BMW M3 Coupe v sérii Frozen Black

Automobilka BMW připravila pro příznivce svých slavných kupé M3 novou edici Frozen Black. Bohužel opět ale jen pro USA…

Stávající generace E92 není na trhu žádným nováčkem, dokonce bychom našli i rychlejší verze než je vrcholné provedení M3. Formule „BMW M3“ však stále budí emoce, jež dále podporují různé speciální série, a to zvláště v USA. Přesně před rokem jsme vám představili třeba edici BMW M3 Frozen Gray ve specifické matově stříbřité metalíze, kterou se o několik měsíců pochlubilo také provedení BMW M3 Track Edition, určené pro evropské trhy. Nyní se do evropských dealerství jméno „frozen“ vrací, tentokrát se objevuje na voze BMW M3 Coupe Frozen Black.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si náš test standardního BMW M3 (E92)

Do prodejů se dostane jen dvacet těchto matově černých vozů, z nichž každý nového majitele vyjde v přepočtu na nemalých 1 339 000 Kč, což je o nějakých 353 000 Kč více než u standardního provedení. Základem modifikací jsou optické prvky na karoserii i v jejích útrobách a drobná vylepšení mechanických částí. Na první pohled si všimneme například devatenáctipalcových, leskle černě lakovaných litých ráfků GTS, za nimiž prosvítají rudě zbarvené brzdiče. Černé jsou též „ledvinky“ na přídi, odvětrávací otvory v předních blatnících či dva páry koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Černé ladění prostupuje pochopitelně také do interiéru čalouněného černou kůží Novillo s rudým stehováním, která pokrývá kromě sedadel také dveřní panely, loketní opěry či bočnice středové konzole. Všimneme si také lištování z uhlíkových kompozitů. Co se mechanických skupin týče, tužší pérování snížilo světlou výšku o marginálních 10 mm a elektronické asistenční soustavy EDC a DSC dostaly speciální programy. O pohon se stará standardní čtyřlitrový osmiválec v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou M Double Clutch Transmission (M DCT), která údajně dobu potřebnou ke zrychlení z klidu na 96 km/h zkrátí z 4,7 na 4,5 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní výbava vozů ze série BMW M3 Frozen Black byla obohacena o sady Premium Package 2 (např. vestavěný ovladač garážových vrat, sklápěcí a stmívací zrcátka nebo BMW Assist s Bluetooth) a Convenience Package (včetně alarmu, bezklíčkového odemykání, navigace, couvavého asistentu či konektivity iPod a USB). Dodávky prvních devatenácti vozů začnou na sklonku června, přičemž dvacátý vůz zůstane v držení BMW North America a „může být prodán později“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků