BMW M3 E30 (1985-1991): Nejslavnější cestovní auto všech dob

35 komentářů

JA-NE
10. února • 13:29

viem ze asi budem ukamenovany ale mne sa E30 nikdy nejak nepacila. Vyzera to ako Lada:-)

gustlhustl
9. února • 16:56

měl jsem pouze obyč e30 a to 2x 320i a pak brčko 318iS "výběh" 1990 se 103kw/140 hps.sice od od "šestihrnků" neměl také odpich,ale těch 240km sem od 200km "dokousal".čtyrválcové čtyrventil opravdu výborný vůz.za těch 5 let jsem "hodil" jen jedny "hodiny" a to jsem po zahřátí nešetřil po základních výměnách kapalin(motor,kvalty,dif,brzdovka,posilovač).
oproti golfu 1.8 mk.l a escošu xr3i mk.lV to bylo "iSo" taktický "Rychlý Heinz" a na Buchlákách jako doma.Pravda bergla z Luhaček už kapku "iSu" dělalo trabl,ale nedal se.
BMW E30 318iS je M3 pro extrachudší lid,ale hanbu nikdy neudělá oproti "nabobu" e39 525i na který sem se nechal ukecat a pod rukama v Reichu mi utekla 5.řada e12 v plný náloži(tehdejší plná výbava jako 4x el.okna+šíbr,5 kvalt).vyměním e39(celá v mtechu a přímé dovoz z Německa) za e12.

YotA
8. února • 23:16

Hezky auto.ale Ja raci Toyota Land Cruiser 76,80 nebo 105

Heha
8. února • 21:05

V dobe slavy BMW byli japonci deset let pred nima. Vstrikovani, abs, pohon na predek, hlinikovej motor namisto litinovyho mastodonta, (v BMW to do lonska neumeli udelat) atak dale, jenze evropskej brouk pytlik potrebuje blikatka a barvicky a tak se nalestenej poruchovej a zastaralej prd prodaval lip.

bafunak
9. února • 4:55

To je naprostý nesmysl.

Petr
8. února • 21:50

jenže ten japonec jezdil několikrát do roka do servisu a ve 100 000 byl aut, ale tyto litinové káry v benzínu najeli i 500 000 a v naftě přes 1 000 000 000

Heha
9. února • 9:06

Jak jinak odpovedet, oni to vazne neumeli, stejne jako poradnou 16ti ventilovou techniku s promennym casovanim, BMW resilo vykon: motor z nakladaku nacpem do osobaku, navic to byla olejnicka.

gustlhustl
9. února • 17:05

baeyrn nikdy nehaklil nákloše.to jen arab medvědáři haklí nákloše.

homer
8. února • 23:26

miliardu nenajezdil ani sergej po kolejích

Antiautomat
9. února • 8:34

tak potom preco je taky ecoboost /92kW/ takisto liatinovy? Prezradim Ti to: pretoze pocitali s vyssim namahanim a liatina vydrzi ovela viac. A spravili dobre. Skus podobne nakladat takemu dnesnemu ekohlinikacu turbovysavacu a uvidis ze ani tej zaruky sa nedozije. A to nehovorim este o tom kde boli oleje vtedy a kde su dnes. No a na adresu tohoto auta, nadherna skvela ukazka ako malo staci a ako jednoducho sa da postavit poriadna kara pre chlapa. Nadhera. Casto spominany podobny model od MB detto. Recept ten isty, vysledok skvely. Tu nagelovany debilek odchovany na x-boxe nema co hladat. Zakazana zona :-)

petr
8. února • 20:42

Ač staré ale stále krásné. je to kus historie. kam se dnes hrabou koncerny které vyrábějí paskvily od všeho kus. Jasně poznatelné znaky značky.B-]

Zelí
8. února • 17:46

Postavit v roce 1985 takto zastaralou kraksnu je ukázkou naprostého diletantismu v konstrukci u bavorské zadnice. Dokladem je jejich současný mentální posun směrem
k pohonu 4x4 u všech bavorských klonů řady M. Ale toto bylo samozřejmě známo i v roce 1985. V roce 1985, kdy ještě neměli k dispozici ESP, které tyto zadohraby udrží na silnici, bylo toto auto tak jako všechny jejich koncepty typu žiguli smrtelně nebezpečné. Hlavně si nic nenamlouvat.

TankMurdock
9. února • 8:15

Proč se vztekáš na zrcadlo, když sám máš křivou hubu. To že neumíš jezdit s ničím jiným než 4x4 nadupaný elektronickými pomocníky až po střechu není problém BMW, ale tvůj. Kdyby jsi se naučil řídit pochopil by jsi že nejzábavnější auta na řízení jsou ty s klasickou koncepci a nebo ty co mají motor umístěny za předními sedadly. Jinak zelí se stejně vozí jen na korbě pick-upu a nebo náklaďáku takže ty to myslím nemusíš řešit vůbec.

boban
9. února • 7:10

Jak známo,"zadohrab" udrží na silnici hlavně hlava a pravá noha! Ovšem máš-li místo pravé nohy kopyto ...???

Spittt
8. února • 19:49

Trapný...až je mi tě líto...
M3 E30 a 190E 2.3 Cosworth snad ani nejde srovnávat..protože málokdo má rád obě :D
jen tak mimochodem,bavoři byli v té době na vrcholu...;)

Petr
8. února • 22:06

já jsem vyrostl na obou, ta řevnivost je obrovská a byla vždy, ty auta dost dobře srovnávat nejdou a bylo to v době, kdy největší ču..ci jezdili s vrtulí na haubně, tak jeko dnes jezdí s kroužky, ale mám rád obě, asi bych to shrnul takto, do 30 let M3 a nad 30 let 2.3-16, nebo bez dětí M3 s dětmi 2.3-16, nebo pro radost svobondného floutka M3 a pro radost manažra nebo toho kdo vozí víc jak jednoho dalšího člověka 2.3-16 a to rozdělení nevnímám nijak peorativně, prostě v meďáku bylo neuvěřitelné sedět i vzadu, nepamatuji se na jiné auto co by mělo totožné sedadla jako ve vepředu i v zadu, M3 bylo to co je dnes Subaru STi (bohužel jen se zadkem) a 2.3-16 byla něco jako dnešní ostré limo od AMG (v té době ještě soukromá firma upravující Meďáky), bohužel dneší M3 už nemá s původním konceptem mnoho společného

8. února • 18:57

Hlupáčku zakomplexovanej...

Tiburon
8. února • 18:06

No to je názor :-O:-O:-O

BMW
8. února • 15:19

Mercedes 190E Cosworth i Bmw e30 m3 jsou legendy a zaslouží si respekt, říkat, že jedno je lepší než druhé, když jsem ty auta ani neřídil, může jenom blbec.

ja-ne
8. února • 14:05

MB 2,3-16 cosworth je uplne niekde inde. ;-) prednedavnom bol jeden na predaj na SK.cena bola 50000€

Petr
8. února • 22:17

to se mi zdá dost nadsazená cena, nebyl to spíš 2.5-16 EVO I.http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-ben... ... (II. stojí okolo 100 tis. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-ben... ... )?
protože 2.3-16 lze pořádit levněji: http://suchen.mobile.de/auto/search.html...
a ten mnichovská "střep" :-)) (asi je poznat na čí straně jsem) lze koupit za: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m3-tener... ...

JA-NE
10. února • 14:06

Peter, mas pravdu jednalo sa o 2.5-16 evo1. dakujem za upresnenie ;-)

Lukas-e21
8. února • 11:37

Autore, ten tvuj tudor je prostě coupe!!

Lukas-e21
8. února • 11:40

Jinak e30ka je plnohodnotne 5 mistna, M-ko 4mistna, takze bludy o 2+2 si nech do hospody pro kamarady...

Václav Holec
9. února • 8:45

Evidentně mám na obě věci jiný názor, což je z článku celkem jasné.

Petr
8. února • 9:30

když jsi druhej tak to nikdy nezměníš, a úžasné BMW bylo prostě po MB 2.3-16

gustlhustl
9. února • 17:04

říká se mědvědářě mají rádi araby a proto je tam maj u těch ropnéch polí:-D

Rüdiger
8. února • 11:12

Přesně! BMW může soutěžit tak akorát s čtyřmi kroužky pro teploušky.... Jednička je jen MERCEDES-BENZ.....DAS BESTE ODER NICHTS !!!

Lukas-e21
8. února • 11:39

Hahaha....M3 E30 je mnohem lepsi nez 190 2-3

runner42
8. února • 11:14

já se vsadím, že ani nevíš, co ty čtyři kroužky jsou za značku.

Rüdiger
8. února • 11:21

nějakej poßranej auto union :-O

gustlhustl
9. února • 17:02

přesněji: audi,wanderer,horch,dkw.

runner42
8. února • 11:28

No vidíš, ještě se tu něco naučíš. A teď ještě jak jsi to myslel s tím, že BMW může soutěžit s automobilkou, která půl století neexistuje :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rüdiger
8. února • 11:30

chlapče, tady rozhodně nikoliv....

runner42
8. února • 11:44

A odpověď by nebyla? :D

Doporučujeme

Články odjinud