BMW M3 E30 je na prodej, dáte za něj více, než za novou generaci

První generaci BMW M3 vám asi nemusíme blíže představovat. Mezi fanoušky sportovních vozů si vydobyla status kultovního auta, který pramení z perfektních jízdních vlastností a dokonalé vyváženosti. Nebylo to náhodou, M3 primárně posloužila jako homologační speciál pro skupinu A a německý šampionát DTM.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klasické tvary BMW M3 E30 jsou přitažlivé i o čtvrt století později

K pohonu konkrétního kusu slouží 2,3litrový čtyřválec o výkonu 147 kW (195 koní), kterých se vyrobilo 8661 kusů, nejde tedy o žádný vzácný kousek typu Sport Evolution, kterých se na svět podívalo pouhých 600. Tachometr auta navíc ukazuje najetých 75 tisíc mil (přibližně 120 tisíc kilometrů), což také není úplně málo. Navzdory tomu je interiér v naprosto perfektním stavu. 

BMW M3 E30 (1985-1991): Nejslavnější cestovní auto všech dob

BMW M3 E30 (1985-1991): Nejslavnější cestovní auto všech dob

Majitel si však auto cení na částku 80 tisíc dolarů (1,93 milionu korun), což je více, než kolik v Americe stojí zbrusu nová M3. Pokud byste se měli rozhodovat, kterou generaci mnichovského sporťáku si pořídíte, dali byste přednost klasice, nebo nejmodernějšímu nástupci?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků