BMW M3 CRT: kompozity na kolech

Automobilka BMW uvedla první podrobnosti k sérii svého modelu M3 CRT, tedy Carbon Racing Technology (+ video)

Značka BMW patří k těm, jež se soustavně věnují snižování pohotovostní hmotnosti svých sériových modelů. Z nedávné doby si možná vzpomenete na odlehčené kupé BMW M3 GTS nebo na odvozenou čtyřdveřovou studii BMW M3 GTS Sedan Concept, ale vývoj pokračuje. Také tentokrát si pánové z Mnichova vzali za základ sedan BMW M3 (E92), ačkoli se opět zaměřili na redukci hmotnosti, je třeba dodat, že je sedan o nějakých 90 kg těžší než kupé, přesto však o 45 kg lehčí než M3 Sedan ve standardním provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úspora hmotnosti jde na vrub použití dílů z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny nejen spoilery, ale také střecha, skořepiny sedadel nebo kapota, jež je prý o 50 % lehčí než sériový díl z hliníku. Změny exteriéru jsou jinak pouze decentní, některé detaily dostaly červené linkování, ledvinky jsou černé. Podrobnosti zatím neznáme, ale podle všeho bude do modelu M3 CRT vestavěna pohonná jednotka v naladění používaném v typu GTS Coupé. Půjde tedy o vidlicový osmiválec převrtaný ze standardního objemu 4,0 l na  výsledných 4,4 l.

Tip: Na tomto místě najdete video k modelu BMW M3 CRT

Dosahuje výkonu 450 koní (331 kW), což je nárůst o 30 koní, a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M-DCT s nově nastavenou charakteristikou řazení. Model M3 CRT by díky tomu měl zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s, což je o 0,3 s lepší výsledek než u sériového sedanu M3, nejvyšší rychlost byla navýšena na 290 km/h. Také devatenáctipalcové litá kola, obouvající vpředu pneumatiky o rozměru 245/35 a vzadu 265/30, byla převzata z typu M3 GTS. Na brzdové kotouče o průměru 380 mm působí šestipístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Technické údaje

BMW M3 CRT vznikne v sérii pouhých 67 vozů určených pro vážené zákazníky BMW, cena by měla v přepočtu činit nemalých 3 166 000 Kč.
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků