BMW M3 CSL: oslava 10. výročí speciální série

Letos je tomu 10 let od chvíle, kdy se na silnice vrátilo slavné označení CSL. A u BMW rádi zavzpomínali…

Pod článkem najdete odkaz na video, jež pánové z BMW pořídili na setkání majitelů vozů BMW M3 CSL (E46) o tomto víkendu v Mnichově. Sjelo se sem a na následnou vyjížďku na Nürburgring se vypravilo na padesát vozů série M3 CSL. Připomeňme, že v rámci této edice bylo během několika málo měsíců vyrobeno a do celého světa vyexpedováno jen 1 383 vozů. A tak si s jistou dávkou nostalgie tento zajímavý model představený v Ženevě v roce 2003 připomeňme. Na první pohled lze v M3 CSL hledat něco jiného než klasickou trojku jen velmi těžko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozů BMW M3 CSL odvozených z generace E46 vzniklo jen 1 383 kusů

Bližší ohledání pak stačí k tomu, abychom rozeznali devatenáctipalcová kola, přední nárazník s mohutným otvorem sání vzduchu či detaily v podobě nápisů CSL, které nahradily loga M3. Zkratka CSL znamená Coupé Sport Lightweight, takže hlavním záměrem konstruktérů bylo omezit hmotnost. Opravdový šok tak nastává už ve chvíli, kdy usednete za volant. Palubní deska zeje prázdnotou. Množství tlačítek, které dnes k BMW jednoznačně patří, chybí. Zapomeňte tak třeba na multifunkční volant, rádio či klimatizaci, na druhou stranu elektrické ovládání všech bočních oken na palubě najdete.

BMW M3 CSL - rychlejší než jsme čekali

BMW M3 CSL - rychlejší než jsme čekali

Úpravy se dotknuly také podvozku, jenž dostal například novou sestavu pružin a tlumičů a strmější převod řízení. Standardní podlaha pod zavazadlovým prostorem byla nahrazena lehčí variantou vyrobenou z hliníkové slitiny a dveře a střecha jsou z uhlíkových kompozitů. Uhlíkový kompozit nahradil také plast na náraznících a spoilerech, odtučňovací kúře se nevyhnulo dokonce ani zadní okno, které bylo vyrobeno z tenčího skla. Díky všem těmto úpravám se podařilo konstruktérům snížit váhu vozu o 110 kg na 1385 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V souvislosti s omezováním hmotnosti byla u vozů M3 CSL výrazně osekána výbava

Zásahům konstruktérů se samozřejmě nevyhnul ani motor. Pod kapotou BMW M3 CSL se objevil mírně upravený, stále však atmosféricky plněný šestiválec o objemu 3,2 l s maximálním výkonem 360 koní (265 kW) při 7 900 ot./min. a točivým momentem vrcholícím hodnotou 370 Nm při 4 900 ot./min. Kombinován je se šestistupňovou převodovkou se sekvenčním řazením. Stokilometrové rychlosti M3 CSL dosáhne za 4,9 s, přičemž maximální rychlost byla u těchto vozů omezena na 250 km/h.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků