První generaci BMW M3 vám asi nemusíme blíže představovat. Mezi fanoušky sportovních vozů si vydobyla status kultovního auta, který pramení z perfektních jízdních vlastností a dokonalé vyváženosti. Nebylo to náhodou, M3 primárně posloužila jako homologační speciál pro skupinu A a německý šampionát DTM.
Klasické tvary BMW M3 E30 jsou přitažlivé i o čtvrt století později
K pohonu konkrétního kusu slouží 2,3litrový čtyřválec o výkonu 147 kW (195 koní), kterých se vyrobilo 8661 kusů, nejde tedy o žádný vzácný kousek typu Sport Evolution, kterých se na svět podívalo pouhých 600. Tachometr auta navíc ukazuje najetých 75 tisíc mil (přibližně 120 tisíc kilometrů), což také není úplně málo. Navzdory tomu je interiér v naprosto perfektním stavu.
Majitel si však auto cení na částku 80 tisíc dolarů (1,93 milionu korun), což je více, než kolik v Americe stojí zbrusu nová M3. Pokud byste se měli rozhodovat, kterou generaci mnichovského sporťáku si pořídíte, dali byste přednost klasice, nebo nejmodernějšímu nástupci?