BMW M3 CSL - rychlejší než jsme čekali

Již delší dobu manageři německé automobilky BMW spokojeně sledují tažení trojkové řady trhem. V průběhu let si trojkové bavoráky získaly pověst vozů, které díky níže posazené ceně, dokáží oslovit také „méně“ movité zákazníky. Přitom ale nabízí vše, na co jsme u BMW zvyklí. V době, kdy obrat i zisk řady 3 kulminují, přináší BMW do zaběhlého života trojek zpestření v podobě vozu s označením BMW M3 CSL.

BMW M3 CSL je na první pohled typickým BMW řady 3, které nabídne komfortní interiér a výborné jízdní vlastnosti. Záměrem konstruktérů bavorské automobilky bylo přetvořit „obyčejné“ kupé v automobil s opravdovým sportovním srdcem, pokud možno při zachování jeho původního vzhledu. Z dálky tak lze v M3 CSL hledat něco jiného než klasickou trojku jen velmi těžko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mohutný otvor sání vzduchu v předním nárazníku napovídá, že M3 CSL
je vozem s opravdovými sportovními ambicemi

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hlavním cílem konstruktérů bylo snížit co nejvíce hmotnost vozu

Pár kroků vpřed však stačí, abychom rozeznali sportovní devatenáctipalcová  kola, nárazník s mohutným otvorem sání vzduchu či detaily v podobě nápisů CSL, které nahradily logo M3. Opravdový šok nastává ve chvíli, kdy se majitel usadí za volant. Palubní deska zeje prázdnotou. Množství tlačítek, které dnes k BMW jednoznačně patří, chybí. Ze základní výbavy zmizela také klimatizace, elektricky ovládané sedačky a také audiosouprava. Celá palubní deska včetně tříramenného volantu se dočkala luxusního semišového odění. Sportovní nádech interiéru dotváří skořepinové sedačky. Inovace vrcholí výplní dveří z uhlíkového kompozitu a madlem dveří z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mohutná devatenáctipalcová kola jsou dalším sportovním prvkem M3 CSL

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska je jednodušší. Oproti sériové M3 chybí množství tlačítek

Četné úpravy zahrnuly také podvozek, který byl odlehčen. Standardní podlaha pod zavazadlovým prostorem byla nahrazena lehčí variantou vyrobenou ze slitiny hliníku, dveře a střecha jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, kryty zpětných zrcátek pro změnu z karbonu. Uhlíkový kompozit nahradil také plast na náraznících a spoilerech, odtučňovací kúře se nevyhnulo dokonce ani zadní okno, které bylo vyrobeno z tenčího skla. Díky všem těmto úpravám se podařilo konstruktérům snížit váhu vozu o 110 kg na 1385 kg. To, že odlehčení proběhlo úspěšně, dokládá nejlépe čas pod osm minut, za který BMW M3 CSL zvládlo pověstný okruh Nürburgring. Tím pokořil model CSL sériovou M3 o 30 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V Ženevě bylo představeno BMW M3 CSL v elegantní černé barvě

Klepněte pro větší obrázek
slušela mu, nemyslíte?

Zásahům konstruktérů se samozřejmě nevyhnul ani motor. Pod kapotou BMW M3 CSL se objeví upravený šestiválec o objemu 3.2 l s maximálním výkonem 265 kW/360 k při 7900 ot./min. Ten bude zkombinován se šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením. Točivý moment dosáhne 370 Nm/4900 ot./min. Stokilometrovou rychlost M3 CSL atakuje za 4,9 s. Maximální rychlost  bude omezena na 250 km/h. Cena BMW M3 CSL by se měla pohybovat okolo 85 000 euro.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků