BMW M3 E30 je na prodej, dáte za něj více, než za novou generaci

První generaci BMW M3 vám asi nemusíme blíže představovat. Mezi fanoušky sportovních vozů si vydobyla status kultovního auta, který pramení z perfektních jízdních vlastností a dokonalé vyváženosti. Nebylo to náhodou, M3 primárně posloužila jako homologační speciál pro skupinu A a německý šampionát DTM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klasické tvary BMW M3 E30 jsou přitažlivé i o čtvrt století později

K pohonu konkrétního kusu slouží 2,3litrový čtyřválec o výkonu 147 kW (195 koní), kterých se vyrobilo 8661 kusů, nejde tedy o žádný vzácný kousek typu Sport Evolution, kterých se na svět podívalo pouhých 600. Tachometr auta navíc ukazuje najetých 75 tisíc mil (přibližně 120 tisíc kilometrů), což také není úplně málo. Navzdory tomu je interiér v naprosto perfektním stavu. 

BMW M3 E30 (1985-1991): Nejslavnější cestovní auto všech dob

BMW M3 E30 (1985-1991): Nejslavnější cestovní auto všech dob

Majitel si však auto cení na částku 80 tisíc dolarů (1,93 milionu korun), což je více, než kolik v Americe stojí zbrusu nová M3. Pokud byste se měli rozhodovat, kterou generaci mnichovského sporťáku si pořídíte, dali byste přednost klasice, nebo nejmodernějšímu nástupci?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků