BMW M3 CRT: kompozity na kolech

Automobilka BMW uvedla první podrobnosti k sérii svého modelu M3 CRT, tedy Carbon Racing Technology (+ video)

Značka BMW patří k těm, jež se soustavně věnují snižování pohotovostní hmotnosti svých sériových modelů. Z nedávné doby si možná vzpomenete na odlehčené kupé BMW M3 GTS nebo na odvozenou čtyřdveřovou studii BMW M3 GTS Sedan Concept, ale vývoj pokračuje. Také tentokrát si pánové z Mnichova vzali za základ sedan BMW M3 (E92), ačkoli se opět zaměřili na redukci hmotnosti, je třeba dodat, že je sedan o nějakých 90 kg těžší než kupé, přesto však o 45 kg lehčí než M3 Sedan ve standardním provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úspora hmotnosti jde na vrub použití dílů z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny nejen spoilery, ale také střecha, skořepiny sedadel nebo kapota, jež je prý o 50 % lehčí než sériový díl z hliníku. Změny exteriéru jsou jinak pouze decentní, některé detaily dostaly červené linkování, ledvinky jsou černé. Podrobnosti zatím neznáme, ale podle všeho bude do modelu M3 CRT vestavěna pohonná jednotka v naladění používaném v typu GTS Coupé. Půjde tedy o vidlicový osmiválec převrtaný ze standardního objemu 4,0 l na  výsledných 4,4 l.

Tip: Na tomto místě najdete video k modelu BMW M3 CRT

Dosahuje výkonu 450 koní (331 kW), což je nárůst o 30 koní, a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M-DCT s nově nastavenou charakteristikou řazení. Model M3 CRT by díky tomu měl zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s, což je o 0,3 s lepší výsledek než u sériového sedanu M3, nejvyšší rychlost byla navýšena na 290 km/h. Také devatenáctipalcové litá kola, obouvající vpředu pneumatiky o rozměru 245/35 a vzadu 265/30, byla převzata z typu M3 GTS. Na brzdové kotouče o průměru 380 mm působí šestipístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Technické údaje

BMW M3 CRT vznikne v sérii pouhých 67 vozů určených pro vážené zákazníky BMW, cena by měla v přepočtu činit nemalých 3 166 000 Kč.
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků