BMW M3 GTR: Raketa pro běžné silnice

Mnichovská automobilka představila supersportovní variantu modelu M3, věřte nebo ne, pohání ji osmiválcový motor a k mání je za bezmála 9 milionů korun.
BMW M3 GTR: Raketa pro běžné silnice

Automobil vychází ze závodního speciálu, určeného pro závody v sérii ALMS (American Le Mans Series). Cestovní provedení bude vyrábět v malé sérii společnost BMW M. Karoserie je vyrobená z karobonových vláken a v interiéru nenajdeme žádné luxusní prvky, díky tomu však M3 GTR váží jen 1350 kg.

BMW M3 GTR pohání zážehový osmiválec o objemu čtyři litry. Díky nutným úpravám, které mají za úkol snížit úroveň emisí a hluku na úroveň přípustnou do běžného silničního provozu, klesl výkon osmiválce na 350 ks, chcete-li 258 kW. K přenosu výkonu na zadní kola slouží šestistupňová manuální převodovka. Pro lepší trakci je i M3 GTR vybavena variabilním zadním diferenciálem.

Interiér M3 GTR je pouze dvoumístný a neobsahuje žádné luxusní prvky. Cílem tohoto automobilu je nabídnou co největší řidičské zážitky. Prostředníkem je skvělé řízení, 19“ litká kola a špičkově naladěný podvozek.

BMW M3 GTR je automobil určený pro skalní příznivce sportovní jízdy automobilky BMW. V přepočtu totiž tato ručně vyráběná „raketa pro běžné silnice“ stojí bezmála 9 milionů korun.

Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků