BMW M3 definitivně již v Ženevě (spy photos)

Na testovacích kusech první osmiválcové M3 v historii pomalu ubývá maskování. Představení vozu na jaře roku 2007 je jistotou.

Jen velmi málo aut je tak očekávaných, jako právě nová generace legendy na čtyřech kolech, BMW M3. Už dávno je známo, že pod kapotu dostane vidlicový osmiválec s objemem 4,0 l, který je odvozen z většího pětilitru v modelech M5 a M6. Výkon motoru je odhadován na něco přes 400 koní a to už dokáže s autem pěkně zacvičit.

Nová M3 zvládne stovku pod pět vteřin, nejvyšší rychlost bude klasicky limitována na 250 km/h. Nicméně po odstranění omezovače by měla být schopna dosahovat rychlostí přes 290 km/h.

Určitě se někteří z vás obávali, že M3 bude následovat M5 a M6 a na trh zavítá pouze se sekvenční sedmistupňovou převodovkou SMG. To se určitě nestane, na výběr bude naštěstí kromě ní i klasický šestistupňový manuál.

Vidlicový osmiválec se pod kapotu M3 dostane vůbec poprvé. Mnozí se proto obávají, jak se jeho vyšší hmotnost podepíše na jízdních vlastnostech. Minulá generace M3 je doposud neuvěřitelně talentovaným autem a ta nová to určitě nebude mít lehké. BMW na obranu tvrdí, že osmiválec se pod kapotu hodí – rozměrově je kompaktnější než řadový šestiválec, co umožní jeho posunutí dál do středu vozidla. Tomu napomůže i větši rozvor.

Mnoho prvků bude pocházet právě z větších M modelů. Nastavení podvozku ve třech stupních, tři režimy stabilizace, motor by však měl mít jen jedno nastavení výkonu. Čtveřice výfuků zůstane po vzoru minulé generace zachována.

Na fotografiích jsou zachyceny verze coupé i cabrio při testech v okolí Mnichova. Přiložená je i ilustrace interiéru, pedál spojky je v něm v případě převodovky SMG omyl. Tady zřejmě chtěli tvůrci připomenout radost z jízdy s verzí s manuálem nebo nabídnout pohled na oba možné interiéry v jednom balení...

Jedna věc je jistá, M3 coupé bude představeno již na jarním autosalonu v Ženevě, první kusy budou dodány v létě. Pokud budete chtít cabrio nebo sedan, počkáte si přibližně o půl roku více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Cabrio


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Coupé

Klepněte pro větší obrázek
Interiér, ale spojka je tady navíc...                       Foto a ilustrace © Automedia

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků