BMW M3 Interceptor: odvážná stavba CLP

Zvláště němečtí ladiči se často nebojí dohánět své projekty do extrémů, o čemž svědčí také toto monstrum.

Jedním ze skutečných „extrémistů“ je společnost CLP Automotive, kterou si možná pamatujete z loňské „pistáciové“ stavby. Šlo o prototyp nazvaný BMW MR 600 GT, který se od výchozí otevřené „šestky“ 645i předchozí generace liší křiklavě zeleným lakováním, nůžkovitě otevíranými dveřmi a motorem posíleným až na 379 koní 283 kW). Nejnovější projekt CLP Automotive působí možná rozumnějším dojmem, ale není i nic méně extrémní než MR 600 GT. Jde totiž o repliku závodního speciálu BMW M3 GT, který mimochodem letos ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu dojel na druhém místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost CLP Automotive model BMW M3 Coupe stávající generace z roku 2007 opatřila rozsáhlý bodykitem, který citelně rozšiřuje přední i zadní blatníky a navazující prahového obklady a zároveň dodává nevšedně agresivní vzhled přednímu i zadnímu nárazníku. Nevšimnout si nelze ani nové kapoty s dodatečnými ventilačními otvory a rozměrné, pevně kotvené zadní přítlačné křídlo. Vzhled vozu pak doplňují „válečné zbarvení“ a devatenáctipalcové lité ráfky fixované „po závodnicku“ centrální maticí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér přišel kvůli odlehčení o zadní sedadla, ale je bohatší o ochrannou klec kolem předních sedadel a závodní skořepinová sedadla Recaro. Palubní deska, středová konzole, volant i dveřní výplně dostaly decentní oranžové akcenty. Ale to nejzajímavější se zřejmě skrývá pod přední kapotou. Tam trůní motor M3 opatřený vyhlášeným přeplňovacím kompresorem G-Power, jenž spolu s výfukovou soustavou Akrapovic (tato slovinská firma se značkou BMW spolupracuje již delší čas) zvýšil výkon motoru až na rovných 600 koní (441 kW). Součástí sady je snížený podvozek Bilstein.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A cena? V přepočtu nemalých 1 689 000 Kč. A to nemluvíme o pořizovacích nákladech na výchozí automobil… 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 46 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků