BMW M3 Edition: čtyři pakety pro „em-trojku”

Pouze pro BMW M3 ve verzi kupé budou nyní k dispozici nové úpravové sady. Podívají se na zoubek podvozku i kabátku vozu.
BMW M3 Edition: čtyři pakety pro „em-trojku”

Vrcholná verze „trojkové“ řady se v nabídce BMW pod označením M3 poprvé objevila v generaci E30. Od té doby „emtrojka“ prošla důslednou evolucí v otázce velikosti, výbavy, síly i počtu válců a podobnost mezi dnešní generací a tou první bychom dnes hledali jen stěží. Nyní se u BMW rozhodli příznovce těchto zajímavých strojů potěšit čtveřicí sad exteriérových a podvozkových doplňků v rámci série M3 Edition Models. O pohonné jednotce v Mnichově soudí, že vyhovuje i těm nejvyšším nárokům, takže v těchto sadách zůstává nezměněná.

Estetické změny se zaměřily především na litá kola, lakování exteriéru a vzhled interiéru. Na karosérii se v rozšířené podobě objevily kontrastní tmavé doplňky, které v kombinaci s šedým chromováním najdeme na typických ledvinkách, čtyřech koncovkách výfuku nebo na krytech vnějších zpětných zrcátek. Každá ze čtyř sad se vyznačuje vlastním odstínem laku, z nichž pouze barvy Monte Carlo Blue a černá jsou metalické. Další dva odstíny jsou pro vozy M3 typické a jmenují se Alpine White a Dakar Yellow. Karosérie pak „šperkují“ detaily z programu BMW Individual.  

Tip: Přečtěte si náš test BMW M3 včetně srovnání s Porsche 911.

Interiér patří kontrastům. Nové je čalounění černou kůží Black Novillo s „karbonovou strukturou“ a zvýrazněným světlým stehováním, palubní desce dominuje vodorovný, rovněž „karbonový“ pás. Na sedadlech, ale také na loketních opěrách se v případě volby jedné z nemetalických barev objevují kontratní prvky ladící s lakem karosérie. Obložení prahů pak odsahuje motivy M3 a kostkovaného praporu.

Jediná významná změna na mechanických skupinách se dotkla zavěšení kol, s nímž vozy z řady M3 Edition Models jezdí o 10 mm níže než standardní provedení. Tím by mohlo být alespoň částečně napraveno až příliš pohodové ladění nové M3, které se dotklo i podvozku a které jsme podrobněji rozebírali ve výše odkazovaném testu.

Všechny čtyři verze jsou pak zdobeny devatenáctipalcovými ráfky s desítkou zdvojených paprsků. Při volbě barvy ráfků může zákazník vybírat z běžného stříbrného povrchu, černého laku a s výjimkou žluté barvy karosérie také z kombinace bílé a stříbrné.

Vozy BMW M3 Edition Models na trhy vstoupí v červnu a budou se prodávat jen šet měsíců. Nebudeme si nic nalhávat, nové modely jsou sice exkluzivní, k čemuž přispěje i časově omezená nabídka. Na druhou stranu nejsou úpravy těchto vozů nijak zásadní, takže jejich cíl je jediný: rozhýbat vadnoucí prodeje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Edition
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků