BMW M3 GTR: Raketa pro běžné silnice

Mnichovská automobilka představila supersportovní variantu modelu M3, věřte nebo ne, pohání ji osmiválcový motor a k mání je za bezmála 9 milionů korun.
BMW M3 GTR: Raketa pro běžné silnice

Automobil vychází ze závodního speciálu, určeného pro závody v sérii ALMS (American Le Mans Series). Cestovní provedení bude vyrábět v malé sérii společnost BMW M. Karoserie je vyrobená z karobonových vláken a v interiéru nenajdeme žádné luxusní prvky, díky tomu však M3 GTR váží jen 1350 kg.

BMW M3 GTR pohání zážehový osmiválec o objemu čtyři litry. Díky nutným úpravám, které mají za úkol snížit úroveň emisí a hluku na úroveň přípustnou do běžného silničního provozu, klesl výkon osmiválce na 350 ks, chcete-li 258 kW. K přenosu výkonu na zadní kola slouží šestistupňová manuální převodovka. Pro lepší trakci je i M3 GTR vybavena variabilním zadním diferenciálem.

Interiér M3 GTR je pouze dvoumístný a neobsahuje žádné luxusní prvky. Cílem tohoto automobilu je nabídnou co největší řidičské zážitky. Prostředníkem je skvělé řízení, 19“ litká kola a špičkově naladěný podvozek.

BMW M3 GTR je automobil určený pro skalní příznivce sportovní jízdy automobilky BMW. V přepočtu totiž tato ručně vyráběná „raketa pro běžné silnice“ stojí bezmála 9 milionů korun.

Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků