BMW M3 CS odhaleno. Je lehčí a silnější, moc jich ale nebude

Limitovaná edice BMW M3 s názvem CS je tady. Po úspěchu M4 CS je to tak druhý vůz s tímto označením. Přináší ostřejší design, luxus za volantem, lehkost, a bude vyrobeno e velmi omezeném počtu kusů.

BMW rozšiřuje své řady o další model. Tentokráte jde o sourozence již uvedené M4 CS, sedan M3 CS. Pod kapotou najdeme posílený třílitrový šestiválec s turbem, který produkuje výkon 338 kW (460 koní, o 10 koní více než u M3 Competition) a rovných 600 N.m (o 50 N.m více).

Díky tomu, a také díky výraznému snížení hmotnosti (téměř 50 kg), dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Rychlost je elektronicky regulovaná na 280 km/h. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku, mezi zadními koly najdeme aktivní vícelamelový diferenciál M. Stejné prvky můžeme vidět u M3 Competition.

Hyundai a Kia prý míří na řidiče. Podle šéfa vývoje to má ukázat nový Ceed

Hyundai a Kia prý míří na řidiče. Podle šéfa vývoje to má ukázat nový Ceed

Inspiraci u závodních strojů shledáváme u lehkých kovaných kol, která se záměřně podobají diskům M4 pro sérii DTM. Jsou vyvedena v šedé barvě a obuta do pneumatik Michelin Pilot Super Sport. Brzdy jsou standardní BMW M, můžete však zvolit i karbon-keramickou variantu.

Model M3 CS však nezaznamenal změny jen pod kapotou. Celkově vypadá mnohem agresivněji, má klenutější kapotu, jemný náznak zadního spoileru a také karbonové prvky karoserie. 

Takto vypadá nejlevnější BMW X2 za milion. V černé se crossoveru nepodobá

Takto vypadá nejlevnější BMW X2 za milion. V černé se crossoveru nepodobá

Za volantem se pak uživatel setká s velmi hezkou kombinací čalounění Silverstone/ Black Alcantara, jež působí v kombinaci se sportovními sedadly M velmi dobře. Vše doplňuje sportovní volant M potažený Alcantarou. Pokud vás BMW M3 CS zaujalo, doporučujeme pospíšit s objednávkou. Na trh totiž dorazí jen 1200 kusů.

BMW M3 CS - základní technická data
Zdvihový objem [cm3] 2979
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [kW/min] 338/6250
Točivý moment [N.m/min] 600/4000-5380
Převodovka 7A
Max. rychlost [km/h] 280
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,3
Pohotovostní hm. [kg] 1585

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků