BMW M3 Coupe v sérii Frozen Black

Automobilka BMW připravila pro příznivce svých slavných kupé M3 novou edici Frozen Black. Bohužel opět ale jen pro USA…

Stávající generace E92 není na trhu žádným nováčkem, dokonce bychom našli i rychlejší verze než je vrcholné provedení M3. Formule „BMW M3“ však stále budí emoce, jež dále podporují různé speciální série, a to zvláště v USA. Přesně před rokem jsme vám představili třeba edici BMW M3 Frozen Gray ve specifické matově stříbřité metalíze, kterou se o několik měsíců pochlubilo také provedení BMW M3 Track Edition, určené pro evropské trhy. Nyní se do evropských dealerství jméno „frozen“ vrací, tentokrát se objevuje na voze BMW M3 Coupe Frozen Black.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si náš test standardního BMW M3 (E92)

Do prodejů se dostane jen dvacet těchto matově černých vozů, z nichž každý nového majitele vyjde v přepočtu na nemalých 1 339 000 Kč, což je o nějakých 353 000 Kč více než u standardního provedení. Základem modifikací jsou optické prvky na karoserii i v jejích útrobách a drobná vylepšení mechanických částí. Na první pohled si všimneme například devatenáctipalcových, leskle černě lakovaných litých ráfků GTS, za nimiž prosvítají rudě zbarvené brzdiče. Černé jsou též „ledvinky“ na přídi, odvětrávací otvory v předních blatnících či dva páry koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Černé ladění prostupuje pochopitelně také do interiéru čalouněného černou kůží Novillo s rudým stehováním, která pokrývá kromě sedadel také dveřní panely, loketní opěry či bočnice středové konzole. Všimneme si také lištování z uhlíkových kompozitů. Co se mechanických skupin týče, tužší pérování snížilo světlou výšku o marginálních 10 mm a elektronické asistenční soustavy EDC a DSC dostaly speciální programy. O pohon se stará standardní čtyřlitrový osmiválec v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou M Double Clutch Transmission (M DCT), která údajně dobu potřebnou ke zrychlení z klidu na 96 km/h zkrátí z 4,7 na 4,5 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní výbava vozů ze série BMW M3 Frozen Black byla obohacena o sady Premium Package 2 (např. vestavěný ovladač garážových vrat, sklápěcí a stmívací zrcátka nebo BMW Assist s Bluetooth) a Convenience Package (včetně alarmu, bezklíčkového odemykání, navigace, couvavého asistentu či konektivity iPod a USB). Dodávky prvních devatenácti vozů začnou na sklonku června, přičemž dvacátý vůz zůstane v držení BMW North America a „může být prodán později“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky