BMW M3 CRT: kompozity na kolech

Automobilka BMW uvedla první podrobnosti k sérii svého modelu M3 CRT, tedy Carbon Racing Technology (+ video)

Značka BMW patří k těm, jež se soustavně věnují snižování pohotovostní hmotnosti svých sériových modelů. Z nedávné doby si možná vzpomenete na odlehčené kupé BMW M3 GTS nebo na odvozenou čtyřdveřovou studii BMW M3 GTS Sedan Concept, ale vývoj pokračuje. Také tentokrát si pánové z Mnichova vzali za základ sedan BMW M3 (E92), ačkoli se opět zaměřili na redukci hmotnosti, je třeba dodat, že je sedan o nějakých 90 kg těžší než kupé, přesto však o 45 kg lehčí než M3 Sedan ve standardním provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úspora hmotnosti jde na vrub použití dílů z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny nejen spoilery, ale také střecha, skořepiny sedadel nebo kapota, jež je prý o 50 % lehčí než sériový díl z hliníku. Změny exteriéru jsou jinak pouze decentní, některé detaily dostaly červené linkování, ledvinky jsou černé. Podrobnosti zatím neznáme, ale podle všeho bude do modelu M3 CRT vestavěna pohonná jednotka v naladění používaném v typu GTS Coupé. Půjde tedy o vidlicový osmiválec převrtaný ze standardního objemu 4,0 l na  výsledných 4,4 l.

Tip: Na tomto místě najdete video k modelu BMW M3 CRT

Dosahuje výkonu 450 koní (331 kW), což je nárůst o 30 koní, a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M-DCT s nově nastavenou charakteristikou řazení. Model M3 CRT by díky tomu měl zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,4 s, což je o 0,3 s lepší výsledek než u sériového sedanu M3, nejvyšší rychlost byla navýšena na 290 km/h. Také devatenáctipalcové litá kola, obouvající vpředu pneumatiky o rozměru 245/35 a vzadu 265/30, byla převzata z typu M3 GTS. Na brzdové kotouče o průměru 380 mm působí šestipístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Technické údaje

BMW M3 CRT vznikne v sérii pouhých 67 vozů určených pro vážené zákazníky BMW, cena by měla v přepočtu činit nemalých 3 166 000 Kč.
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků