BMW M3 definitivně již v Ženevě (spy photos)

Na testovacích kusech první osmiválcové M3 v historii pomalu ubývá maskování. Představení vozu na jaře roku 2007 je jistotou.

Jen velmi málo aut je tak očekávaných, jako právě nová generace legendy na čtyřech kolech, BMW M3. Už dávno je známo, že pod kapotu dostane vidlicový osmiválec s objemem 4,0 l, který je odvozen z většího pětilitru v modelech M5 a M6. Výkon motoru je odhadován na něco přes 400 koní a to už dokáže s autem pěkně zacvičit.

Nová M3 zvládne stovku pod pět vteřin, nejvyšší rychlost bude klasicky limitována na 250 km/h. Nicméně po odstranění omezovače by měla být schopna dosahovat rychlostí přes 290 km/h.

Určitě se někteří z vás obávali, že M3 bude následovat M5 a M6 a na trh zavítá pouze se sekvenční sedmistupňovou převodovkou SMG. To se určitě nestane, na výběr bude naštěstí kromě ní i klasický šestistupňový manuál.

Vidlicový osmiválec se pod kapotu M3 dostane vůbec poprvé. Mnozí se proto obávají, jak se jeho vyšší hmotnost podepíše na jízdních vlastnostech. Minulá generace M3 je doposud neuvěřitelně talentovaným autem a ta nová to určitě nebude mít lehké. BMW na obranu tvrdí, že osmiválec se pod kapotu hodí – rozměrově je kompaktnější než řadový šestiválec, co umožní jeho posunutí dál do středu vozidla. Tomu napomůže i větši rozvor.

Mnoho prvků bude pocházet právě z větších M modelů. Nastavení podvozku ve třech stupních, tři režimy stabilizace, motor by však měl mít jen jedno nastavení výkonu. Čtveřice výfuků zůstane po vzoru minulé generace zachována.

Na fotografiích jsou zachyceny verze coupé i cabrio při testech v okolí Mnichova. Přiložená je i ilustrace interiéru, pedál spojky je v něm v případě převodovky SMG omyl. Tady zřejmě chtěli tvůrci připomenout radost z jízdy s verzí s manuálem nebo nabídnout pohled na oba možné interiéry v jednom balení...

Jedna věc je jistá, M3 coupé bude představeno již na jarním autosalonu v Ženevě, první kusy budou dodány v létě. Pokud budete chtít cabrio nebo sedan, počkáte si přibližně o půl roku více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Cabrio


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Coupé

Klepněte pro větší obrázek
Interiér, ale spojka je tady navíc...                       Foto a ilustrace © Automedia

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků