Automobilka BMW uvedla první podrobnosti k sérii svého modelu M3 CRT, tedy Carbon Racing Technology (+ video)
Značka BMW patří k těm, jež se soustavně věnují snižování pohotovostní hmotnosti svých sériových modelů. Z nedávné doby si možná vzpomenete na odlehčené kupé BMW M3 GTS nebo na odvozenou čtyřdveřovou studii BMW M3 GTS Sedan Concept, ale vývoj pokračuje. Také tentokrát si pánové z Mnichova vzali za základ sedan BMW M3 (E92), ačkoli se opět zaměřili na redukci hmotnosti, je třeba dodat, že je sedan o nějakých 90 kg těžší než kupé, přesto však o 45 kg lehčí než M3 Sedan ve standardním provedení.
Úspora hmotnosti jde na vrub použití dílů z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny nejen spoilery, ale také střecha, skořepiny sedadel nebo kapota, jež je prý o 50 % lehčí než sériový díl z hliníku. Změny exteriéru jsou jinak pouze decentní, některé detaily dostaly červené linkování, ledvinky jsou černé. Podrobnosti zatím neznáme, ale podle všeho bude do modelu M3 CRT vestavěna pohonná jednotka v naladění používaném v typu GTS Coupé. Půjde tedy o vidlicový osmiválec převrtaný ze standardního objemu 4,0 l na výsledných 4,4 l.
Tip: Na tomto místě najdete video k modelu BMW M3 CRT
Dosahuje výkonu 450 koní (331 kW), což je nárůst o 30 koní, a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M-DCT s nově nastavenou charakteristikou řazení. Model M3 CRT by díky tomu měl zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s, což je o 0,3 s lepší výsledek než u sériového sedanu M3, nejvyšší rychlost byla navýšena na 290 km/h. Také devatenáctipalcové litá kola, obouvající vpředu pneumatiky o rozměru 245/35 a vzadu 265/30, byla převzata z typu M3 GTS. Na brzdové kotouče o průměru 380 mm působí šestipístkové třmeny.
Technické údaje
BMW M3 CRT vznikne v sérii pouhých 67 vozů určených pro vážené zákazníky BMW, cena by měla v přepočtu činit nemalých 3 166 000 Kč.