BMW M3 CS odhaleno. Je lehčí a silnější, moc jich ale nebude

Limitovaná edice BMW M3 s názvem CS je tady. Po úspěchu M4 CS je to tak druhý vůz s tímto označením. Přináší ostřejší design, luxus za volantem, lehkost, a bude vyrobeno e velmi omezeném počtu kusů.

BMW rozšiřuje své řady o další model. Tentokráte jde o sourozence již uvedené M4 CS, sedan M3 CS. Pod kapotou najdeme posílený třílitrový šestiválec s turbem, který produkuje výkon 338 kW (460 koní, o 10 koní více než u M3 Competition) a rovných 600 N.m (o 50 N.m více).

Díky tomu, a také díky výraznému snížení hmotnosti (téměř 50 kg), dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Rychlost je elektronicky regulovaná na 280 km/h. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku, mezi zadními koly najdeme aktivní vícelamelový diferenciál M. Stejné prvky můžeme vidět u M3 Competition.

Hyundai a Kia prý míří na řidiče. Podle šéfa vývoje to má ukázat nový Ceed

Hyundai a Kia prý míří na řidiče. Podle šéfa vývoje to má ukázat nový Ceed

Inspiraci u závodních strojů shledáváme u lehkých kovaných kol, která se záměřně podobají diskům M4 pro sérii DTM. Jsou vyvedena v šedé barvě a obuta do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. Brzdy jsou standardní BMW M, můžete však zvolit i karbon-keramickou variantu.

Model M3 CS však nezaznamenal změny jen pod kapotou. Celkově vypadá mnohem agresivněji, má klenutější kapotu, jemný náznak zadního spoileru a také karbonové prvky karoserie. 

Takto vypadá nejlevnější BMW X2 za milion. V černé se crossoveru nepodobá

Takto vypadá nejlevnější BMW X2 za milion. V černé se crossoveru nepodobá

Za volantem se pak uživatel setká s velmi hezkou kombinací čalounění Silverstone/ Black Alcantara, jež působí v kombinaci se sportovními sedadly M velmi dobře. Vše doplňuje sportovní volant M potažený Alcantarou. Pokud vás BMW M3 CS zaujalo, doporučujeme pospíšit s objednávkou. Na trh totiž dorazí jen 1200 kusů.

BMW M3 CS - základní technická data
Zdvihový objem [cm3] 2979
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [kW/min] 338/6250
Točivý moment [N.m/min] 600/4000-5380
Převodovka 7A
Max. rychlost [km/h] 280
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,3
Pohotovostní hm. [kg] 1585

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků