BMW M3 GTS má svůj čas z Nordschleife, žádný zázrak to není (+ nové foto)

Už když jsme vám loni v listopadu představovali nové BMW M3 GTS, kradla se nám na mysl vzpomínka na model M3 CSL z počátků právě končivší dekády. Ne však jen proto, že jde o ideově spřízněná provedení, ale i proto, že BMW tehdy a dnes připomíná mnoha zákazníkům dvě jiné firmy. Ačkoli motivů pro přípravu M3 E92 GTS bylo jistě více, osobně si myslím, že jedním z těch významných byla snaha překonat rekordní zápis M3 E46 CSL ze Severní smyčky Nürburgringu. Ne však z prosté soutěživosti, ale pro důkaz, že BMW dnes jsou přece stejně dobrá či lepší než tehdy, což si řada lidí z mnoha racionálních důvodů nemyslí.

Jedním z těchto důvodů je právě i fakt, že M3 CSL byla dosud daleko nejrychlejším BMW, které se kdy objevilo na Norsdchleife. Žádný jiný vůz s modro-bílou vrtulí na kapotě se svým časem nedokázal dostat po 8 minut, CSL jej přitom pokořilo o celých deset sekund. Ani pětisetkoňová M6, ani více než čtyřsetkoňová nová M3 E92 se tomuto času ani zdaleka nepřiblížily. M3 E46 CSL přitom disponovala jen 360 koňmi a své výjimečnosti dosáhla především nízkou hmostností a výjimečným naladěním.

Na sklonku roku 2009 se ale objevil další vůz, který měl CSL na Severní smyčce překonat, právě M3 GTS. Pod poněkud křiklavým kabátkem se skrývaly zásadní technická vylepšení srovnatelná s CSL - snížení hmotnosti o 70 kg, přepracované zavěšení, lepší brzdy a osmiválcový motor vyladěný na masivních 450 koní výkonu. Stovka za 4,4 sekundy, pevný kilometr za 22,5 sekundy, maximální rychlost 305 km/h a cena 115 000 Eur? Pokud by tohle nepřekonalo CSL, pak už nic.

Nyní si s GTS na Nordschleife vyjeli lidé z německého magazínu Sport auto, jehož časy se obecně považují za srovnatelné. Ostatně všechny předchozí zmiňované časy jsou stejného původu a ve svých prezentačních materiálech je nezřídka zmiňuje i sama automobilka.

Nebudeme vás dále napínat, GTS „spolklo” Smyčku za 7 minut a 48 sekund, tedy o dvě sekundy rychleji než CSL. Na jednu stranu se tak záměr podařil a čas je to nesporně skvělý, na druhou stranu jsme ale neje my čekali cifru mnohem lepší. Fakt, že BMW M3 dnes potřebuje 90 koní výkonu navíc, aby dosáhlo stejných výkonů jako jeho předchůdce v roce 2003, je v podstatě smutný a poznámky škarohlídů zřejmě neumlčí.

Nikdo už ale GTS neodpáře titul „nejrychlejší BMW všech dob na Severní smyčce” a o to tu šlo. Pokud jste e do GTS zamilovali (a nedivíme se...), pak si nezapomeňte vychutnat také několik desítek nových snímků tohoto vozu, které přikládáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 GTS na nových fotografiích, z Nordschleife ale nejsou
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků