BMW M3 Edition: čtyři pakety pro „em-trojku”

Pouze pro BMW M3 ve verzi kupé budou nyní k dispozici nové úpravové sady. Podívají se na zoubek podvozku i kabátku vozu.
BMW M3 Edition: čtyři pakety pro „em-trojku”

Vrcholná verze „trojkové“ řady se v nabídce BMW pod označením M3 poprvé objevila v generaci E30. Od té doby „emtrojka“ prošla důslednou evolucí v otázce velikosti, výbavy, síly i počtu válců a podobnost mezi dnešní generací a tou první bychom dnes hledali jen stěží. Nyní se u BMW rozhodli příznovce těchto zajímavých strojů potěšit čtveřicí sad exteriérových a podvozkových doplňků v rámci série M3 Edition Models. O pohonné jednotce v Mnichově soudí, že vyhovuje i těm nejvyšším nárokům, takže v těchto sadách zůstává nezměněná.

Estetické změny se zaměřily především na litá kola, lakování exteriéru a vzhled interiéru. Na karosérii se v rozšířené podobě objevily kontrastní tmavé doplňky, které v kombinaci s šedým chromováním najdeme na typických ledvinkách, čtyřech koncovkách výfuku nebo na krytech vnějších zpětných zrcátek. Každá ze čtyř sad se vyznačuje vlastním odstínem laku, z nichž pouze barvy Monte Carlo Blue a černá jsou metalické. Další dva odstíny jsou pro vozy M3 typické a jmenují se Alpine White a Dakar Yellow. Karosérie pak „šperkují“ detaily z programu BMW Individual.  

Tip: Přečtěte si náš test BMW M3 včetně srovnání s Porsche 911.

Interiér patří kontrastům. Nové je čalounění černou kůží Black Novillo s „karbonovou strukturou“ a zvýrazněným světlým stehováním, palubní desce dominuje vodorovný, rovněž „karbonový“ pás. Na sedadlech, ale také na loketních opěrách se v případě volby jedné z nemetalických barev objevují kontratní prvky ladící s lakem karosérie. Obložení prahů pak odsahuje motivy M3 a kostkovaného praporu.

Jediná významná změna na mechanických skupinách se dotkla zavěšení kol, s nímž vozy z řady M3 Edition Models jezdí o 10 mm níže než standardní provedení. Tím by mohlo být alespoň částečně napraveno až příliš pohodové ladění nové M3, které se dotklo i podvozku a které jsme podrobněji rozebírali ve výše odkazovaném testu.

Všechny čtyři verze jsou pak zdobeny devatenáctipalcovými ráfky s desítkou zdvojených paprsků. Při volbě barvy ráfků může zákazník vybírat z běžného stříbrného povrchu, černého laku a s výjimkou žluté barvy karosérie také z kombinace bílé a stříbrné.

Vozy BMW M3 Edition Models na trhy vstoupí v červnu a budou se prodávat jen šet měsíců. Nebudeme si nic nalhávat, nové modely jsou sice exkluzivní, k čemuž přispěje i časově omezená nabídka. Na druhou stranu nejsou úpravy těchto vozů nijak zásadní, takže jejich cíl je jediný: rozhýbat vadnoucí prodeje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Edition

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků