BMW M3 E30 je na prodej, dáte za něj více, než za novou generaci

První generaci BMW M3 vám asi nemusíme blíže představovat. Mezi fanoušky sportovních vozů si vydobyla status kultovního auta, který pramení z perfektních jízdních vlastností a dokonalé vyváženosti. Nebylo to náhodou, M3 primárně posloužila jako homologační speciál pro skupinu A a německý šampionát DTM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klasické tvary BMW M3 E30 jsou přitažlivé i o čtvrt století později

K pohonu konkrétního kusu slouží 2,3litrový čtyřválec o výkonu 147 kW (195 koní), kterých se vyrobilo 8661 kusů, nejde tedy o žádný vzácný kousek typu Sport Evolution, kterých se na svět podívalo pouhých 600. Tachometr auta navíc ukazuje najetých 75 tisíc mil (přibližně 120 tisíc kilometrů), což také není úplně málo. Navzdory tomu je interiér v naprosto perfektním stavu. 

Retro | Sportovní auta | BMW | Fascinace | BMW řada 3

BMW M3 E30 (1985-1991): Nejslavnější cestovní auto všech dob

Majitel si však auto cení na částku 80 tisíc dolarů (1,93 milionu korun), což je více, než kolik v Americe stojí zbrusu nová M3. Pokud byste se měli rozhodovat, kterou generaci mnichovského sporťáku si pořídíte, dali byste přednost klasice, nebo nejmodernějšímu nástupci?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků