BMW M3: Competition paket a pár úprav navíc

BMW možná chystá i větší facelift poslední M3, pro letošek si ale musíme vystačit s dílčími změnami. Ty jdou s dobou - jsou eko i show.

BMW představilo inovovanou M3 pro letošní rok. Špionážní fotografie sice naznačují, že by se M3 E92 mohla brzy dočkat faceliftu ve stylu kupé, jeho představení ale přijde zřejmě až na podzim. Tedy pokud se tak vůbec stane, přechozí M3 se plného faceliftu po vzoru „běžného” kupé trojkové řady nedočkala nikdy a historie se může opakovat.

Pro tuto chvíli tak automobilka uvolnila fotografie vozu s avizovaným Competition paketem a přidala informace o pár dílčích technických a vizuálních změnách. Čekáte nějaká zásadní vylepšení? Pak rychle zařaďte zpátečku, něco takového se rozhodně nekoná. Kdybych chtěl být jízlivý, mohl bych konstatovat, že BMW dále pokračuje v devastaci jména M3 a „projídání” své někdejší slávy. Ale protože jsem „objektivní a vyvážený”, podobný komentář si odpustím.

Z Mnichova přišlo především potvrzení obsahu nového Competition paketu, o kterém jsme vás informovali již zkraje února. Pokud jste po přečtení tehdejšího článku doufali, že BMW nakonec přece jen přihodí něco navíc, pak vaše naděje definitivně pohasly. V novém Competition paketu nejsou v podstatě žádná funkční vylepšení, což o jeho předchůdci v řadě E46 rozhodně říci nešlo.

Pro shrnutí - paket zahrnuje kratší a tužší pružiny, které sníží světlou výšku vozu o 1 cm, nová 19" kola v „CSL designu” a pár karbonových dílečků na předním nárazníku a víku zavazadlového prostoru. A dál? Dál nic, zbylé úpravy jsou už jen softwarové - nový sportovní mód EDC (elektronické řízení tlumičů) a upravené fungování DSC (stabilizační program). Nazývat toto Competition paket? Popravdě řečeno nevím, na jakou soutěž se půjde s takovými „zásadními” úpravami vydat...

Novinky pro letošní rok tímto paketem nekončí, nicméně ani obecné změny napříč řadami M3 neprospívají, to spíše naopak. Zadní světla s LED jsou nevinná, budou nyní standardní výbavou Coupe a Cabria, technické novinky si ale zaslouží menší soudní proces. M3 totiž dostala k již dříve oznámenému elektrickému posilovači řízení (podle dostupných informací je pro M3 standardem již od podzimu) také systém Start-Stop pro zhášení motoru na křižovatkách.

Jestliže nad tím druhým se lze leda pousmát, neboť tento systém je možné vypnout (jak dlouho ještě...), elektrický posilovač řízení již moc vtipný není. Kdo zažil přechod z „hydrauliky na elektriku” u běžné E90, nebo jedničkové řady E87, ten moc dobře ví, co to znamená pro ovladatelnost vozu. Kdo to nezažil, tomu to popíši jedním slovem: zkázu. Ani dříve nebyla řízení BMW bůhvíjak komunikativní, ale po těchto úpravách se stala naprosto nekomunikativními. Navíc snad úplné vypínání posilovače ve vyšších rychlostech činí ovládání vozu zbytečně namahavým a dále odtažitým.

U 320d prosím, ale proč musí podobnou „eko” úpravu dostat i M3, která je zaměřená na trochu jiné aspekty jízdy než její efektivitu či absolutní hospodárnost? Toto asi nikdy nepochopím.

Pokud si ovšem takto rozladěnou M3 pořídíte, může vás na prsou hřát technický průkaz s údajem 12,7 l/100 km u hodnoty průměrné spotřeby. Má to být o 8 procent méně než dříve...

Dá se očekávat, že inovovaná M3 se poprvé ukáźe světu na autosalonu v Ženevě a do dealerství BMW zamíří hned záhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 2010/2011 s Competition paketem

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků