BMW M3 GTR: Raketa pro běžné silnice

Mnichovská automobilka představila supersportovní variantu modelu M3, věřte nebo ne, pohání ji osmiválcový motor a k mání je za bezmála 9 milionů korun.
BMW M3 GTR: Raketa pro běžné silnice

Automobil vychází ze závodního speciálu, určeného pro závody v sérii ALMS (American Le Mans Series). Cestovní provedení bude vyrábět v malé sérii společnost BMW M. Karoserie je vyrobená z karobonových vláken a v interiéru nenajdeme žádné luxusní prvky, díky tomu však M3 GTR váží jen 1350 kg.

BMW M3 GTR pohání zážehový osmiválec o objemu čtyři litry. Díky nutným úpravám, které mají za úkol snížit úroveň emisí a hluku na úroveň přípustnou do běžného silničního provozu, klesl výkon osmiválce na 350 ks, chcete-li 258 kW. K přenosu výkonu na zadní kola slouží šestistupňová manuální převodovka. Pro lepší trakci je i M3 GTR vybavena variabilním zadním diferenciálem.

Interiér M3 GTR je pouze dvoumístný a neobsahuje žádné luxusní prvky. Cílem tohoto automobilu je nabídnou co největší řidičské zážitky. Prostředníkem je skvělé řízení, 19“ litká kola a špičkově naladěný podvozek.

BMW M3 GTR je automobil určený pro skalní příznivce sportovní jízdy automobilky BMW. V přepočtu totiž tato ručně vyráběná „raketa pro běžné silnice“ stojí bezmála 9 milionů korun.

Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků