BMW M3 Coupe v sérii Frozen Black

Automobilka BMW připravila pro příznivce svých slavných kupé M3 novou edici Frozen Black. Bohužel opět ale jen pro USA…

Stávající generace E92 není na trhu žádným nováčkem, dokonce bychom našli i rychlejší verze než je vrcholné provedení M3. Formule „BMW M3“ však stále budí emoce, jež dále podporují různé speciální série, a to zvláště v USA. Přesně před rokem jsme vám představili třeba edici BMW M3 Frozen Gray ve specifické matově stříbřité metalíze, kterou se o několik měsíců pochlubilo také provedení BMW M3 Track Edition, určené pro evropské trhy. Nyní se do evropských dealerství jméno „frozen“ vrací, tentokrát se objevuje na voze BMW M3 Coupe Frozen Black.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si náš test standardního BMW M3 (E92)

Do prodejů se dostane jen dvacet těchto matově černých vozů, z nichž každý nového majitele vyjde v přepočtu na nemalých 1 339 000 Kč, což je o nějakých 353 000 Kč více než u standardního provedení. Základem modifikací jsou optické prvky na karoserii i v jejích útrobách a drobná vylepšení mechanických částí. Na první pohled si všimneme například devatenáctipalcových, leskle černě lakovaných litých ráfků GTS, za nimiž prosvítají rudě zbarvené brzdiče. Černé jsou též „ledvinky“ na přídi, odvětrávací otvory v předních blatnících či dva páry koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Černé ladění prostupuje pochopitelně také do interiéru čalouněného černou kůží Novillo s rudým stehováním, která pokrývá kromě sedadel také dveřní panely, loketní opěry či bočnice středové konzole. Všimneme si také lištování z uhlíkových kompozitů. Co se mechanických skupin týče, tužší pérování snížilo světlou výšku o marginálních 10 mm a elektronické asistenční soustavy EDC a DSC dostaly speciální programy. O pohon se stará standardní čtyřlitrový osmiválec v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou M Double Clutch Transmission (M DCT), která údajně dobu potřebnou ke zrychlení z klidu na 96 km/h zkrátí z 4,7 na 4,5 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní výbava vozů ze série BMW M3 Frozen Black byla obohacena o sady Premium Package 2 (např. vestavěný ovladač garážových vrat, sklápěcí a stmívací zrcátka nebo BMW Assist s Bluetooth) a Convenience Package (včetně alarmu, bezklíčkového odemykání, navigace, couvavého asistentu či konektivity iPod a USB). Dodávky prvních devatenácti vozů začnou na sklonku června, přičemž dvacátý vůz zůstane v držení BMW North America a „může být prodán později“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků