V přepočtu nemalých 1 689 000 Kč. A to nemluvíme o pořizovacích nákladech na výchozí automobil… 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků