BMW M3: dvouspojková převodovka bude mít premiéru v sedanu

BMW oznámilo, že nová dvouspojková převodovka vyvíjená spolu s firmou Getrag se představí v modelu M3 sedan. Poté bude nasazena i do dalších karosářských verzí ostrého modelu. Převodovka bude mít sedm stupňů, které bude možné volit jak pádly pod volantem, tak klasickým voličem na středové konzole. V nabídce převodovek pro M3 však zůstane také sekvenční SMG a manuální ústrojí.

Zákazníci, kterým manuál nevoní, tak budou moci sáhnout i po jiné volbě, než je již trochu okoukané SMG. To se vyznačuje sice krátkými časy řazení v rychlém módu, ovšem jakýkoliv komfort jde stranou. V pomalejších režimech zase řadí až extrémně zdlouhavě a ani tehdy ji nelze označit za dostatečně jemnou. Je ovšem otázkou, zda bude dvouspojková alternativa DSG od Volkswagenu lepší volbou. Ta i přes velmi rychlé řazení zůstává klasickým automatem, který mj. velmi pomalu podřazuje o dva stupně nebo nestíhá „uřadit” intenzivní brzdění, kvůli čemuž se do sportovního auta vůbec nehodí. Uvidíme, jak si s těmito problémy poradí BMW.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků