BMW M3 G-Power: více koní pro M3 E46

Vaše ojetá „em-trojka“ řady E46 může být nyní o poznání rychlejší než ta současná. O recept se postarala německá společnost G-Power.

G-Power není až tak známým tunerem jako Hartge či Schnitzer, ale v otázce techniky patří na poli ladění vozů BMW ke špičce. Podobně jako Hartge je schopen osadit např. desetiválcový pětilitr z M5 do staré M3 CSL, o čemž jsme vás již kdysi informovali zde a mezi renomovanými tunery BMW se řadí mezi ty s nejšílenějšími nápady.

Pravou specializací G-Power je ale doplnění jakéhokoli motoru kompresorem. Tuto úpravu nabízí více ladičů bavorských vozů, málokterý si ale troufne ji nasadit opravdu do čehokoli. Ale G-Power to již nějaký pátek dělá a s kompresorem tak může z dílen firmy odjet i vysokootáčkový motor v M6 či M3. A právě té se nyní G-Power opět podíval na zoubek. Nicméně ne nové, ale předchozí generaci, pro kterou různé kompresorové kity již nabízel. Teď připravil nový a jeho hlavní propagovaná přednost by se dala shrnout třemi slovy: „nová M3 hadr.”

Nový kit pojmenovala SK I a využít jej lze k zástavbě do šestiválcových vozů M3 (E46) a Z4M. Modifikované vozy jsou pak výrazně rychlejší než ty původní. Srdcem úprav je použití nového velkého odstředivého kompresoru ASA TM I 20, jenž ze sériového řadového šestválce s objemem 3,2 l vydoluje výkon 450 koní a točivý moment 450 Nm.

V základním uspořádání přitom tento osvědčený šestiválec dává beztak slušných 343 koní, resp. 365 Nm, dodatečných 107 koní je však pochopitelně na jízdních výkonech znát. Zatímco kupé BMW M3 E46 v sériovém provedení zrychluje z klidu na 200 km/h za 18,1 s, modifikací od společnosti G-Power se tato doba zkrátí na 14,7 s. To je dokonce citelně lepší výsledek, než jakým se může pochlubit současná generace BMW M3 s osmiválcem o výkonu 420 koní: ta k akceleraci na 200 km/h totiž potřebuje dle automobilky plných 15,8 s (a my jsme v testu tohoto vozu naměřili dokonce o dvě sekundy více).

Co přidání kompresoru udělá s dynamikou Z4M, která je o 100 kilogramů lehčí a již ve standardu akceleruje dle našich dat na 200 km/h stejně rychle jako nová M3 (více zde) je lepší nemyslet. Že by z toho byla dvoustovka pod 14 sekund?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkonový nárůst nemohl pochopitelně zůstat bez odezvy na dalších mechanických skupinách vozu. Pro modely M3 E46 i Z4M připravili ve firmě G-Power sadu nových vinutých pružin, z nichž tuhost každé lze zvlášť nastavit v devíti aretovaných výškách. Stranou nezůstala ani kola, přičemž byly použity dvacetipalcové lité ráfky Silverstone Diamond s emblémem G-Power na svých středech. Lité ráfky obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport s rozměry 245/30 ZR 20 vpředu a 285/25 ZR 20 vzadu, takže by vůz neměl trpět nedostatkem stability ani při rychlostech nad 300 km/h, které G-Power slibuje. Za další příplatek si může zákazník přiobjednat i další prvky včetně laděného, sportovního výfuku, jenž přeplňovanému motoru dodává hlubší a plnější zvuk. 

Cenu úpravy G-Power nezveřejnil, ale jistě vám rád udělá nabídku. Očekávat lze cenu okolo 200 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 G-Power

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků